Onregelmatig ongesteld, nog steeds na bijna een jaar gestopt

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jami, 19 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jami

Jami Nieuw lid

6 apr 2008
    3
    0
    0
    Dit is mijn eerste berichtje op het forum. Vaak bezoek ik de site om er informatie op te zoeken.

Nu wil ik graag even van me af schrijven. Ik ben boos en verdrietig tegelijk. In het begin toen ik net stopte met de pil had ik een hele regelmatig cycles. Elke keer 27 dagen of 29 dagen. Twee maanden geleden dachten we dat het raak was! Wij helemaal in de gloria, ik was 10 dagen overtijd en dat had ik nog nooit eerder gehad.

Toch werd ik, na een cycles van 37 dagen, toch weer ongesteld. Wij balen maar gingen positief verder. Zoals alle maanden daarvoor minimaal om de dag of hooguit om de twee dagen klussen. Daarna weer cyclus van 27 dagen.

Wij blij, het was misschien maar eenmalig zo'n lange cyclus, dus we konden weer uitrekenen wat de vruchtbare dagen zouden zijn.

Nu deze maand, werd ik weer niet ongesteld. Ik had gevoelige borsten en afgelopen woensdag was ik smorgens kotsmisselijk en heb ik bijna overgegeven. Ik voelde me echt heel erg kl.t., maar dat vond ik niet erg! Misschien is het nu wel echt raak! We willen zo graag!

Al kots ik elke morgen, en voel ik me hondsberoerd (hoop niet 9 maanden lang) Maar dan ben ik tenminste eindelijk zwanger!

Vanmorgen een test gedaan, met een bonkend hart... En weer geen postieve test.. Inmiddels zit ik op de 35 dagen... dus zal morgen of overmorgen toch wel weer ongesteld worden... :cry:

Ik wordt er zo moedeloos van, letterlijk en figuurlijk!
    Ik slik ook al Etos zwanger worden.. Maar voor mijn gevoel helpt t allemaal niet..

Herkent iemand dit? Of zijn er mensen die wel zwanger zijn geworden met zo'n onregelmatige cycles? Ik ga me steeds meer afvragen of ik niet aar de dokter moet gaan. Maar elke keer zeggen we proberen het nog 1 maandje..

Vanacht heb ik gedroomd dat ik eindelijk een positieve test had, maar de waarheid bleek (weer) anders te zijn..

2. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    hey snap dat dit heeel vervelend hebt. vooral als je normaal wel redelijk regelmatig bent. Ik had een heel onregelmatige en vooral ook erg lange cyclus. toch redelijk snel zwanger geworden. het zegt dus helemaal niets..
    Als je al een jaar bezig bent heb je een heel goede reden om een keer naar de ha te gaan hoor! succes en ik hoop dat je droom van vannacht snel werkelijkheid word!

3. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Ik heb zelf nooit een regelmatige cyclus gehad. Hij was altijd erg lang en onregelmatig (zie ook onderschrift). Ik was ook altijd bang dat het bij ons niet "spontaan" zou lukken, maar zoals je ziet ben ik toch zwanger! Het kan dus wel. Wat ik zelf heb gedaan is ovulatietesten gebruiken. Dat moest dan wel erg lang achter elkaar omdat ik zo'n onregelmatige cyclus had (begon geloof ik op dag 20, terwijl m'n langste cyclus 51 dagen was), maar de 2e ronde dat ik ze gebruikte was ik zwanger!

Succes, het komt vast goed!

4. LieveSchat

16 jul 2008
    30
    0
    0
    Ik herken je verhaal helemaal. Toen ik net was gestopt met de pil had ik de eerste paar keer ook een heel regelmatige cyclus van netjes 28 dagen ongeveer. Vanaf rond januari duurde die cyclus ineens 2 weken langer. Ook ik dacht dat het raak zou zijn, maar helaas... En vanaf die tijd is mijn cyclus niet meer echt regelmatig geweest. Ik heb zelfs een paar maanden gehad dat er nauwelijks nog sprake was van een cyclus. Ik had wel om de 3 tot 4 weken wat bruinverlies, maar dat kon ik niet echt ongesteldheid noemen (ben normaal heel zwaar ongi).

Ik ben in die tijd maar even langs mijn huisarts gegaan, want ik vond het toch wel vreemd. Ze gaf aan dat het niet vreemd is dat sommige mensen er lang over doen voor ze zwanger zijn. Gezien mijn onregelmatige cyclussen kon ze me wel doorverwijzen, maar ze gaf me ook aan dat je je dan af moet vragen of je al dat traject in wil gaan. Dat brengt ook veel stress en emoties met zich mee natuurlijk, al die onderzoeken en wat daarna? En daar heb ik gewoon nog even geen zin in. Dat gesprekje heeft mij wel een beetje geholpen om het nog even vol te houden.

Toen ik vlak daarna toch weer een voor mij redelijk normale mensturatie had, was ik zelfs helemaal blij. Mijn lijf deed het nog.
    Vanaf die tijd (nu zo'n 30 dagen geleden, dus ja, ik probeer de vraag van "zou ik?" nu nog heel even voor me te houden) ben ik gaan temperaturen (mijn huisarts had me zo'n kaart meegegeven) en ik ben van plan dat de komende 3 maanden maar vol te houden. Ik hoop daarmee ten minste een patroon in mijn cyclussen te kunnen gaan vinden. Als ik in de tussentijd dan nog steeds niet zwanger ben heb ik in ieder geval wat extra info als ik wel naar een dokter wil gaan.

Ik denk in de tussentijd wel dat ik een beetje te gefocust was op het zwanger worden. Ik werd bang dat het niet zou gaan lukken. In mijn buik dacht ik van alles te gaan voelen wat wel op een zwangerschap zou duiden. En ik denk dat daardoor mijn lijf niet meer mee wilde werken als het om mijn cyclus ging.

Ik probeer nu me er niet al teveel op te focussen. Natuurlijk temperatuur ik nu en probeer ik een regelmatig kluspatroon aan te houden, maar heb me er zo goed en zo kwaad als het kan bij neergelegd dat het ook nog even kan duren nog. Veel mensen doen er een jaar of zelfs meer over. En ik heb Babyboom op tv gevolgd (en nu Het vervolg) en als ik daarin mensen echt jaren bezig zie, dan denk ik: ik begin nog maar net. Geduld is een schone zaak...

Mijn moeder is er overigens van overtuigd dat als ik het loslaat het vanzelf wel zal lukken. Bedenk je eens: heb je op dit moment al reden om te denken dat het niet zou gaan lukken? Daar probeer ik me nog maar even aan vast te houden.

Een huisarts kan misschien wel wat zorgen wegnemen (heeft het bij mij gedaan). Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

5. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Hier ook een heel onregelmatige en vaak lange cyclus.. Ben van Ruben toch in de eerste maand zwanger geraakt dus het zegt denk ik niks... Het is toch een beetje een kwestie van geluk hebben.

6. Jami

Jami Nieuw lid

6 apr 2008
    3
    0
    0
    Hey leuk om zo snel al reactie's te hebben!

Het stomme is dat je weet dat als je 9 maanden bezig bent, dat dit nog niet lang is en dat er meer mensen zijn die zo lang moeten wachten dan dat ze binnen een half jaar zwanger zijn...

Maar toch hoop het zo, elke maand weer...
    Het fijn op het forum te lezen dat zoveel meiden hetzelfde hebben.

Mijn vriend werd wel eens boos op me dat ik er zo op gefocust ben. Maar toen hij vanmorgen ook even op de site aan het lezen was, zag hij het ontzettend veel mensen er veel mee bezig zijn als ze eenmaal de beslissing gemaakt hebben om voor een kindje te gaan.

Bedankt en iedereen succes he?!

xxx

Deel Deze Pagina