Dun baarmoeder slijmvlies, wat heeft dit te betekenen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door nenatje, 11 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nenatje

nenatje Lid

27 feb 2008
    74
    0
    0
    almere
    dames goeie morgen,

ik ben een paardagen geleden naar de gyn geweest, ben gewoon voor een onderzoekje gegaan, maar ze vertelde medat me baarmoederslijmvlies dun is.

ze deed alles heel gehaast en ze wist volgens mij niet echt hoe ze me antwoord moest geven.

ik ben bang ik heb 5 maanden gelden een mk gehad en ben nog niet zwanger.

:cry:

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Een dun baarmoederslijmlies betkent dat je aan het begin van je cyclus zou zitten. Het slijmvlies begint zich op te bouwen zodra er een eitje gaat rijpen.

3. nenatje

nenatje Lid

27 feb 2008
    74
    0
    0
    almere
    dankje wup voor je antw,

weetje de gyn zei dat het dun is en na een dag werd ik ongi, hoe kan dat?

4. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Hai,
    even het lange verhaal dan maar.
    Jarenlang pilgebruik, op een gegeven moment kreeg ik vrij veel last van bloedingen halverwege de cyclus. Na lang aanmodderen en gedokter door de huisarts bij de gyn terecht gekomen. Deze constateerde door de hormonen een dun baarmoederslijmvlies. Halverwege de cyclus iets van 2 mm of zo (ik hoop dat ik de goede dikte nog weet). In ieder geval zei hij mij, dat de dikte paste bij een vrouw na de overgang. Ik mocht dan ook geen hormonale anticonceptie meer gebruiken.

Toen wij een maand later besloten voor een kindje te gaan dacht ik dan ook, dat dat wel lang zou duren, maar omdat het in mijn geval dus echt aan de hormonen van de pil lag was de cyclus erna het slijmvlies blijkbaar weer helemaal goed, want 9 maanden na ons goede idee hadden wij een kindje. Wat ik maar wil zeggen is dat de baarmoeder zich met iedere cyclus kan herstellen.

Net voor je ongi hoort je slijmvlies niet dun te zijn. Vaag dat je geen oorzaak hebt gehoord of medicijnen hebt gekregen om het weer beter te maken. Zit je nu dan...

5. nenatje

nenatje Lid

27 feb 2008
    74
    0
    0
    almere
    dankje beccaatje,

ik weet het maar ze zegt dat ik pas na een jaar proberen pas een onderzoek kan krijgen voor me slijmvlies en snap er echt niks meervan.
    ik ga een nieuwe afspraak maken.
    Ik maak me niet druk, als het komt komt het gewoon.

Want dit gevoel maakt me gek, en ik ben te gezegd om gestrest te zijn.
    Gelukkig heb ik hoop en geef niet op ;)

6. debbie1983

debbie1983 Actief lid

21 apr 2006
    294
    0
    0
    hoi

het zou idd kunnen komen omdat je net in je cyclus zat ?! of omdat het bij je hoort..

maar ik ken iemand die is zwanger geworden met een dunne baarmoederslijmvlies.. die had als ze ongie werd aan een inlegkruisje genoeg..

Deel Deze Pagina