hoi meiden, vorige week bij de gyn geweest en die wilde dat ik ging temperaturen. zo gezegt zo gedaan. ik was toen al op dag 7 van mijn cyclus maar ze zei dat ik toch al moest beginnen. ik doe t via de mond en ik hoorde dat dat niet zo goed is, dus volgende maand als ik niet zwanger ben ga ik t rectaal doen. via de mond is t altijd lager hoorde ik, maar je kan dan toch wel zien wanneer t zakt of omhoog gaat? maar wat nu echt mijn vraag is is t volgende: mijn temp was de afgelopen week t volgende: 36.1 36.1 36.2 36.1 36.1 en vandaag 35.9...gistermiddag had ik een positieve ovulatietest en vanmorgen was die niet meer positief. nu las ik ergens dat als je temp zakt, je op dat moment je eisprong heb. klopt dat? want dat betekend dat ik m nu zou moeten hebben toch? en is t dan ook zo dat t morgen een paar tiende graden hoger moet zijn en dat ook zo moet blijven? ik hoop dat iemand t me even goed uit kan leggen want met temperaturen ben ik echt nog een leek.
Hoi Mendi, sinds twee maanden temp ik ook, en het bevalt me goed. Een goede manier om inzicht in mijn cyclus te krijgen en (achteraf) weten wanneer mijn ei is geweest. Ik doe het rectaal, omdat dat idd het betrouwbaarste schijnt te wezen (vraag me niet waarom hoor!) Je temp zou vanaf nu min. 0,3 graden moeten stijgen. Bij mij steeg het b.v. elke dag 0,1 graad, drie dagen lang. Na die drie dagen weet je "zeker" dat je ei is geweest. Die dip waar jij het over hebt, heb ik ook gehad. Maar niet vlak voor mijn ei. Dus of die dip echt wat te zeggen heeft weet ik niet. Gebruik je ook de site van Fertility Friend? Is echt ideaal om alles in de vullen, en dan krijg je een heel goed overzicht. Het is wel belangrijk om het elke dag rond het zelfde tijdstip te doen, en als je net wakker bent. Dus niet opstaan ervoor. Ik hoop dat ik zo goed heb uitgelegd, je kunt ook nog kijken bij topic "temperatuurkaartjes" daar staat ook veel info. Succes, groetjes Paultje
volgens mij heb je vandaag of gisteren je ei !! kijk naar mijn temp kaartje, mijn temp ging ook omlaag wanneer ik mijn ei kreeg !!
Bij mij gaat de temp een paar dagen voor mijn ei omlaag en dan op de dag van m'n ei weer. Zoals gezegd: pas zodra je drie dagen achter elkaar een hogere temp hebt dan in de weken daarvoor, weet je zeker dat je je ei hebt gehad. Door te tempen weet je dus eigenlijk pas te laat dat je ovuleerde. Toch is het zinvol om op deze manier meer inzicht te krijgen in je cyclus. Zo kun je ook zien of je überhaupt wel ovuleert. De site van FertilityFriend is inderdaad een goeie. De temperatuur wordt gelijk in een grafiekje gezet. Zodra de eispring is geweest, plaatst de site automatisch rode lijnen op je grafiek. Zo kun je beter zien wanneer je ei is geweest. Je krijgt bovendien een paar weken elke dag een mail waarin ALLES over je cyclus, hormonen, temperaturen en zwanger worden wordt uitgelegd. Ik heb daar veel aan gehad, maar je moet wel een redelijke beheersing van het Engels hebben om het te kunnen volgen. En anders kun je altijd hier terecht
meiden, bedankt voor jullie reacties. vanmorgen was mijn temp 36.2 dus ik denk toch echt dat ik gister mijn ei heb gehad met die temp dus van 35.9. ook had ik eergister een positieve ovulatietest dus dat zou natuurlijk echt zomaar kunnen. t lijkt dat t dan naar behoren werkt
Hallo, Ik wil mij graag registreren op de site van FertilityFriend, omdat ik online mijn temperatuur wi invullen. Alleen kom ik er niet doorheen. Krijg een foutmelding. Kan iemand mij hiermee helpen? Of misschien als iemand mij kan uitnodigen, die ook zelf lid is. Misschien dat ik er dan wel doorheen kom. Graag jullie reacties? Of is er een andere site, waar je online je temperatuur kunt bij houden? Groetjes Wendy