Hallo Meiden, Ik vroeg mij af of ook hier meiden zijn die onregelmatig werken. Zelf werk in de thuiszorg en dus werk ik ook late diensten. Tot welke maand hebben jullie nog late diensten gewerkt? En als die niet zo zwaar zijn als overdag lijkt mij dat juist toch fijner??
Ik werk niet in de zorg maar in de horeca, ik heb bij de eerste tot 36 weken gewerkt en bij de 2de tot 34 weken en allebei de keren ook gewoon 's avonds.. Was voor mij prima te doen, overdag lekker uitslapen (bij de eerste dan ) en dan kon ik er 's avonds flink tegen aan. Ondanks dat het overdag bij ons een stuk rustiger is vond ik het werk in de avond veel fijner.. Zolang ik druk bezig ben heb ik het niet in de gaten dat ik moe ben of ergens pijn heb..
Ik werk ook in de zorg en gewoon tot het eind late diensten gedraaid. 1 client was lichamelijk wat zwaar voor me en dat nam dan een collega even over. Nu draai ik alleen ook slaapdiensten... ik weet niet of ik dat lang ga volhouden, had er al voor mijn zwangerschap moeite mee omdat ik de volgende dag helemaal gebroken ben... ik kijk het gewoon aan.
ik werk ook in de thuiszorg en heb tot 36 weken alle diensten gedraaid. ook de late diensten incl. zware patienten. dubbele diensten, dus ochtend en avond op 1 dag. dit ging bij mij prima. hier is de avond trouwens niet echt minder zwaar dan de ochtend. tuurlijk heb je 's ochtends mensen om te wassen en aan te kleden maar 's avonds ook veel gebuk om al die kousen uit te trekken. en de zware mensen die uit bed gehaald moesten worden 'sochtends moeten nu weer in bed. ik vindt een avonddienst minder prettig omdat het aan het einde van de dag is. ik heb liever begin van de dag werken en daarna vrij dan dat ik overdags vrij ben en m'n eigen ding doe en 's avonds nog "moet" werken. maar dat is natuurlijk persoonlijk. na een ochtend werken kon ik lekker op de bank gaan liggen en als ik 's avonds moest werken dan was ik al moe van die hele dag en dan moest ik nog werken.
Ik werk in jeugdzorg. Ik werk sinds bekend is dat mijn kindje een afwijking heeft, geen slaapdiensten meer, omdat ik niet meer alleen wil staan voor het geval dat. Ook werk ik op dit moment 24u inplaats van 32u, omdat ik veel naar het ziekenhuis moet en er veel onrust is op de groep en in het team. Ik werk wel avonddiensten en op dit moment zijn die van 12.30-22.30. Dat is wel zwaar met 9 aandacht vragende kids in huis. En pauze heb je niet op een leef-behandelgroep. Als er niks afwijkend was, had ik nog wel slaapdiensten gewerkt tot 36 weken.
Met 12 weken gestopt met 24 uurs diensten (werk op de OK) omdat het niet meer ging, ik dreigde uit te drogen. Veel last van braken gehad dus. Nu ik alleen de dagdiensten doe gaat het een stuk beter.
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik fulltime tot 34 weken onregelmatig gewerkt. De avonddiensten werden op een gegeven moment wel zwaarder, maar omdat ik overdag geen verplichtingen had, kwam ik gewoon aan mijn slaap, sliep dan rustig tot 11:00 of 12:00 de volgende dag. Ik had wel een vrij makkelijke zwangerschap. Bij deze zwangerschap heb ik mijn laatste avonddienst al met een week of 15 gedraaid, maar ik deed sowieso al meer regelmatig werk (andere taken) dus de switch was makkelijker. Toen alleen nog 3 vaste dagen met vaste uren. Met 28 weken ben ik de ziektewet ingegaan. Bij een tweede zwangerschap vind ik onregelmatig werken haast niet vol te houden omdat je dan toch 's ochtend om 7:00 weer fris en fruitig moet zijn en een kind je in een dagritme 'dwingt'.
Ik werk in de zorg en vanaf de 20 weken geen late diensten meer tot 23uur. Ik stond dan vanaf 20u alleen en daardoor moest ik veel sjouwen en tillen. Ik kreeg er steeds harde buiken van dus ben ik i.o. met leidinggevende hiermee gestopt. Ik werk nu vroege diensten en diensten tot 20u. Deze zijn beiden ook wel zwaar met momenten maar dan kan ik altijd hulp vragen en dat scheelt een heleboel. Ik had overigens ook vaak dat ik diensten tot 23u had, en dan om 7u weer moest beginnen de volgende ochtend. Met een reistijd van 40 min. was dat echt niet te doen (en het mag officieel niet eens, zeker niet als je zwanger bent). Dat euvel heb ik nu dus gelukkig ook niet meer.
Bij mij op het werk (zorg) moet je gewoon tot je verlof late diensten blijven doen. alleen nachten hoeft maar tot 20 weken. Ik vind zelf nu het vroege opstaan en het hele ochtendritueel klaar hebben om dan om half 7 de trein te pakken ook erg pittig... En bij ons wisselt de drukte sowieso enorm.
Werk op een woongroep met verstandelijk gehandicapten oudere en draai onregelmatig diensten. Ik zou niet weten wat de regels zijn bij ons maar zolang het goed gaat doe ik het. STerker nog heb net afgesproken dat ik langer door werk omdat het top gaat. Oh trouwens misschien wel een verschil, bij ons is een avond dienst rustiger dus draai ik liever die diensten.