Ik heb een vraagje.. mijn zoontje is nu bijna 4 weken oud en ik geef hem afgekolfde melk met een flesje. Nu is het zo dat we erg lang bezig zijn met een voeding (aan de borst was dit ook zo). We zijn soms wel 1,5 uur bezig en vooral 's nachts is dat erg vermoeiend. Eerst drinkt hij rustig maar dan valt hij of in slaap of hij verslikt zich etc.. als het flesje uiteindelijk op is leggen we hem terug in zijn bedje maar 9 van de 10 keer is hij dan onrustig, hij gaat jammeren, geluidjes maken en na ongeveer 10 minuten gaat hij huilen. We hebben geprobeerd het speentje te geven maar deze spuugt hij weer uit. Zo kan het wel een uur doorgaan. Soms heeft hij dan inmiddels alweer een beetje honger (terwijl hij daarvoor met moeite het flesje leegdrinkt). Is dit normaal of weten jullie wat er aan de hand kan zijn?
Heb je een LK geraadpleegd, om te achterhalen waarom hij niet effectief drinkt aan de borst? (en om te kijken wat je daaraan kan doen natuurlijk)
Idd lactatiekundige ! Misschien wel te kort lipbandje-tongriempje waardoor die niet effectief kan drinken. Waarom voed je niet live?
Ik heb nog geen lactatiekundige geraadpleegd.. ik voed niet meer live vanwege sterke toeschietreflex. Heb al geprobeerd eerst een stukje te kolven en dan alsnog aan de borst, en tepelhoedje maar ik ben er inmiddels zo moe van geworden, dat ik dit even als enige optie zag.
Heb ik idd ook, juist daarom zou ik een lactatiekundige raadplegen, en hoe ouder ze worden hoe beter ze de stroom aankunnen dus zou t af en toe proberen..
Heel begrijpelijk dat je hier nu even voor gekozen hebt. En toch,klinkt wellicht gek, kiezen voor kolven is eigenlijk de moeilijke weg. Het is geen oplossing voor wat er speelt. Want live voeden is zoveel makkelijker, praktischer en kost minder tijd. Je hoeft niet extra te kolven als je kindje behoefte krijgt aan meer melk, dat regelt baby door te clusteren. En s'nachts....lekker halfslapend voeden en weer verder tukken...En de kans dat je langer borstvoeding geeft is waarschijnlijk ook groter. Je kleintje is nog maar 4 weken, gelukkig kan je nog alle kanten op. Voor je gevoel spelen er nu 100 dingen die niet lekker lopen qua live voeden. Maar wellicht heb je aan 1 tip van een lactatiekundige al voldoende om enorme verbetering aan te brengen. Ze kan meekijken, ook bij het drinken uit een flesje. Hier bij beide dochters een LK langs geweest, en dat was voor mij de redding qua bv, anders was het waarschijnlijk heel anders gelopen. Vooral bij jongste dochter was ik echt al ten einde raad.. Tis ook zo, als je last hebt van je knie, ga je naar een fysiotherapeut. Je gebit? De tandarts. Problemen met bv? De LK Waar vind ik een lactatiekundige IBCLC bij mij in de buurt? | NVL - Zoekfunctie lactatiekundingen Succes!
Inderdaad een lk. Dat de kleine aan de fles ook niet effectief lijkt te drinken, suggereert dat er iets anders/meer aan de hand is dan een sterke TSR. Ook met de TSR kan een lk je trouwens helpen, als je er eenmaal toch eentje hebt ingeschakeld.
Eens met de rest.... Om 1,5u per voeding bezig te zijn met het flesje is ook niet normaal. En daarbij kolven etc etc Zou sowieso lk mee laten kijken ook met de fles!
Ook eens met de rest! Ik had hier ook een enorm sterke tsr en dochter verslikte zich regelmatig en raakte helemaal gefrustreerd. Elke voeding duurde zo 1,5 uur... tot ik de tip kreeg liggend te gaan voeden (op mijn rug). Mijn dochter lag dan schuin met haar buik op mijn buik, en kon zo aan de borst. Ik ondersteunde haar voorhoofdje dat ze niet 'wegzonk' in de borst. Zo kon ze goed drinken. Na 6 weken kon ze de melkstroom veel beter handelen en werd het ook niet zo heftig. In het begin spoot het eruit!