In de laatste brief staat dat de berekening is dat ik 67 euro per werkdag krijg bij mijn zwangerschaps uitkering voor zelfstandigenemers. Betekend dat dat ze dat berekenen over de 3 dagen die ik altijd werkte of over de 5 dagen die in een werkweek zitten? Berekend over 3 dagen betekend.dat maar.2/3 van mn huidige loon. En helaas kan ik daar niet van rond komen.. Mvg Marieken
Beste Marieken, Je wilt weten over welke dagen je de zwangerschapsuitkering voor zelfstandigen (ZEZ-uitkering) krijgt uitbetaald. Het bedrag dat in je toekenning ZEZ staat krijg je over 5 dagen per week betaald. Je geeft aan dat de hoogte van het dagloon . 67,-- per dag bedraagt. UWV gaat uit van 21,75 dagen per maand die betaald worden. Per maand krijg je in jouw geval dus 21,75 x . 67,-- uitbetaalt. Dit is dan je bruto maanduitkering. Actuele informatie over de berekening van de ZEZ-uitkering vind je hier. Ik wens je alvast een fijn verlof. Met vriendelijke groet, Keja UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
u heeft geen idee hoe een opluchting dit voor me is bedankt voor het uitzoeken. nu kan ik rustig van de laatste loodjes genieten. vriendelijke groet, marieken