onregelmatig ongesteld

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door baby30, 5 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby30

baby30 Lid

23 dec 2010
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    IK ben vorig jaar februari 2010 gestopt met de pil. Daarna was de ongesteldheid regelmatig ongeveer om de 37 dagen maar nu sinds juli is hij heel onregelmatig. Het begon met 60 dagen en is nu dus al 67 dagen geleden. Heb 2 dagen geleden nog een zwangerschap test gedaan en die was weer negatief. Heb de huisarts gebeld en die zei dat ik nog maar even moest afwachten en dat ze niet zo veel voor mij konden doen. Ik ben nu al bijna een jaar bezig en de hoop zakt weet niet meer wat ik kan doen en wil graag enkele tips van jullie.

groetjes baby30

2. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Baby,

Je verhaal is erg herkenbaar. Mijn cyclussen varieren van 40 - 67 -37 - 39 - 73 en ik zit nu op cyclus dag 86! Ik heb 8 dagen geleden mijn ei gevonden m.b.v ovutesten en tempen.
    Het is echt een ramp zo.
    Als het deze cyclus niet raak is dan ga ik de huisarts bellen. Wij zijn dan bijna een jaar bezig.
    Temp jij of gebruik je ovu testen?

Groetjes Sonneke

3. Serephina83

Serephina83 Actief lid

3 jan 2011
    356
    1
    0
    Jeetje wat balen zeg! Wel apart dat de huisarts zegt niets te kunnen doen, lijkt me op z'n minst dat hij jullie door kan sturen toch? Een jaar is niet niets!! Ik heb een vriendinnetje die is na een half jaar oefenen al doorgestuurd, blijkbaar terecht. Die heeft nu d.m.v. Hormonen een kindje gekregen. En de 2e kwam er spontaan en onverwachts achteraan!
    Als het jou een goed gevoel zou geven om doorgestuurd te worden zou ik toch de huisarts nog een keer bellen.

Succes!!

4. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Inderdaad vreemd dat je huisarts zegt niks te kunnen doen voor je.... Anders inderdaad gewoon een doorverwijzing vragen naar iemand die je wel kan helpen, na een jaar mag je inmiddels wel wat ondersteuning krijgen toch?

5. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    hey baby,

ik kan heel goed begrijpen dat de moed je in de schoenen zakt... ik ben nu sinds eind juni gestopt met de pil. toen ik 3 jaar geleden stopte was ik gelijk regelmatig ongesteld, en na 2 maanden al zwanger... nu ik in juni weer was gestopt heb ik mijn onttrekkingsbloeding gehad en sindsdien ben ik nog 1 keer ongesteld geweest, ik ben naar de dokter geweest in september ( op aandringen van mijn man) en werd totaal niet serieus genomen, ik zou wel ongesteld worden als ik met hem had gepraat etc, toen ik uiteindelijk vroeg of er geen bloed geprikt kon worden deed hij dat 'om mij tegemoet te komen' ik stond versteld toen ik buiten kwam, ik ga serieus nooit naar de dokter, en dan ga je een keer en krijg je dit! mijn voornemen was dus om het maar ff lekker op zijn beloop te laten, totdat ik helemaal niet meer ongesteld werd!!! mijn man zei begin december je gaat gewoon nog maar een keer naar de dokter ( dus om uiteindelijk van het gezeur af te zijn) ben ik nog maar een keer gegaan, naar de andere dokter in de huisartsenpraktijk... ik ging met lood in mijn schoenen, maar werd uiteindelijk tot mijn grote verbazing door deze dokter wel serieus genomen... ze zei gelijk, we gaan prikken op je schildklier, en als dat het niet is krijg je een doorverwijzing naar de gyn. ( wist niet eens dat de schildklier met je vruchtbaarheid te maken had) maar dit was het uiteindelijk niet het geval, maar ik heb nu wel gelijk een doorverwijzing naar de gyn gekregen!! ( toen ik zei dat ik niet had verwacht dat ik nu al doorverwezen zou worden naar de gyn. zei ze dat dat in mijn geval komt omdat ik vorige keer na 14 jaar pilgebruik hier geen last van had)ik zou als ik jou was ff op internet bij schildklier kijken of je daar meer symptomen van hebt en dan bij de huisarts vragen of ze daar niet op willen prikken evt?? en trouwens je bent toch bijna een jaar bezig, dus wie is hij om te zeggen dat je niet doorverwezen kan worden?? wie weet heb je het aan je schildklier, dan krijg je medicijnen en komt het vanzelf goed, toch??
    succes in ieder geval! en laat ff weten hoe het afloopt,

groetjes Riniti

6. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Werken met kinderen van 0 tot 4 jaar, in de kinder
    Hoi, hoi,

Voor mij ook erg herkenbaar jullie verhaal.
    Hier niet meer gestart met pil na bevalling in november 2009. Cyclus kwam opgang en verliep regelmatig (gemiddeld 30 dagen). Sinds mei 2010 proberen zwanger te raken en sinds juli 2010 geen menstruatie maar ook niet zwanger...
    Na 6 weken bezoek aan huisarts, hij wilde nog niks doen, want 6 weken was niet gek. Na een week of 12 weer terug, volgens hem nog steeds niks geks aan. Gebeurd wel vaker dat vrouwen menstruaties overslaan. Als ik in januari nog geen menstruatie had gehad, moest ik wel weer langs komen.
    En dus 4 januari weer langs de huisarts gegaan. Nu mag ik 28 jan. naar de gyn.
    Volgens mijn huisarts onderneemt hij dus actie na een maand of 5/6. Tenzij je nog andere klachten hebt.

Groetjes Patatje

7. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    hey patatje,

als ik jou verhaal zo zie hebben wij een beetje hetzelfde!! ik ga morgen naar de gyn! laat je het nog weten hoe het bij jou is afgelopen? ik ga je ff in mijn lijst toevoegen ( weet allemaal nog niet zo goed hoe dat werkt) maar denk dat ik je dan in de gaten kan houden!

groetjes riniti

8. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    Als je een jaar al bezig bent om zwanger te worden en je cyclus zo onregelmatig trek dan de stoute schoenen aan en bel zelf naar de poli gynaecologie in het ziekenhuis.. De kans ik groot dat ze je helpen zonder verwijzing als ze je verhaal horen!!

Ik had zelf een hele onregelmatige cyclus met ook 70-90 dagen af en toe.. ben toen zonder verwijzing gegaan... en werd geholpen..
    Moet wel zeggen dat ik in dat ziekenhuis werk.. dus daar kan het ook aan liggen.. Maar ik zou zeggen probeer het!!

9. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook herkenbaar, alleen wacht ik nog op mijn eerste ongi nadat ik in oktober gestopt ben met de pil. Vandaag naar de huisarts gegaan en ze nam mij wel degelijk serieus. Ik hoef geen bloed te prikken, maar ik ben gelijk naar de gyneacoloog doorverwezen. Over 2 weken kan ik terecht en krijg ik een echo. Daarna een gesprek met de gyneacoloog zelf. Ik denk dat we dan de echo gaan bespreken en een 'behandelplan' opstellen. Mijn huisarts had het over een hormonenkuur van 10 dagen om je ongesteldheid op te wekken. Grote kans dat de gyneacoloog dit gaat voorschrijven.
    Je bent gelukkig wel ongesteld, maar heel onregelmatig en je bent al bijna een jaar bezig, dus ik zou zeggen....bel volgende week nog een keer als je dan nog niet ongesteld bent?
    En volgens mij is een verwijzing ook niet altijd verplicht. Ik zou idd eens advies inwinnen bij het ziekenhuis. Succes meid!

10. baby30

baby30 Lid

23 dec 2010
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier baby30 weer.

Bedankt voor al jullie reacties.
    Ben bij de huisarts geweest en die heeft me door gestuurd naar de gyn. Heb een afspraak gemaakt moet er 18 januari heen. En nu maar afwachten. Weet iemand wat ik er van kan verwachten.

11. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zie je wel! Er wordt wel naar je geluisterd! En je kan al snel terecht. Goed gedaan!
    En wat je ervan kan verwachten....dat je een antwoord krijgt of alles goed is van binnen. Ik verwacht ook dat de gynaecoloog een hormoonkuur voorschrijft om de menstruatie op te wekken. Verder niets denk ik.

Maar.... omdat je niet alleen een onregelmatige cyclus hebt, maar ook al een jaar bezig bent, heb je kans dat er vervolgonderzoek komt bij jou en je man.

Succes iig! Je mag een dag eerder dan ik, dus zou t wel leuk vinden als je hier vertelt hoe het was!

12. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    hoi baby,

wat fijn dat je naar de gyn kan de 18e! ik ben vanmorgen geweest, kreeg een inwendige echo en heb PCOD dus mijn eieren springen niet... ik kreeg gelijk pillen voorgeschreven om mijn eisprong op te wekken en als die er is ga ik clomid gebruiken, dus ik ben heel goed geholpen, hele vriendelijke dokter ook! veel succes en maak je vooral niet druk... ik hoor graag hoe het was, ga komende week op vakantie, dus ben ff niet op het forum,

liefs riniti

13. baby30

baby30 Lid

23 dec 2010
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben vanmorgen naar de dokter geweest in het ziekenhuis. Ik ben nu al 80 dagen niet ongesteld en niet zwanger. Heb een inwendig echo gehad en zag er verder allemaal wel goed uit. Heb nu een kuur van 10 dagen gekregen om mijn ongesteldheid op te wekken. Dan moet ik op dag 3 en 14 en 21 bloed prikken. Daar kunnen ze zien hoe het met mijn hormoon spiegel is. En moet ik weer op 7 maart terug komen. En dan hoor ik meer, Wat de volgende stap wordt.

Groet baby 30

14. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat je niet zwanger bent, heeft de gynaecoloog dat verteld? Ik heb al 2 weken niet meer getest en ik moet vandaag naar het ziekenhuis. Ik hoop ook dat bij mij alles goed is en dat ik een 10 daagse kuur mee krijg. Maar dat bloedprikken....is dat standaard? Ik hoop niet dat ik dat ook krijg :S :S.
    ik duim voor je dat de kuur snel aanslaat en dat je eindelijk ongesteld wordt!

Groetjes!

15. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, ben niet zwanger hoor :(. Maar ik mag starten met Provera en ik heb bloed laten prikken. Gelukkig hoeft dat maar een keer. Als het mee zit, dan ben ik over 2 weken ongesteld! Joehoe!

Deel Deze Pagina