Dag dames, Vanwege rugklachten en waarschijnlijk beginnende bekkenklachten moet ik op advies van de verloskundige minder gaan werken, halve dagen. Inmiddels ook doorgestuurd naar een bekkenfysio. Voor mijn rug heb ik jaren fysio gehad,maar mijn rug blijft een aandachtspunt. Afgelopen dinsdag heb ik op het werk aan de bel getrokken, dat ik het echt niet meer trek zo. Zoveel pijn. Ik werk in de kinderopvang en werk zowel op de groep als kantoor. de kantoorwerkzaamheden zijn het probleem niet, al moet ik hier ook zorgen voor beweging en niet een hele ochtend zitten.Maar het groepswerk is mij fysiek te zwaar aan het worden. Gelukkig is mijn leidinggevende erg meelevend en zij gaf aan dat ze het al aan zag komen,maar dat ze heeft gewacht totdat ik zelf mijn grens aan gaf. nou dat heb ik dus nu gedaan. gezien het advies van de verloskundige hebben ze mij van het groepswerk afgehaald en dus veel minder fysiek werk. Nu moet ik aanstaande woensdag naar de bedrijfsarts. Hiervan was ik op de hoogte en dit vind ik alleen maar goed. Ben benieuwd naar wat voor ideeen etc hij heeft wat betreft mijn werkzaamheden. Nu stond er alleen in de brief dat indien ik in het bezit ben van medische gegevens ik deze mee moet nemen. Maar die heb ik dus niet. half april heb ik weer een afspraak staan in het ziekenhuis vanwege mijn rug, dus ik kan die afspraakbevestiging meenemen. Verders geeft de verloskundige praktijk waar ik zit geen briefjes mee waarop staat dat ik halve dagen moet gaan werken. zij geven aan wanneer een bedrijfsarts moeilijk gaat doen, dan kunnen ze contact opnemen met de verloskundige. In principe heb ik dus nog niks om mee te nemen aanstaande woensdag. Is dit erg? En mag een bedrijfsarts bijvoorbeeld achter mijn rug om zelf informatie gaan inwinnen gezien mijn situatie?? Liefs Sannie
Ik heb nog nooit wat mee hoeven nemen naar de bedrijfsarts. Ik zou mij er niet druk om maken dat je niks bij je hebt, want je hebt nu eenmaal geen medische gegevens thuis. Zover ik weet moeten ze toestemming vragen om gegevens op te vragen.
Voor zover ik weet mogen ze niks opvragen zonder jouw toestemming en de huisarts mag het ook niet zomaar zonder jouw toestemming doorgeven. Kijk anders even hier, daar staat in hoe en wat. http://dare.uva.nl/document/27122
Ik heb nog nooit iets mee hoeven nemen naar de arbo-arts. Dus neem gewoon dat afspraken kaartje mee, dan is het wel goed. Voor informatie-opvraag moeten ze inderdaad eerst jouw toestemming vragen met handtekening. Hij kan dus niet zomaar iets opvragen.
Bedrijfsarts heeft jouw schriftelijke toestemming nodig. Hier hebben ze een speciaal formuliern voor. Jouw behandelend arts mag ook niet zonder en dergelijk door jouw ondertekend formulier gegevens doorgeven.
Ik heb ook nooit iets mee hoeven nemen. Mijn vorige bedrijfsarts heeft wel informatie opgevraagd bij mijn huisarts maar dit kon ook alleen mét mijn schriftelijke toestemming.