zwanger of (schijn)zwanger??

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mejon, 30 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    Hallo,

Ongeveer 8 weken geleden begon ik erg moe en lusteloos te worden. Dacht dat ik aan vakantie toe was (kreeg toen ook vakantie) dus ik dacht gaat wel over. Na 3 weken vakantie merkte ik dat het erger werd. Ben naar de dokter gegaan en ik moest bloed laten prikken. er kwamen wat kleine dingetjes uit en mijn TSH (schildklierhormoon) was beetje verhoogd. Moest ik 4 weken later maar weer laten testen. Ik sliep elke middag als de kinderen naar school waren en daar knapte ik niet van op. Na 2 dagen terug naar de dokter. Zo kon het gewoon niet. ik vroeg of hij mijn B12 kon testen. B12 + foliumzuur want dat staat met elkaar verbonden.
    B12 was prima maar foliumzuur veel te laag. Dokter zei dat is vreemd dat zie je meestal bij zwangere vrouwen, ga maar foliumzuurtabletjes halen.
    Die pak is dus al een paar weken elke dag 1.

Mijn man is gesteriliseerd en ik heb een Mirena maar mijn spiraaltje is op zijn eind en moet eruit. Had geen last van bloedverlies maar dat kreeg ik wel weer meer sinds begin van het jaar. Dus gynaecoloog zei al dat mijn spiraal zijn beste tijd gehad had.

Nu zijn we weer paar weken verder en ik plas veel, ben nog steeds veel moe (heb wel betere momenten ondertussen), gevoel van balonnetje in buik, af en toe plopje t.h.v. schaambot, soms hoofdpijn en........ik heb een zwangerschapsbuikje!!!!!
    Kreeg ineens opmerkingen van mensen dat mijn buik ineens zo opviel. Ik had wel wat gemerkt maar dacht, ach kan toch wel.....gaat wel weg. Maar nee, het gaat niet weg. Loop nu al 3 weken zo rond. Krijg vaker van die plopjes te voelen (gaan soms dagen overheen en dan voel ik er weer 1) en het balon gevoel laag in mijn buik wordt duidelijker.
    Huisarts dacht aan zwangerschap, maar mijn man is gesteriliseerd......hij zei niks is 100% veilig. dan moet je niks doen.

Ik was ook bang voor iets ernstigs, dus ik mocht bij diagnostisch centrum echo laten maken en bloedprikken (voor schildklier en wat andere dingen; niet zwangerschap). Bij echo keek die man naar mijn eierstokken en blaas. Hij haalde mijn baarmoeder niet echt in beeld. Ik vroeg er nog naar maar hij bleef ook steeds op dezelfde plek kijken. Toen ik wat over mijn spiraal zei zei hij: spiraal? dat zal dat puntje wel zijn dan maak maar een foto. Daar zien ze m wel op.

Dat voelde niet echt geruststellend.
    Vrijdag uitslag echo gehad, geen afwijkingen dus niks ernstigs. Ik zei van mijn spiraal tegen assistente huisarts. zegt ze die zit goed. ik zei hoe kan dat nou op de echo zag die man het niet daar is de foto voor gemaakt en die heb je nog niet. nee het was goed zei ze......net of ze me afschepen.

ondertussen heb ik wel nog zwangerschapsverschijnselen inclusief buik. Heb 1,5 week geleden test gedaan en was negatief. Maar iemand zei dat als je een spiraal hebt dat dat invloed kan hebben op een test.....ik weet het niet meer. Kan ik toch zwanger zijn of ben ik dan schijnzwanger??? (ik ben er verder totaal niet mee bezig ofzo).

Sorry voor het lange verhaal.

Mejon

2. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    Oh en 2 weken terug had ik ook erg gevoelige en pijnlijke borsten. Nu zijn tepels wat gevoelig maar lijken mijn borsten ook steviger.

3. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    niemand??

4. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo Mejon,

Doordat je zelf je vraag aan hebt gevuld leek het erop dat er al antwoord gegeven was vandaar dat je even overgeslagen was!

Tjonge wat lastig al die onzekerheid. Naar aanleiding van je verhaal verwacht ik niet dat je zwanger bent. De test was negatief en als je zwanger zou zijn zouden ze dat ook wel op de echo hebben moeten zien. Maar goed, helemaal zekerheid kan ik jou hierin natuurlijk ook niet geven. Wat je zou kunnen doen is je hCG (zwangerschapshormoon) via bloed prikken laten bepalen. Dit kan de huisarts voor je regelen. Dan weet je het helemaal zeker, want daarmee haal je ook de hele prille zwangerschappen er uit.

Succes!

Groetjes Gea

5. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    Hoi Gea,

geeft niet, dacht al dat dat mijn eigen reactie niet zo handig was achteraf.....

Zelfs toen de assistente van de huisarts zei dat ik niet zwanger was bleef toch het gevoel bij mij van wel. omdat mijn lichaam al een tijd van alles doet dat ik herken van mijn andere zwangerschappen.
    Ik had de verloskundige gebeld en ze zei ook dat zij dacht dat de kans klein was (maar er zijn ook gevallen van negatieve test maar toch zwanger). Maar dat ik het nog eens met mijn huisarts moest overleggen.
    vandaag dus ook hem weer gebeld en nu gaan we morgen even bespreken of een inwendige echo een oplossing zou zijn.......hij vindt het ook een wonder als ik zwanger ben maar hij vindt mijn klachten wel erg veel op zwangerschap lijken.
    en ook dat mijn foliumzuur (in bloed gezien) zo laag is.

bedankt voor je reactie!!

Deel Deze Pagina