Hoi, Mijn vriend en ik hebben een grote kinderwens en ben daarom ook begin oktober 2007 gestopt met de Diane pil. Ik wilde eerste 2 keer ongesteld zijn geweest voor we wilde beginnen omdat ik wilde weten wat mijn cycles zou zijn. Helaas werd ik pas eind december voor de eerste keer ongesteld na met de pil gestopt te zijn dus pas na 3 maanden. Ik was al opzoek gegaan op internet en kwam meerdere verhalen tegen van mensen waarbij het ook lang wegbleef of zelfs nog langer dus was al gerust gesteld en moest denk ik detoxen. Nu ben ik gister voor de 2e keer ongesteld geworden na 35 dgn. dus het is al sneller als de 1e keer. Als ik zo onregelmatig blijf, hoe kan ik dan bepalen welke dagen het beste zijn om zwanger te worden? Want misschien zit ik volgende maand wel ineens op 28 dgn. of toch dat het langer wegblijft...wie zal het zeggen! Moet ik dan echt gaan temperaturen of de calculator gebruiken? En kan ik vertrouwen op de calculator of is dat maar een richtlijn?
Calculator is maar een richtlijn. Je moet echt gaan tempen dan, maar dan zie je pas je eisprong achteraf. Maar je kan zo wel zien wat je cyclus is en hoelang je luteale fase is ( dagen na je ei ). En anders kan je nog proberen je slijm in de gaten te houden.
Met een nuttig berichtje kan je ook je banner checken. En ook met het terug zoeken van een berichtje van je zelf.
Ik weet precies wat je bedoelt. Mijn eerste ongi was na 45 dagen, de tweede na 35 dagen en nu zit ik al weer bijna op 50 dagen. Het beste is volgens mij om om de dag vrijen. Ik snap dat je daar soms geen zin in hebt, maar het is voor een goed doe zeg maar
Als je geen zin in sex hebt moet je het ook niet doen hoor. Want opwinding helpt meer bij een zwangerschap dan van ooh prop hem er maar in en doe wat je moet doen.
Misschien ovulatietesten gebruiken. Ben ik ook mee begonnen en vind ze echt ideaal. Want mijn slijm zag er deze maand heel anders uit, dus anders had ik echt gedacht dat ik mijn ei eerder had. Nu pas op dag 17 of 18... Idd om de dag klussen is altijd goed, maar wel met liefde hahaha succes
Als je een onregelmatige cyclus hebt met grote verschillen van dagen dr in. Zijn ovu testen ook niet echt handig. Dat word dan echt een duur grapje. De ene maand kan ze bijv op dag 20 een eisprong hebben. Maar de andere dag op dag 67 ofzo. En als je dan vanaf dag 17 gaat testen reken maar even uit hoe duur het is.
Hoi, Na de bevalling werd ik na 40 dagen ongesteld. De volgende cyclus was 38 dagen. En de laatste keer was het 32 dagen. Nu gaan we nog een ronde afwachten en dan gaan we voor een tweede kindje. Ik weet ook niet precies wanneer mijn eisprnong is, maar ik vind temperaturen en ovulatietesten onzin. Het kan handig zijn als je al een jaar bezig bent, maar voorlopig wil ik er niet teveel mee bezig zijn. Spermacellen kunnen een aantal dagen overleven in een vrouwelijk lichaam, gemiddeld 3 tot 5 dagen. Als je dus na je ongesteldheid ongeveer 3 keer per week seks hebt tot een week voor je weer ongesteld zou moeten worden, dan heb je een grote kans dat er zaadcellen aanwezig zijn als jij een eisprong hebt. Mijn laatste cyclus was 32 dagen, dus als mijn volgende cyclus ook zo gaat zijn, dan denk ik dat we vanaf dag 8 tm dag 25 regelmatig seks gaan proberen te hebben. Groetjes Saskia
Zo Saskia dat is snel. Inderdaad die ovulatietesten worden een duur grapje met een onregelmatige cyclus. En natuurlijk hoort bij seks ook liefde, maar het moet wel regelmatig gebeuren anders kan het nog langer duren voordat je zanger bent.
Met Temperaturen kan je toch niet gericht klussen. Je weet pas achter af dat je een ei hebt gehad. Het is alleen handig om inzicht te hebben over je cyclus. Om te weten wanneer je je ongesteldheid kan verwachten of misschien kan testen.
Bedankt voor jullie berichtjes. Goh, dat is echt lastig zeg en om nu bijna iedere dag sex te hebben zie ik ook niet zo zitten. Heb wel ergens gelezen dat je vanaf het begin van je cyclus kan temperaturen en wanneer je temp. iets daalt, het het juiste moment is en wanneer je temp. hoger is heb je je eisprong. Weet niet in hoeverre dit klopt? Wat is de beste manier om te temperaturen? Kan dit gewoon in het oor, het beste oraal of meest betrouwbaar toch anaal?
Dat je temp daalt tijdens een eisprong is inderdaad waar. Maar dat hoeft niet altijd zo te zijn. En een temp is heel vaak aan het schommelen, dus dan weet je nog niet wanneer je eisprong is. Maar inderdaad als je temp stijgt met minimaal 0,2 graden en dat 3 dagen lang aanhoud heb je je eisprong gehad.
Ik snap niet dat iedereen het alleen maar over de ovulatie testen heeft om te weten of je vruchtbaar bent....Ik voel regelmatig aan mijn baarmoedermong hoe die staat. Als ik er nog makkelijk bij kom en hij hard is, komt er nog geen eisprong aan. Is hij zachter en ligt hij erg hoog, komt er wel een ei aan. Ik begin dan met ovulatie testen en ik zit altijd goed! Dus ookal ben je onregelmatig, gewoon even om de dag voelen! Heel simpel..en goedkoop.... groetjes, bar
Barbeestoel. Die methode ken ik ook en ik doe het zelf ook. Maar, je moet het eerst leren kennen voor je het kunt interperteren/. Zo dacht ik ook mijn bmm te kennen. Maar niet dus!