dacht zelf (nog) geen ei gehad te hebben, maar FF zegt van wel!

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by jessebel, Feb 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jessebel

jessebel Actief lid

Oct 15, 2010
    134
    0
    0
    medisch secretaresse
    hoi dames

Kunnen jullie svp meekijken met mijn tempkaartje?

Ik ben afgelopen maandag bij de fertiliteitsarts geweest voor een follikelecho. Er zat toen een ei van 17mm, en de fert.arts zei dat deze zeker ging springen en waarschijnlijk rond einde van de week.

Ik heb geen last (gehad) van steken en/of (vruchtbaar) afscheiding, en normaal gesproken (alle vorige rondes) had ik voor mij ei al last van (veel) afscheiding en last van steken, en ik voelde mijn ei altijd, maar nu heb ik nog geen afscheiding, soms een kleinbeetje voordat ik moet plassen, en gisteravond had ik wel wat steekjes, maar niks heftigs. Donderdagavond had ik na het plassen een kleinbeetje afscheiding waarvan je een draad kon trekken, ik ben erg in de war. Heeft FF gelijk is mijn ei echt dinsdag (al) geweest?? Of moet ie toch nog komen........

wie kan mij helpen! Alvast heel erg bedankt voor het meekijken.

gr. Jessica

2. jessebel

jessebel Actief lid

Oct 15, 2010
    134
    0
    0
    medisch secretaresse
    als ik mijn setting van advanced verander in fertility awarness zegt FF dat ik nog geen eisprong heb gehad...............

3. z0nne

z0nne Niet meer actief

Ik denk toch dat FF het juist heeft.. je had voor ei vruchtbare afscheiding, als die nu creamy is dan zit je na ei (het kan zeker een eisprong en minder vruchtbare afscheiding) ik ben benieuwd naar je temp morgen :)

4. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    #4 Sandana, Feb 5, 2012
    Last edited: Feb 5, 2012
    Ik zie dat je je afscheiding niet elke dag hebt ingevuld... daardoor kan de meting onbetrouwbaarder zijn, het is moeilijker berekenen. FF zal ervanuit gaan dat je geen vruchtbaar slijm hebt, wat een teken van ovulatie is. Je moet elke dag je meest vruchtbare slijm invoeren, ook al zag je die maar 1 keer. Probeer het eens?
    Op donderdag hoort bijvoorbeeld eggwhite ingevoerd te worden, op de andere dagen kan ik nu even niet voor je inschatten. Vul zoveel mogelijk in!

Beschouw jezelf vruchtbaar totdat je geen vruchtbaar slijm meer ziet (eggwhite of watery).

5. jessebel

jessebel Actief lid

Oct 15, 2010
    134
    0
    0
    medisch secretaresse
    Bedankt voor jullie reacties. Normaal gesproken heb ik altijd afscheiding maar nu dus bijna niks. Donderdagavond (laat) had ik wat afscheiding maar dat was maar een keer ik dacht dat het vruchtbaar slijm was maar sindsdien niks meer gezien of gevoeld. Mijn temp was vandaag 36.9. Als ik FF op Advanced zet FF mijn ei op dinsdag, bij fertilityfriend awarness op donderdag. Gisteren had ik echt steken maar geen afscheiding. Ik heb (aan mijn temp te zien) sowieso een ei gehad de vraag is nu alleen nog wanneer.

6. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik denk dat die donderdag beter klopt aan je kaart te zien. Ook omdat daarna het slijm snel opdroogt.

Vruchtbaar slijm is heel dun, van watery kun je geen of kleine draden trekken. Van eggwhite trek je echte/langere draden en die is iets dikker en daardoor oogt het witter. Genoeg vrouwen die geen watery zien.

Heb je in die tijd geklust? Want je slijm moet je niet beoordelen vlak ervoor of erna, want dan kan het verward worden met je afscheiding door opwinding of met het sperma.

7. jessebel

jessebel Actief lid

Oct 15, 2010
    134
    0
    0
    medisch secretaresse
    We hebben maandag, woensdag en vrijdag geklust.

8. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    dan zal het daar niet aan liggen... timing is goed :D

9. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Mooie gelijke temp nu. Ben benieuwd wat dat betekent. Bij mij is hij tegen de gewoonte in ook al drie dagen gelijk en een stukje hoger.

10. jessebel

jessebel Actief lid

Oct 15, 2010
    134
    0
    0
    medisch secretaresse
    @babke, vandaag was mijn temp 37.0 dus iets hoger. Mijn nod is ergens tussen 16-19 feb.

11. jessebel

jessebel Actief lid

Oct 15, 2010
    134
    0
    0
    medisch secretaresse
    En jou kaartje ziet er ook goed uit Babke. Wanneer is jou nod?

12. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    De 18e. Idd spannend. Hij is voor mijn doen zo stabiel nu en hoog.

13. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Nog beter dus naar de 37 bij jou :)

Share This Page