Hoi UWV , Ik zit al een hele lange tijd thuis vanaf de 20 weken zwangerschap ivm met bi , toen mijn zwangerschaps verlof begon is mijn contract niet verlengd door mexx en krijg ik van het UWV een ziektewet uitkering . Nu is het zo dat na mijn bevalling ik nog meer klachten heb gekregen en mijn bi ernstiger is geworden . Ik zit al vanaf mijn Zwangerschap bij een bekkennfysio therapeut en die kan me ook niet meer helpen ... Mijn onderste spieren in mijn bekken functioneren niet meer waardoor ik ook een overbelaste rug , onderrug en benen heb . Er is mij ook geadviseerd nog niet gaan werken maar eerst thuis alles op orde te krijgen met de verzorging van mijn zoon en mezelf want zelfs dat is te veel !! Ik heb ook huishoudelijk hulp omdat ik het zelf niet kan . Nu is het het volgende ik ben al bij het UWV geweest op 19 januarie en dat was al een wereld reis waarbij ik drie keer ben gevallen. (Ivm de sneeuw) omdat ik mezelf niet recht kan houden en me evenwicht kan bewaren . Ik ben toen op gesprek geweest bij een man over mijn lichamelijke klachten en conditie , de beste man wilde niet luisteren naar mijn verhaal en de conclusies van mijn bekkenfysio daarbij heeft hij besloten dat ik mee moet werken aan een reïntegratie proses waarbij er gekeken word naar een baan .ik heb zaterdag een brief gehad dat ik volgende week op gesprek moet komen. Het is niet dat ik niet wil werken maar het is niet haalbaar !! De lichamelijke klachten zijn zo zwaar en geen enkel medicijn kan spijt verzachten .... Mijn fysio raade mij aan om te gaan revalideren in Rotterdam bij een speciaal centrum voor bekken, nek en rug . ( spine en joint centre ) Wat kan ik nu verwachten van het UWV en het aankomende gesprek ??? Ik wil er voor de 100 % voor gaan maar mijn lichaam wilt niet! Ben bang dat ik aan het werk word gezet en ik me niet voor de volle 100% in kan zetten en niet volhou en dan ?? Ps sorry voor mijn lange verhaal ..
Beste Wendyhuitink, Tijdens je ziekmelding werkt UWV samen met jou aan je re-integratie. Hiervoor zijn in de Wet Poortwachter een aantal stappen vastgelegd. Ook UWV en jij moeten samen die stappen volgen. Wat kun je verwachten tijdens het gesprek over re-integratie? Samen met de re-integratie begeleider of de arbeidsdeskundige bespreek wat er voor jou mogelijk is aan activiteiten. Aan de hand hiervan stellen jullie een plan op om aan je re-integratie te werken. Je hebt hierin dus zeker zelf inspraak en opbouwen van activiteiten of werkzaamheden is zeker een mogelijkheid. Actuele informatie over re-integratie afspraken vind je hier. Ik wens je een voorspoedig herstel. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare