5weken zwanger, bruine afscheiding en menstruatiepijn

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by kimmarijn, Mar 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kimmarijn

kimmarijn Niet meer actief

Beste verloskundige,

Gisteravond ben ik mij rot geschrokken, bij het afvegen zag ik bruinachtige afscheiding op het toiletpapiertje, kort daarna kreeg ik menstruatiepijn, meer dan normaal tijdens de 5weken zwangerschap. Ook vandaag hele dag menstruatie pijn en af en toe licht bruine afscheiding. Net weer naar het toilet geweest, nu was de afscheiding iets meer met afvegen. Ook nog buikpijn en vermoeidheid.
    Ik maak mij erg veel zorgen, is dit een beginnende miskraam?

Kan ik paracetamol slikken tegen de buikpijn?

Ik hoor graag snel iets terug

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Kimmarijn,

het kan inderdaad duiden op een komende miskraam ivm die krampen die je erbij hebt. Maar het hoeft toch niets te zijn, bruinverlies komt best vaak voor in de prille zwangerschap. Het lastige is dat je tot 7 weken eigenlijk ook met een echo niets kan zeker stellen. Het is afwachten wat er gebeurt komende dagen. Ik duim met je mee.

Groeten Brigitte

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Oh, en paracetamol mag als de pijn te erg wordt. Neem er dan 2 tegelijkertijd en doe lekker een warme kruik oid tegen je buik.

4. kimmarijn

kimmarijn Niet meer actief

Bedankt voor je snelle reactie gisteren!
    Helaas kreeg ik in de avond meer buikpijn en ook bloedverlies. Dit is de hele avond zo doorgegaan. Het lijkt op een menstruatie. Bloedverlies met hier en daar een heel klein stolseltje. Ik ben nog steeds aan het wachten op een grotere stolsel. Voor de zekerheid ga ik zo naar de huisarts.

5. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Dat klinkt inderdaad niet zo goed helaas. Een vroege miskraam bij 5 weken verloopt vaak zoals jij het beschrijft, dan hoeven er geen hele grote stolsels mee te komen. Sterkte.

Groeten Brigitte

Share This Page