Ik werk onregelmatig. Elke week andere dagen en tijden. Vind het zelf soms wel eens irritant, je kunt nooit echt iets vooruit plannen of je moet vrij vragen maar anderzijds weet ik ook niet beter en heeft het soms ook wel voordelen. Ik werk ook avonden en weekenden. Mijn vriend vind het niet heel erg als ik maar niet 2 avonden moet werken, een dienst tot 6 en dan ook nog het weekend moet werken zoals deze week. ik moet maandag en dinsdag van 13-22, woensdag 6-13, donderdag 8-18 en zaterdag 6-15 reistijd is 30 min enkele reis. we zien elkaar deze week dus bijna niet.
9 jaar zeer onregelmatig gewerkt. Per 1 december heb ik een nieuwe baan. 3 dagen per week, geen weekend-, slaap-, avondddiensten meer en geen feestdagen meer werken. Kijk er zo ontzettend naar uit! Altijd met veel plezier gedaan, maar nu is het leuk geweest.
Ik werk onregelmatig, alleen geen nachten. Partner werkt regelmatig. Heeft voor en nadelen, vind het heerlijk om doordeweeks ook thuis te zijn, scheelt geld qua oppas omdat ik ook werk in de weekenden en vriend dan thuis is. Groot nadeel vind ik toch dat je altijd wel moet puzzelen met de oppas, maar we hebben gelukkig een hele fijne en flexibele Gastouder. En daarbij naaste familie. Nadeel is ook dat ik mijn vriend soms minder zie dan ik soms wil. Verder vind ik het wel soms lastig dat ik zo flexibel moet zijn ivm enorm personeelstekort (zorg) en daardoor veel te veel uren werk (contract is 24 uur, deze week 42uur gewerkt).
Ik helaas en ik vind het verschrikkelijk. Toen ik nog geen dochter had vond ik het prima maar nu breekt het mij op. Ik werk dag en avonden met nachtbereikbaarheid. 1 x in de week ochtend en avond en om de week weekend diensten. Als ik avond heb ben ik al bek af van de dag. Het valt mij niet goed meer maar een 8 tot 5 baan in mijn sector ( zorg) is er amper. Zoals nu het weekend amper mijn vriend gezien, dochter was erg hangerig dus beide een stom weekend gehad. Oh en de feestdagen , ook een kwelling en gepuzzel. Het is werken en fam bezoeken( die ook nog eens ver weg wonen) Als ik terug kon in de tijd was ik nooit de zorg in gegaan. Ik hou te veel van regelmaat.
Ik ook en voor mij hoeft het ook niet. Het is ook niet iets waar ik ooit op gesolliciteerd heb maar wat de werkgever waar ik werk in de loop vd tijd heeft verandert.
Ik niet maar mijn man wel, vinden het heerlijk. Daardoor is hij altijd sochtends of smiddags thuis kan hij de kids brengen/halen van school. Zien er veel voordelen in
Mijn man en ik werken ook beide onregelmatig, ik vind er echt voor- en nadelen aanzitten. Je hebt doordeweeks eens wat vaker vrij, en weekenden werken is vaak relaxter werken. Je kunt vaak lekker uitslapen als je late dienst hebt Vaak heb je drukkere weken, en daarna weer heerlijk een meer rustige week. En het werk is door alle verschillende diensten, dag, avond en nacht heel afwisselend en divers. Nadeel vind ik toch de feestdagen werken; december is voor veel mensen heerlijk, vakantie en rustiger aandoen, wij moeten juist vaker en meer werken en de helft van de feestdagen. Nu ik zwanger ben draai ik geen nachtdiensten meer en merk echt dat ik me beter voel, qua weerstand en vermoeidheid. Je bent niet meer zo erg uit je ritme. Hoe het te combineren is met kinderen weet ik dus nog niet, ik wordt hierna oproepkracht en ben benieuwd hoe het bevalt. Ook omdat man dus ook onregelmatig werkt.
Mijn man werkt onregelmatig, vind het een voordeel dat we doordeweeks minder oppas voor de kinderen nodig hebben. Maar soms leven we een beetje langs elkaar heen en hebben bijna nooit een weekend samen, maar ach... het went.
Ik werk in een bedrijf met 5 ploegen alleen ik werk enkel nachten. 3/4 nachten per week. Vind het ideaal omdat ik geen opvang nodig heb. Maar wel zwaar omdat de kleine nog niet naar school gaat en dus overdag niet kan slapen
Ik werk in een 5 ploegendienst. Door een klein contract van 24 uur werk ik bijna alleen de 2 avonden en 2 nachten. Avonden eigenlijk altijd thuis, werk gewoon in de woonkamer, eet gezellig mee. Nachten op kantoor lekker met collega's. Soms een vergadering tussen door in de middag, enkel een keer een ochtend thuis. Ik vind het voor nu prima, feestdagen zijn wel overheen te komen. Dit jaar 2 nachten met kerst en nieuwjaarsdag. Met kerst eet ik met familie mee, goed excuus om niet de hele dag bij familie te moeten zitten
Ik werk ook al jaren onregelmatig. Heerlijk vind ik het. Lekker doordeweeks ook nog eens vrij, geen sleur, mijn kerel klaagt weleens dat hij dan in het weekend alleen is met de kinderen maar stiekem vindt hij dat ook leuk. We werken allebei vier dagen dus op deze manier weinig oppas nodig. Gemiddeld twee dagen per week zitten ze op het KDV.
Vroeger wel gedaan. Maar zou niet meer willen. Aantal jaar nachtdienst, weekend, avond en dagdienst afgewisseld. Ik vind nu drie dagen vaste tijden erg fijn. Zeker met kinderen vind ik die regelmaat prettig en om weekend samen als gezin te zijn en erop uit kunnen gaan.
Ik werk volledig in de nachtdienst Mijn man heeft daar geen problemen mee en red zich prima met de kleine. Door de nachtdiensten ben ik juist vaker thuis en hoef ik maar 1 weekend in de maand te werken
ik werk onregelmatig ( 3 maanden rooster al gaat dit binnenkort veranderen ) weekenden, feestdagen maakt mij niks uit nachtdiensten vind ik wat minder het is een heel gepuzzel qua oppas soms vooral sinds de oudste naar school gaat en we beide om 7 uur beginnen nu heb ik maar een klein contract dus dan komt het op 1 a 2 dagen oppas per week aan voor een paar uurtjes dit doen meestal mijn ouders
Ik werk onregelmatig incl. nachtdiensten en ik vind het, op de ort na, echt niet leuk. Elke maand weer onzekerheid over het rooster en of ik het allemaal geregeld krijg met kinderopvang. Verder altijd moe door de onregelmatigheid. Ik vind het werk ook niet leuk, dus dat helpt ook niet. Gelukkig nu bijna afgestudeerd voor een beroep waar nooit nacht, avond of weekenddiensten voor zijn.
Wanneer slaap je dan? Ik doe alleen nachtdiensten als de kinderen de volgende dag naar de opvang zijn.