Onregelmatig werkende partners.

Discussion in 'De lounge' started by Mila2011, Sep 30, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

Jan 21, 2016
    1,409
    764
    113
    dames , wat fijn wat herkenning.
    Dat is ook een reden waarom ik gestopt ben met werken.
    mijn man weet nooit wanneer hij moet beginnen wanneer hij klaar is of Hij thuis komt...

Vaak snachts werken, komt soms 4 dagen niet thuis ..

2. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Herkenbaar...

Het heeft zijn voor en nadelen.

Ik vind alleen zijn niet zo erg (als de kids slapen)

De weekenden die hij veel werkt, baal ik soms wel.
    Ik ben druk met de kids.
    Hij slaapt of werkt.
    Vriendinnen hebben vaak al dingen te doen met hun gezin

Dat zijn soms lange dagen dan....
    En dan word ik ook wel eens knettergek van de kids

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,541
    3,057
    113
    Kan werkt ook onregelmatig
    Of van 5 tot 15
    Of van 15 tot 23/00/01
    En soms wat eerder beginnen of langer blijven.
    Gister bijv van 13 tot 01.15.

Ik vond het juist wel fijn, hij kan bijna altijd mee naar zh bezoeken en ziet elke dag zijn kinderen een dagdeel.

4. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,182
    113
    Brabant
    Ik ben zelf degene die onregelmatig werkt. Geloof niet dat mijn man het erg vindt.
    Ik werk drie avonden in de week van 18-2330.
    Dus als hij thuis komt, vlieg ik weg.
    Soms ben ik al weg (bij alarm) en moet hij gaan achterhalen waar de kinderen zijn;)
    Dus drie avonden zien we elkaar helemaal niet. Vind het niet zo erg, ik ben lekker met de kinderen thuis en hij heeft t avondritueel.

5. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik en mijn vriend werken alle twee onregelmatig. Het is soms flink plannen bij een avonddienst maar ik heb het idee dat we juist vaker samen thuis zijn. En ja, je hebt soms periodes dat je elkaar echt niet ziet. Ik een avond en hij een dagdienst of andersom
    Maar ook dagen dat we samen doordeweeks thuis zijn.

We zijn het gewoon gewend denk ik ;)

6. nmv

nmv Fanatiek lid

Jan 7, 2013
    3,964
    270
    83
    Oost-NL
    Niet helemaal hetzelfde, maar hier ook vaak alleen. Mijn man werkt 6 lange dagen per week en meestal 2-3 avonden extra. Hij is o.a. loonwerker en is deze dagen (maïs hakselen) alleen 's nachts een paar uurtjes thuis om te slapen. Vannacht was dit heel kort, kwam om half 3 thuis en vertrok om 6 uur weer... ;)
    Wat voor mij erg lastig is, is dat ik altijd oppas achter de hand moet hebben. Ik ben nu weer begonnen met wedstrijden (in de avond), maar weet pas de dag zelf of hij thuis kan zijn.

Vooral dat onzekere maakt het frusterend! En bij mij barst de bom wel eens, maar dan kan ik er daarna wel weer even tegen. ;)

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    mijn partner werkt 3 ploegen en sport ook nog elke dag 2 uur. toch heb ik daar geen last van omdat hij zich goed aanpast aan gezinssituatie.

hij heeft nachtdienst zondagnacht tot/met donderdagnacht 23 tot 7) ochtenddienst ( dindag tm zaterdag van 7 tot 15.30)
    avonddienst (maandag tot vrijdag van 14.30 tot 23) of overlap (9 tot 18.00) laatste 2 diensten zijn om en om dus elke 1x per 6 wk.

ochtend, avond of overlap en daarna nacht .

in de ochtend gaat hij vroeg, is rond 4 uur thuis. vermaakt kinderen, ik kook. savonds tijd voor elkaar. 8 uur gaat hij sporten tot 10.

avond staat hij 10 uur op, gaat sporten tot 12. helpt met huishouden en boodschappen. gaat werken. ziet de kids dan alleen op woensdag en weekend. moet zeggen is een zware week.

overlap staat hij smorgens mee op, brengt de kids mee naar school en gaat door naar zijn werk. komt hij savonds 6 uur thuis. eten we met zijn alle wat later. brengt de kids mee naar bed en gaat sporten om 8 uur.

nacht. hij komt smorgens rond half 8 thuis. helpt de kinderen klaar maken. gaat om 8 uur naar bed en ik breng de kinderen naar school. Hij is rond 4 wakker. en gaat sporten weer van 8 tot 10. is hij eerder wakker in de middag sport hij ook wel is van 3 tot 5.

ik doe voornamelijk de zorg voor de kinderen, huishouden etc. dat met zelf gronisch ziek zijn en gronisch ziek kind niet altijd makkelijk maar mijn partner helpt waar hij kan.

omdat ik veel pijn heb ga ik savonds op tijd boven liggen dus heb geen last van dat hij sport savonds. de tijd die we samen zijn is ook echt voor het gezin en ons 2tjes.

8. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

Jun 10, 2015
    933
    563
    93
    Ik doe gewoon alles alleen , plan alles alleen , koop alles alleen
    is hij er wel? Mooi meegenomen
    ik ga niet rekenen op want dan ben ik vaak teleurgesteld en vind ik zonde van de energie.
    zo is het weleens voorgekomen dat mijn man de avond doorgebracht met de oppas want ja die had ik al geregeld :)

9. louise88

louise88 Actief lid

May 19, 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    Mijn man is buschauffeur die (nu nog) alle uitgevallen diensten etc opvult. Onregelmatiger als dit is er denk ik niet. Kan in principe ingepland worden tussen 5.00 tot 01.00uur. Wel met de nodige rust er tussen natuurlijk, maar geen dienst is hetzelfde qua tijd. Ook krijgt hij zn rooster per week en dan pas een week van te voren. Na 4 jaar ben je er wel aan gewend, maar afspreken is erg moeilijk en veel zorg voor de kinderen komt op mij naast mn werk.

10. Daan90

Daan90 Bekend lid

Mar 10, 2013
    651
    3
    18
    Hier ook, maar hier zelfs zo erg dat hij pas savonds weet hoe laat hij de volgende dag moet werken (en kan dan maar zo zijn dat hij dan de nacht moet bijvoorbeeld). We kunnen dus helemaal niks plannen.
    Hij is ook nachten weg regelmatig en weekenden werkt hij ook (meestal om en om). Als hij vroeg moet beginnen, betekent dat ook niet automatisch dat hij op tijd thuis is, dat weet hij ook echt pas op het laatste moment (lees: als hij in de auto zit naar huis).
    Deze onvoorspelbaarheid is echt heel vervelend, dus hij is ook op zoek naar wat anders.

Het alleen zijn en de onregelmatige tijden vind ik niet erg overigens, ik red me prima met de kinderen. De onvoorspelbaarheid vind ik wel vervelend, we kunnen echt niks plannen.

11. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Erg vervelend inderdaad, ik vind meer dan 3 avonden ook echt te veel! Mijn man werkt ook onregelmatig, maar ik heb er minder last van, omdat ik zelf óók onregelmatig werk.
    We werken allebei vrij veel, en hebben wel altijd dezelfde weekenden enzo vrij. Soms valt het rooster een week tegen: heeft hij bijvoorbeeld allemaal vroege diensten en ik allemaal late :( Maar dat is dan gewoon even doorbijten. Soms is het juist heerlijk, heb je bijvoorbeeld allebei maandag én dinsdag vrij...

Maar er is geen pijl op te trekken, juist omdat het zo onregelmatig is :)

12. susy26

susy26 Niet meer actief

Ik werk 3 avonden per week. Toen de kids nog klein waren was dat ideaal met oppassen. En niet erg... maar nu worden ze groter en zeggen ze vaker , mama nou weer werken...

ik werk ook de woensdag , en wil dat toch gaan veranderen. Vaak is er wel iets te doen of zo en mama moet weer werken. Heb het toevallig gezegd vorige week dat ik een avond minder wil werken. Hoef immers 3 avonden in de 2 weken te werken, dus als ik er nu 2 werk is dat ook al teveel. Maar dat is dan prima. Dusja. ..niet altijd leuk , dus daarom heb ik t ook gevraagd.

13. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38

Niet normaal 8 weekenden! Wij hebben ook vaak openstaande diensten maar als ik vrij ben dan ga ik echt niet werken. En mijn collega's zijn het inmiddels ook zat. Dus dan wordt er een flexer of zzp'er ingezet.

14. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

Apr 1, 2014
    3,660
    2,008
    113
    Female
    Mijn vriend werkt in een 5 ploegendienst. Dus dag, avond en nachtdiensten. En dat in een bepaald schema. Voordeel daarvan is dat ik zijn rooster de komende jaren al gewoon weet. De avonden en nachten alleen went snel. Ben alleen benieuwd als we straks een gezinnetje zijn, hoe ik het dan allemaal ervaar.. Zelf werk ik niet dus we zien elkaar denk ik vaker als iemand die van 9 tot 6 werkt en alleen de weekenden vrij is.

15. Mila2011

Mila2011 Actief lid

Oct 14, 2012
    268
    50
    28
    Zo te lezen een hoop mensen die onregelmatig werken, kan ook eigenlijk niet anders met alle zorg, horeca en andere instellingen die in het weekend en de avonden gewoon door draaien.

Vandaag een lange dag gehad met de kinderen, maar we hebben er gewoon iets gezelligs van gemaakt!

16. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

Oct 16, 2013
    3,060
    2,403
    113
    Female
    Precies wat mijn partner heeft, ik ben er aan gewend. Ben wel benieuwd hoe het gaat als straks de kleine er is...

17. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

Sep 16, 2009
    2,158
    110
    63
    Manlief is brandweerman. Beroeps in zaandam en vrijwilliger in purmerend. Dus veel diensten en vaak veel weg. We plannen zoveel mogelijk er omheen, maar ja die pieper kan altijd gaan. Zeker nu hij bevelvoerder is geworden. Toch zorgt hij altijd dat er tijd is voor het gezin. In het begin moest ik echt wennen toen ik hem leerde kennen. Zat ik tegen het plafond als zijn pieper ging. Nu merk ik bijna niet eens meer dat hij weg is haha. Dochterlief is ook aan papa zijn pieper gewend en het gestommel midden in de nacht als hij weg moet. ;)

18. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    HIer ben ik degene die alle zondagnachten en maandagnachten en eens per vier weken ook de zaterdagnachten werkt.

Wij hebben ons gezinsleven hierop aangepast. Niet altijd leuk.

19. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Nee ik ook niet, maar dan belt mijn leidinggevende op en zegt dan: dan ga ik mensen aanwijzen voor een werkopdracht! En als je deze werkopdracht niet aanneemt doe je aan werkweigering en dat kan ten koste gaan van je vaste contract.

Share This Page