Onregelmatig werken en kinderopvang

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Tralalala, 2 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    sorry, late reactie:p maar mijn dochter gaat naar een kinderdagverblijf. :)

2. Kirsie86

Kirsie86 Lid

8 jul 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn partner en ik werken beiden ook onregelmatig en ons dochtertje gaat ook naar een flexibele opvang . Wel heb ik per maand een aantal uur ingekocht . Ik kan een week van te voren de dagen/uren inplannen wanneer ik mijn dochter breng met een minimale afname van 3 uur op een dag.

3. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Bij ons in het dorp is het kinderdagverblijf absoluut niet flexibel! Ze willen daar juist van de flexibele uren af!

Wij hebben gekozen voor een gastouder, zij is wel flexibel! We kopen een aantal uren in per maand. Maar als we hier overheen gaan, is dat geen probleem.

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik heb een gastouder, ik betaal het aantal uur dat zij er is. Eind vd maand een rekening. Geen problemen.

5. Corry1985

Corry1985 Actief lid

12 okt 2008
    383
    0
    0
    Noord Holland
    als je om 1600 begint, ik ook, dan heb je natuurlijk wel dat je misschien reistijd hebt? Anders heb je 1, hooguit 2 uur opvang nodig.
    Ik heb voor die uren ( want ik heb exact jou rooster al draai ik wel eens kortere diensten ) mijn moeder. Die vangt de meiden dan op.
    En bij ons is er ook flexibele opvang op het kinderdagverblijf.
    Ik heb daar nooit gebruik van gemaakt, zelf vind ik gastouder wat lastiger, het past niet zo goed bij mij, maar op zich klinkt het wel een logische zet en als ik mijn moeder niet had dat dit voor ons ook een oplossing geweest.
    Jouw vriend/ man heeft dan wel een fulltime baan, maar is wel altijd voor het avondeten thuis, dus helemaal top zou je zeggen, die van mij komt vaker om 1900 thuis, ik weet niet of je een gastouder dat aan kan doen dat zou je dan goed bespreekbaar moeten maken, maar lastig is dat zeker.

Je komt er wel uit! Maar ik denk dat een Kindercentrum voor deze opgave bijna geen mogelijkheid is. Mocht je hiervoor gaan zou ik wel ook voor een Peuterspeelzaal gaan, de gastouder kan je kindje dan ook brengen. Voor de ontwikkeling.

6. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Inmiddels ben ik me er ietsje meer in gaan verdiepen en moet zeggen, het is lastig om hier in de buurt een kinderdagverblijf te vinden die met flexibele uren wil werken... Er is er eentje, zo'n 6 km hier vandaan, ligt alleen totaal niet op de route van huis-werk da's jammer. Maar ben wel al blij dat ik er uberhaupt eentje gevonden heb :D En anders gaat het toch een go worden denk ik. In de hoop dat dat wel gaat werken, want een vriendin van mij is ook go en die zei juist niet zo te willen werken, omdat 1 kindje voor haar eigenlijk totaal niet rendabel is en je dus per maand moet bekijken of het kindje er alleen is of dat er andere kindjes zijn die dagen. Als jullie begrijpen wat ik bedoel haha :p

@corry, als ik om 16.00 uur moet beginnen moet ik uiterlijk om 15.30 van huis. Heb inmiddels met mijn moeder en schoonmoeder afgesproken dat ik op die dagen inderdaad ons kindje bij hun kan brengen, of zij komen bij ons in huis. Want dan is het maar 2 of maximaal 2,5 uur tot mijn man thuis is dus dan is opvang nodig overbodig.

Deel Deze Pagina