even een stomme vraag, maar maak me een beetje zorgen. Niet erg veel.. maar toch genoeg om het hier even te vragen, nog niet genoeg om een arts te bellen Ik heb hashimoto, daardoor wel eens erg droge ogen. Eergisteren merkte ik dat mijn ogen heel dik voelden, maar veder niets. Gisteren dacht ik te voelen dat ze enorm droog waren, dus bedacht me dat het tijd was weer eens wat oogdruppels te kopen (vorig jaar voor het laatst gedaan) Nou zou ik mij net opmaken en toen leek het alsof er heel veel vocht in mijn rechteroog zat (dat voelt ook wat anders dan het linkeroog) Ik zou het er even snel uitvegen en toen bleek dat ik het helemaal net wegvegen kan omdat het het bovenste laagje van het oog is dat opgezet is en lossig lijkt te liggen. Het oog voelt wat ongemakkelijk, maar absoluut niet pijnlijk (heb me dus niet opgemaakt) Moet ik mij zorgen maken of is het gewoon een beetje irritatie?
Kan het niet zo goed zien op de foto maar zoals je het beschrijft mss toch even telefonisch overleggen...
Mijn man heeft dat ook vaker als zijn oog geïrriteerd is. Dan lijkt dat witte een beetje slijmerig en inderdaad los te liggen. Huisarts zei toen dat dat geen kwaad kon. Gaat nu inderdaad steeds vanzelf weg. Maar... Als je het niet vertrouwd gewoon langs de dokter gaan hoor!! Ieder oog is anders en een oog is erg kostbaar
Ik heb ook soms last van enorme droge ogen en heb dit ook een keer gehad. Vooral als ik mijn oog heen en weer bewoog dan ging dat bovenste vlies mee. Dokter zei tegen mij dat het niet erg is. Komt gewoon door droogte. Gewoon goed druppelen. Maar ik ben geen arts en zou toch wel even telefonisch overleggen
de doktersassistente vindt het ook wat vreemd en twijfelt ook. Dus voor de zekerheid moet ik er om 1 uur even heen om te laten kijken
Even een update omdat ik het zelf altijd fijn vind om de oplossing ook te lezen. Arts heeft overleg gehad met oogarts en onderzoek gedaan met kleurenvloeistof. Daar waren gelukkig geen gekke dingen te zien.ze denken dat het komt omdat het oog erg droog is en geïrriteerd, hierdoor is het op gaan zetten. (Dus precies wat muis ook zei) Vloeistof mee en een tijdje geen make-up.
Dat viel gelukkig mee! Ik hoop voor je dat het snel over gaat. Goed dat je toch even bent langsgegaan.