onregelmatig tempen

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door meedje, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meedje

meedje Niet meer actief

Hoi!
    met het risico dat ik het zoveelste topic open...

Ik heb een vraag. Ik ben nu 3 weken bezig met tempen. We zijn niet bezig voor een kindje, maar willen onder andere deze manier gebruiken als anti-conceptie.
    Het probleem is alleen dat ik niet op dezelfde tijd kan temperaturen. De ene keer is zl om 4 uur wakker, de andere keer om 6 uur en weer een andere keer om 8 uur. Dus nu temp ik zodra ik wakker wordt, en dat is dus steeds op verschillende tijden. FF is compleet in de war, mijn ei is al 3 keer verschoven vanwege de verschillende waarden.
    Hoe doen jullie dit? en hebben jullie tips?

2. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    MIjn tip is eigenlijk om dit niet te gebruiken voor anticonceptie. Je weet namelijk meestal pas achteraf zeker wanneer je ei geweest is en dan ben je te laat als je wilt onthouden zeg maar. Ook ovulatietesten zijn niet zo handig, want dat is je ei binnen 48 uur en heb je daarvoor net seks gehad, ben je dus ook nog te laat.
    Je schijnt speciale dingen te hebben die je als anticonceptiemeter te kunnen gebruiken, maar hoe of wat weet ik eigenlijk niet. Ik zou eens googlen op anticonceptiemehtoden.

Wij deden voor onze poging voor het zingen de kerk uit. Een eventueel kindje was welkom geweest. Maar ben daar dus nooit zwanger van geworden.

Maar wat betreft het tempen. Ik heb aan mijn lijf gemerkt dat als ik maar zorg dat ik minimaal 5 uur goed slaap, mijn ei goed zichtbaar is. Weliswaar achteraf pas, want op het moment zelf fluctueert mijn temp altijd heel erg, maar dat is ook zo als ik wel netjes dezelfde tijd temp.

3. meedje

meedje Niet meer actief

Dank je voor je reactie, ik snap dat je pas achteraf met zekerheid kunt zeggen wanneer je ei is geweest, maar hopelijk heb ik(net zoals voor de zwangerschap) een hele regelmatige cyclus en kan ik daarmee en met cervix slijm observatie en tempen een redelijk betrouwbaar systeem krijgen. Of in ieder geval, inzicht in mijn cyclus.

4. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Als dat zo is, dan gaat dat prima ja. En stel dat je cyclus een keer afwijkt is een eventueel ongelukje welkom dan? Ik heb zo'n rare cyclus dat ik daar niet aan hoef te beginnen :D Aan de andere kant is het bij mij zo lang, dat ik veel meer onvruchtbare dagen heb, dan vruchtbare.

5. meedje

meedje Niet meer actief

We hebben een hele duidelijke wens voor een tweede, maar vinden het nu te vroeg en willen liever nog iets langer wachten. Mocht er een kleintje zich nu aandienen, is ook geen probleem.
    Kindjes laten zich niet plannen, die zijn je gegund, maar soms is een beetje invloed uitoefenen wel fijn.
    Ik kan niet tegen hormonen, vandaar dat ik nu op zoek ben naar alternatieven

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    kijk eens naar mijn kaartje, ik ben onregelmatig beginnen met tempen en daarna wel regelmatig. Je ziet het verschil goed.
    De gekleurde bollen zijn allemaal om 5:30 uur, de witte bollen zijn afwijkende tijden en die zitten meteen hoger. Dus met de witte is alles ineens veel onrustiger. Ik zet de wekker,tempen ga dan weer verder slapen. Dus wellicht moet jij hem op 4 uur zetten met een subtiele wekker dat de ander niet wakker wordt.

7. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Dat is ook wel slim ja. Die had ik ook nog kunnen bedenken want dat doe ik ook in het weekend, staat mijn wekker ook om 6 uur :D
    Maar goed, het verschilt ook per persoon. Ik heb sowieso een wirwar aan temperaturen, ook al ben ik op tijd.
    Succes in ieder geval!

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ondanks dat ik met een baby op verschillende tijden wakker ben (vandaar de witte bollen), is mijn temp aardig stabiel... ook dan detecteert FF je ei wel hoor. Maar zodra je temp gaat 8-banen, dan kun je beter een wekker zetten.

Deel Deze Pagina