Hallo, Ik wil heel graag weten of ik wel/geen eisprong heb, en dat kan ik dus te weten komen door te gaan tempen. Maar volgens mijn informatie moet dit elke dag op hetzelfde tijdstip doen, voor ik uit bed ga. Het probleem is dat dit bij mij niet gaat lukken. Ik heb 1x per week een slaapdienst, en dan sta ik om ongeveer 6 uur op. Daarbij kan het gebeuren dat ik s'nachts mijn bed uit moet, ik heb dan geen tijd om eerst te tempen. Naast mij slaapdiensten heb ik dagdiensten, dan moet ik rond 6.30 mijn bed uit. En als ik middagdienst heb of niet hoef te werken sta ik om 9 uur op. Zijn er meiden die ook onregelmatig werken en dus niet kunnen tempen? Hoe doen jullie dit of hebben jullie dan iets anders bedacht? Ik wil dit graag weten omdat ik heb begrepen dat de huisarts niets doet als je nog niet heb getempt. Maar bij mij is dat dus niet haalbaar, hoe moet ik dit dan doen?
Hoi, Ik werk ook onregelmatig en heb nog nooit getempt. Toen wij na 5 jaar nog niet zwanger waren zijn we eens naar de ha gegaan. Vervolgens kwamen we bij de gyn terecht die aangaf dat het tempen geen nut had. Althans bij mij dan,, ik werk nl de ene week avond en de andere week nacht. gr lydia
Ik werk ook onregelmatig en temp wel gewoon. Ook gebruikt ik ovutesten en deze kun je dan gebruiken nadat je wakker bent geworden. Op de dagen dat ik er heel vroeg uit moet temp ik wel. Het zal dan niet helemaal kloppen met een temp op het juiste tijdstip, maar komt toch in de buurt. Succes
Ik werk in de zorg en werk erg onregelmatig, tempen doe ik niet omdat ik een regelatige cyclus heb van 28 dagen dus rond dag 14 wordt er extra geklust. En dat je ha niets doet als je niet hebt getempt vind ik erg ver gezocht, dan had hij/zij geen ha moeten worden! Trouwens tempen is achterhaald volgens mij, als ik al die berichten over gyneacologie en obsteterie zo mag geloven, als je tempt en je temp is goed(het is dan als ik het goed heb dan 0,003 graden hoger dan normaal) dan ben je al te laat met klussen o.i.d. het stelt hooguit vast dat je een eisprong hebt. Het is beter de tekenen van je lijf te leren herkennen, zo rond de ovulatie ben je veel sneller opgewonden heb je meer zin in sex en heb je een vloeibare afscheiding die helder is en waarvan je draden kan trekken met je vingers, en je lichaamstemperatuur stijgt met 0,003 graden(als ik dat goed heb)op de dag van de ovulatie, volgt er conceptie(bevruchting) dan blijft de lichaamstemperatuur hoger dan normaal.