onregelmatig.. En nu?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Tessebes, Jan 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tessebes

Tessebes Actief lid

Sep 14, 2014
    407
    0
    16
    Ik heb een heel leuk clubje hier die met mij mee denken maar ik ben toch benieuwd of er meiden zijn die t zelfde mee maken en hoe zij hier mee omgaan?

Ik heb dus onwijs onregelmatige cyclussen... 34 ,24, 76, 16 en nu op dag 35...

In de cyclus vn 76 ook naar de ha geweest, moest afwachten was waarschijnlijk ontpillen.. Hierna kort en weinig ongesteld geweest.. Ineens na 16 dagen heel heftig ongesteld geweest dat duurde 9 dagen.

Ik ben nu 23 en ben 8 jaar aan de pil geweest, zou dit nog steeds ontpillen zijn?
    Wie heeft ook zoiets mee gemaakt en hoe zijn jullie hier mee om gegaan?

Ik heb vroige rondes geprobeerd met ovutesten en tempeturen maar hb dat deze ronde niet gedaan om er niet zo mee bezig te zijn en dt voelt wel fijn.. Ben er ook niet gestrest onder maar wel heel nieuwsgierig naar andere verhalen?

2. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook onregelmatige cyclus. Alles van 3 tot 6 a 7 weken. Echt geen peil op te trekken en dan ook nog eens zwaar ongesteld, echt 10 dagen is niks.
    Toch zijn we beide keren de 2e ronde zwanger geraakt. Hier dus een succesverhaal ondanks onregelmatige cyclussen. Ik heb nog nooit getemperatuurd of een ovulatietest gedaan. Ik heb altijd al een onregelmatige cyclus gehad, ook voor de pil en na de pil. Had volgens mij dus niks met ontpillen te maken.
    Veel succes met zwanger raken.

3. Tessebes

Tessebes Actief lid

Sep 14, 2014
    407
    0
    16
    Verder niemand?

Fijn dt t voor jou dus niet hinderde fluitenkruid

4. Coach

Coach Actief lid

Feb 8, 2014
    240
    0
    0
    België
    Tessebes, een onregelmatige cyclus is niet altijd een indicatie dat er iets mis is, maar het is bij zulke extreme schommelingen wel érg lastig om te weten wanneer je moet vrijen.

5. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

Jan 13, 2015
    731
    4
    18
    Female
    Vlaanderen
    Ik heb ook heel onregelmatige cyclus. Voor ik de pil nam ging dit van 3 weken tot 8-9 weken. Ik heb ook heel zware maandstonden (die pijnlijk zijn en tot 8 dagen lang duren). Sinds ik ben gestopt met de pil heb ik één keer mijn maandstonden gehad en nu duurt mijn cyclus al behoorlijk lang en geen flauw idee wanneer ik maandstonden ga krijgen. Ik ben ook sinds vorige week begonnen met ovulatietesten, maar deze zijn steeds negatief...

6. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

Jan 13, 2015
    731
    4
    18
    Female
    Vlaanderen
    Op aanraden van enkele mensen op dit forum, start ik ook met Teunisbloemolie omdat dit een meer regelmatige cyclus zou bevorderen...

7. Tessebes

Tessebes Actief lid

Sep 14, 2014
    407
    0
    16
    Voor dat ik de pil slikte wss ik ook wel iets onregelmstig, voor hoever k me dat kan herinneren maar nooit zo erg als nu!
    Ikheb ovulstiebtesten gebruikt in die lsnge cyclus. Hsd toen op dag 13 positieve test... Daarna dus veel verwarring om dat menstruatie weg bleef en zwangerschap testen negatief... Door stom toeval weer een ovulatietest gedaan op dag 59.. En deze ws weer positief.... Raadsel dus

8. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

Dec 2, 2014
    1,180
    28
    48
    Tessebes, wow, da's inderdaad aardig onregelmatig... Wie weet neutraliseert dat nog. Ik hoop het alvast voor je. Wat die ovulatietesten betreft, wow. Héél vreemd. Welke heb je toen gebruikt?

Esther1991, ben ik juist als ik zeg dat je nog maar 1 cyclus gehad hebt hiervoor, en dat was er eentje van 33? Je stopte met de pil in november, zou er nog niet meteen van uit gaan dat je cyclus zo onregelmatig is hoor dan :) het kan nog bijzonder goed meevallen!

Ik hoop alleszins dat Teunisbloemolie dan werkt voor je, ik lees dat er ook een kans bestaat dat je cyclus juist langer wordt...

9. Tessebes

Tessebes Actief lid

Sep 14, 2014
    407
    0
    16
    Na een tip op t forum heb de testen van zwanger en kids gebruikt, die schijnen wel goed te zijn...deze ronde hb ik niks gebruikt.. Moest een beetje loslaten want is best frustrerend...

10. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

Dec 2, 2014
    1,180
    28
    48
    Ja, dat begrijp ik... Ik probeer deze maand de testjes van sensitest. Vorige maand heb ik eens deze van Kruidvat geprobeerd. Ik dacht dat ze niet goed werkten (gaven altijd gewoon licht positief met wisselende sterkte), maar mijn cyclus was ook veel langer dan verwacht.

Het is zo moeilijk om er 'minder mee bezig te zijn', want het blijft gewoon altijd in je gedachten zweven...

Share This Page