onregelmatig - bloedonderzoek gehad - nu naar gynae

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door juf1987, 21 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Dank je :)

2. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Ik mocht vandaag voor de bloeduitslag bellen:

Progesteron : 0,5
    Dus mijn eisprong is waarschijnlijk toch nog niet geweest... Heel raar, ik ben dan naar de huisarts geweest vandaag, misschien dat hij me meer kon uitleggen...

De arts had inderdaad genoteerd dat ik een follikel-cyste had van 18 mm (links) en rechts had ik 4 eitjes volgens de notities...

De huisarts snapt het ook niet helemaal... Ik heb opnieuw bloed laten prikken - om opnieuw te controleren...
    Wat betreft die 'cyste' moet ik me zeker geen zorgen maken!!

Ik heb ook een nieuwe afspraak bij de gynaecoloog op 17 maart... (een andere gynaecoloog want die waar ik eerst afspraak had is nog niet terug...)

Ik word hier wel onzeker van...

3. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Hier nog even een update: ik wilde eerst een nieuw topic starten, maar dat wordt het misschien wat veel:

Bloed geprikt op dag 23:
    LH: 22
    FSH: 7,2
    Prolactine: 13,2
    Oestradiol: 88
    Progesteron: 4,6

alles binnen de normaalwaarden BEHALVE LH (zou tussen 0,5 en 16,9 moeten zijn)... en als ik dat google krijg ik dit resultaat:
    Te hoge LH en FSH waarden kunnen wijzen op niet goed functionerende eierstokken of zaadballen. Afwijkingen kunnen worden veroorzaakt door eerder doorgemaakte ziekten (bof), chemotherapie of bestraling, niet (volledig) indalen van de zaadballen in de jeugd, (vroegtijdige) menopauze of aangeboren afwijkingen (o.a syndroom van Klinefelter bij mannen, syndroom van Turner bij vrouwen). Ook bij een te vroege puberteit of bij cyclusstoornissen zoals bij polycysteus ovarium syndroom kunnen verhoogde LH waarden gevonden worden.

Ik ben nu op zoek naar ervaringen met die (iets) verhoogde LH-waarde :)

4. Marrel

Marrel Actief lid

10 sep 2014
    201
    1
    16
    Ik zou superblij zijn met jouw cyclussen, voor mijn doen zijn deze kort en vrij regelmatig.
    Bij mij ook geen oorzaak cq diagnose voor cyclussen die variëren tussen 32-60 dagen. Meesten zijn overigens 40+...... Wel elke cyclus een eisprong variërend van dag 18 tot 46. Luteale fase dus altijd 14 dagen.....

Ben slank, sportief...... Maar ook Clomid werkte totaal niet....
    Toch ben ik 3 (eigenlijk 4x als je VMK meetelt) heel vlot zwanger geraakt.

Bij mijn dochter cyclus van 44 dagen, bij mijn zoon >60 dagen. De VMK was een cyclus van 38 dagen en deze zwangerschap was 36 dagen.
    Binnen 0-3 pogingen zwanger....

Hoeft dus echt niets geks te betekenen. Enkel flinke lessen geduld....... (En bij mij cyclusrelateerde migraine)

Succes!

5. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Progesteron 4.6 op dag 23 betekent dat je (nog) geen eisprong hebt gehad.
    Lh kan dus ook hoog zijn omdat je eisprong eraan kwam en dus je lh piekt. dan kan het tussen 10 en 55 zijn. Dus 22 is dan niet raar.

Ik heb ook eisprongen op dag 28/ 29 bij een cyclus van 35 dagen en afgelopen cyclus zelfs pas een eisprong op dag 34 bij een cyclus van 41 dagen. Dus zo'n late eisprong kan best.

Ik zou de komende maand door klussen tot je menstruatie om je eisprong niet te missen of ovulatietesten gaan gebruiken of temperaturen. Dan weet je wanneer je eisprong is.

6. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Jolein, ben je daar zeker van? Vrijdag was mijn progesteron maar 0,5 en maandag 4,6 en volgens huisarts heb ik dus wel eisprong gehad...

Nu ja, ik zal maar gewoon geduld hebben zoals Marrel zegt ;)

7. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Nee dat weet ik natuurlijj niet zeker. Ik ben geen gynaecoloog.

Maar mijn progesteron was 1 en 7 en toen had ik geen eisprong gehad zei de gynaecoloog.
    Het moest meer dan 20 of 30 zijn na een eisprong.

8. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Ik denk dat het aan de notitie ligt... hier staat dat je minstens 2,0 moet hebben... Dus dat is gewoon allemaal 10 x zo klein als bij jullie... :)

Deel Deze Pagina