Hallo, Ik zal me even voorstellen. Ik ben Nathalie en ik heb een dringende vraag. Eind januari heb ik een miskraam gehad (ik was 5 weken). Sinds die tijd ben ik een onregelmatige ongi (met elke maand een verschil van ongeveer 3 dagen). Deze maand was ik ruim 7 dagen over tijd. Voor de miskraam was ik het altijd heel regelmatig. Kan dit komen omdat ik een miskraam heb gehad? Ik vind het dit heel rot omdat ik zo snel mogelijk zwanger wil weten en nu niet weet hoeveel dagen mijn cyclus heeft en dus wanneer mijn eisprong is, nu heb ik net de gynaecoloog gebeld en die heeft gezegd dat ik moet wachten met zwanger worden als ik weer regelmatig ongesteld ben. Klopt dit, we willen zo graag zwanger worden! Is het misschien een goed idee om ovulatietesten te gaan gebruiken? Graag zou ik uw advies willen in deze kwestie! Nathalie
Hoi Nathalie, je hoeft absoluut niet te wachten met zwanger worden tot je cyclus weer regelmatig wordt, want dit kan ook zo blijven namelijk en dan moet je wachten tot je een ons weegt. Je kunt inderdaad ovulatietesten proberen en proberen een temperatuurlijstje bij te houden. Reken je vruchtbare periode in je cyclus uit (dus niet 1 dag, maar een aantal achter elkaar, zodat je (bijna) zeker weet dat de eisprong in die dagen is) en heb hierin voldoende gemeenschap. Dus gewoon rustig verder proberen hoor, er is niets waar je op hoeft te wachten! Groetjes Brigitte