voorkeurshouding?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by misstiana, Mar 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. misstiana

misstiana Fanatiek lid

Mar 13, 2008
    1,565
    0
    0
    Moet het kdv ook iets doen met voorkeurshouding.

OP mijn zoontjes zijn opvang doen ze heel weinig of ik weet het niet. Ze schrijven niets in het schriftje.

De kinderfysio wou graag tips doormailen en dat willen ze niet. Ik moet maar wat opschrijven. Wel erg omslachtig en ik ehb dus geen iee hoe ik het an verwoorden.

Nu ga ikzelf mailen en dat print ik dna uit en neem ik mee, maar ja of er wat mee gedaan wordt geen idee.

gr gaby

2. misstiana

misstiana Fanatiek lid

Mar 13, 2008
    1,565
    0
    0
    nu mijn vraag vergeten in vorig bericht:

Zijn ze verplicht om mee te werken aan deze therapie. HIj gaat er 30 uur per week heen.

gr gaby

3. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    nee ze gaan geen therapie geven of oefeningen doen. tenminste niet bij mn dochter.

Wel legden ze haar om en om in bed. werd ze niet meer in een wippertje gezet en werd ze met speelgoed uitgedaagt aan de niet voorkeurskant.
    Fles kreeg ze ook aan de niet voorkeurskant enz. dus dat soort tips pakten ze wel mee op, daar was ik zelf heel blij mee

4. misstiana

misstiana Fanatiek lid

Mar 13, 2008
    1,565
    0
    0
    Okay, ja dat verwacht ik eiegenlijk oook, dat soort oefeningen en tips had ik van de fysio gehad en die doen ze dus ook niet.
    Ja waarschijnlijk onwteenheid, maar a dat ze dan de tips van d efysio niet willen is jammer.

gr Gaby

5. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    dat is niet jammer dat is gewoon vervelend. Want voeden aan de niet voorkeurskant enz is iets wat belangrijk is zeker als je kleine man er veel is. Ook is het een kleine moeite.
    Als een kindje veel spuugt moeten ze ook anders voeden dus dat kan ook met voorkeurshouding.

Komt tegenwoordig zoveel voor dat ze zich best kunnen laten voorlichten door een fysio. Hebben mss meer kindjes en ouders baat bij

6. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Hm, vreemd dat ze het niet doen. Je zal toch niet de eerste moeder zijn met een kindje met voorkeurshouding?

Mini heeft tot voor kort in een zijligkussen gelegen en op het kdv werd ze daar ook braaf ingelegd hoor. Ook de andere tips (linkerkant stimuleren ivm voorkeurshouding naar rechts) werden hier gewoon opgevolgd. OK, ik vroeg niet een update in detail maar ze maakten er geen probleem van en ik ging ervan uit dat ze het allemaal gewoon deden.

De voorkeurshouding is nu trouwens weg en ook de afplatting van Mini's hoofdje is minder geworden.

Ik zou die tips meegeven en erop aandringen dat ze er iets mee doen, je betaalt genoeg voor de dienst die zij verlenen!

Share This Page