Wat vinden jullie, er voor gaan of niet ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bijzonder, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Pfff ik zit in een dilemma, ik word er helemaal gek van.

Ik heb afgelopen november en vorige week een miskraam gehad. (MA en VMK). Ik ben ontzettend bang om weer een miskraam te krijgen. Ik ben er de tweede keer helemaal stuk van geweest en ik zit al 2 weken thuis.

Ik twijfel nu heel erg om er weer voor te gaan.
    Er spelen wat dingen mee. September verloopt mijn ouderschapsverlof en zou ik weer 36 uur moeten gaan werken, of een dag minder gaan werken. Als ik komende maand zwanger zou raken zou de ouderschap mooi overlopen.
    We zouden graag nog in mei op vakantie willen maar ik weet niet of ik zwanger op vakantie wil/durf. Als ik nu zwanger zou raken zou ik dan ongeveer 18 weken zijn. Ik twijfel dus heel erg om er nu voor te gaan of nog een paar maanden te wachten..

Nu wil het natuurlijk niet zeggen dat als we er toch voor gaan, ik gelijk zwanger ben.. maar toch, de kans is er natuurlijk.
    Ik snap dat het lastig is om hier advies in te geven maar ik wil graag jullie mening weten.

Ik word echt gek van mezelf. Het ene moment denk ik, we wachten lekker, gaan lekker zonder zorgen op vakantie en dan gaan we er voor. Aan de andere kant wordt en is iedereen om me heen zwanger en krijg ik zo het andere moment weer zo het verlangen om het wel te doen!

2. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Doen wat je hart je ingeeft!

3. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ik zou er echt voor gaan!!! ik snap ook niet waarom je kunt zeggen dat je nog maar even wilt wachten want je wilt eigenlijk eerst lekker op vakantie.....maar mischien komt dat omdat ik op dit moment in een ander schuitje zit dan jou....
    sorry voor mijn reactie bedoel het niet verkeerd hoor.....

4. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    idd ik zou ook doen wat je hart je ingeeft!
    waar ga je naar op vakantie? is het verweg
    best lastig al die keuzes, het is eigenlijk nooit echt een goed moment om wel zwanger te worden :D
    er is altijd wel wat....

ik heb bv geen vaste baan me vriend ook niet maarja als ik daar op moet wachten ben ik weer 4 jaar verder dacht ut dus niet:D
    verder ga ik in juni op vakantie naar turkije als ik deze maand zwanger zou raken ben ik 5 maanden zwanger...
    naja ik zit er niet zo mee om zwanger op vakantie te gaan
    vind eerder juist super leuk :D
    ik vind (voormezelf dan) zwanger zijn geen optie om niet op vakantie te gaan wie weet duurt nog stik lang en laat ik de vakantie lopen je weet toch niet wat er in de toekomst gebeurt...

5. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Het gaat ook niet zozeer om de vakantie. Maar een derde miskraam, nu, ik denk niet dat ik dat ga trekken. Ben er zo bang voor.

Haha vanmiddag dacht ik nog bijna zeker te weten om te wachten en nu na jullie woorden wil ik er echt weer voor gaan...

6. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    @rianne.....tja dat gevoel kan ik je helaas niet weg nemen!!!
    die kans zal er altijd in blijven zitten!! maar ben je niet onder behanding in het zh? of hoe kan het dat je er 2 achter elkaar hebt?
    en er komt ook echt wel een plak baby voor jou hoor :)

7. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Hey Rianne zoals troetjuh ook aangeeft als je overal bij nadenkt is er eigenljk altijd wel wat waarom je nog even zou moeten wachten... gewoon lekker proberen en als het zo mag zijn komt het en anders duurt het misschien nog even. Doen wat je hart je ingeeft is idd het beste advies!

8. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Nee ik ben niet onder behandeling. De vk heeft er ook niks over gezegd eigenlijk..

9. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    ik heb ook een vmk gehad vorige maand :( beetje jammer
    ik zou echt niet willen wachten dus
    wil juist zo graag zwanger worden, soms zakt de moet idd wel even in je schoenen ga je van alles door je hoofd halen maarja
    ik put ook maar moet uit de hoop dat ik een plakbabytje krijg

10. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    de vankantie ansich maakt geen verschil.. je kunt geen miskraa krijgen van op vakantie gaan.
    Persoonlijk zou ik er gewoon voor gaan..

11. Sweetangel28

Sweetangel28 Fanatiek lid

3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    Hey meid

snap dat het erg moeilijk is zeker na miskramen en ben van mening dat je zeker je tijd moet nemen dit te verwerken ;) Pas als je er echt voor jezelf 100% achter staat zal ik er weer voor gaan maar dat is mijn mening . Wil je in ieder geval veel sterkte en succes wensen :)

liefss

12. Hey meid, hier een beetje hetzelfde dilemma, zondag een miskraam gekregen en toen wilde ik ook niet meer aan zwanger worden denken. Maar hier is de kinderwens toch groter dan de angst dat het weer fout gaat, tuurlijk is die er ook nog maar de kinderwens overheerst. Als ik jouw verhalen lees dan denk ik dat de angst momenteel overheerst. Zit het verdriet nog erg hoog voor je? Kan je het een beetje los laten?

Na 2 miskramen kunnen jullie een chromosomenonderzoek krijgen iig.

13. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Jij ook al :( Klote zeg !

Ja de angst is er zeker wel.. Maar aan de andere kant heb ik er toch wel vertrouwen in. Ik bedoel, hoe groot is de kans dat het een derde keer weer misgaat ? Dat zou toch wel heel toevallig zijn...

Ik denk dat we er gewoon voor gaan !
    Ik heb nog wel even om na te denken, volgens mijn ovutesten is er nog geen ei te vinden.

14. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    Ik zou er gewoon voor gaan!
    Maakt niet uit wanneer, als je weer zwanger wordt na 1 of meerdere miskramen zullen die eerste 12 weken altijd spannend blijven.
    En ik ben inmiddels alweer 2 vakanties verder na mijn mk, dus daar zou ik zeker geen rekening mee houden. Tenzij je de Mount Everest gaat beklimmen natuurlijk ;)

15. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    haha nee gewoon turkije.. en we hebben net geboekt :D ik zie wel hoe het loopt.

16. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Meis ik snap heel goed hoe je je voelt!!
    Wat de meeste meiden al zeggen volg je hart !!
    neem ook de tijd om te verwerken , ik denk tegenwoordig het loopt zo als het loopt.
    En geniet van elkaar dat is heel belangrijk . Dikke KNUF.

17. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat twijfelen juist heel gezond is, wie piekerd er nou nooit?
    Ik denk ook weleens oeff is het niet te snel enz
    Dan zegt mijn man, nou dat wachten we even, maar dan zeg ik volmondig nee......
    Als je iets ECHT nog niet wilt, zou je het niet doen, dan heb je de kriebels niet.
    Bang, meid ik ben ook zo bang, heb nu net een vmk achter de rug, maar de grootste angst is de duivel "hellp syndroom" Ik denk ook dat angst hele normale gevoelens zijn, die helaas niet verdwijnen.

succes....!

ps neem een annulerings verzekering :D

18. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Bedankt dames :D

haha ja annuleringsverzekering hebben we doorlopend :D

Deel Deze Pagina