Regelmatige maar lange (40dg) cyclus, wanneer eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door gusto, 8 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gusto

    gusto Niet meer actief

    Na de bevalling van de tweede is mijn cyclus is regelmatig, op de dag af 40 dagen elke keer, maar wanneer is dan mijn eisprong? Bij een cyclus van 28 dagen zou dit rond de 14e dag zijn. Is dit dan nu in het midden van die 40 dagen, of 14 dagen na de menstruatie of 14 dagen voor de volgende?

    Weet iemand dit?
     
  2. Leaf

    Leaf Niet meer actief

    Ongeveer 14 dagen voor je menstruatie. Kan ook iets minder zijn maar ergens rond die tijd! :p
     
  3. Framboise

    Framboise Lid

    2 sep 2014
    58
    15
    8
    Vrouw
    Ongeveer 14 dagen voor je menstruatie.
    Ik heb een cyclus van ongeveer 50 dagen en temperaturen heeft mij veel inzicht gegeven.
     
  4. Hilly1980

    Hilly1980 VIP lid

    23 jun 2014
    7.299
    3
    38
    In principe rond de 14d voor je ongesteld wordt. Ik zou echter wel gaan testen en/of temperaturen om te checken of je inderdaad een eisprong hebt.
     
  5. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Kan 14 tot maximaal 18 dagen voor de 1ste dag van je menstruatie zijn, dus zou gewoon eens ovulatietesten gebruiken een paar maanden, als je eisprong dan steeds rond dezelfde dag zit, dan kun je dat gewoon aanhouden :D

    Succes!
     
  6. Weegbree

    Weegbree Fanatiek lid

    18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    ik heb m deze ronde op dag 30 gehad. Je luteale fase kan ook korter zijn dan 14 dagen, dus niet automatisch vanuit gaan.
    misschien handig om ovulatietesten te proberen. deze zijn vijf voor 2,50 bij action of nog goedkoper online.
     
  7. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    Ik hb een onregelmatige en lange cyclus met een late eisprong.
    Dag 18, 22, 32 en nu dag 25. Zonder ovulatietesten zou ik dat nooit weten dus ik zou met ovulatietesten beginnen.:)
     
  8. gusto

    gusto Niet meer actief

    Bedankt voor de antwoorden.

    Ik ga er vanuit dat ik gewoon een eisprong heb, ben er tenslotte al twee keer zwanger mee geworden ;)

    De reden dat ik nu ongeveer wil weten wanneer de eisprong is is omdat ik het leuk zou vinden als een eventueel derde kindje niet teveel scheelt met mijn jongste. Vind het zo dicht op elkaar erg leuk :)

    Temperaturen en ovulatietesten ga ik nog niet doen. Eerst maar eens zo proberen, maar is een goede optie voor als het langer zou duren.

    Nogmaals bedankt!
     
  9. kuikentje13

    kuikentje13 Nieuw lid

    13 sep 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    idd ongeveer 14 dagen voor je volgende menstruatie. Ik zou het nu even aankijken, maar mocht t nu wat langer duren voor je zwanger bent, even contact opnemen met de huisarts, die kan je wel doorsturen..
    want met een cyclus langer dan 35 dagen is de kans op een goede eisprong in vele mate kleiner dan bij een cyclus tussen de 28 en 35 dagen. (wist ik ook niet, mijn gyn vertelde dat vorige week)
    succes!
     

Deel Deze Pagina