hoi meiden mijn lf is de afgelopen jaren enorm veranderd toen ik zwanger wou worden van Menno en een aantal maanden clomid nam was mijn lf 16 dagen toen ik zwanger wou worden van B, was het een zooitje (mede door vmk) ... dan een keer 6 of 7 dagen, dan 10 of 11 dagen ... geen regelmaat iig nu voor derde kindje heb ik een lf van 10 a 12 dagen wat ik me eigenlijk afvraag is het volgende: in hoeverre heeft een lf invloed op een innesteling of bevruchting? en is het bijvoorbeeld ook zo dat bij een lf van 12 dagen je al kan gaan testen op 8 dpo (4 dagen voor nod)? (nu dat laatste denk ik zelf niet maar ik dacht, ik gooi het eens in de groep )
Had zelf altijd een lf van 11 dagen gemiddeld en ben 2 x gewoon zwanger geworden daarmee.. Eerste keer testte ik pas een week na nod En tweede keer op 12 dpo maar heel licht positief.. Dus hier ging die vlieger van vroeg testen in principe niet op
Je luteale fase moet binnen de 10 en 18 dagen liggen. Als je luteale fase korter is, kun je niet eerder testen. Dat blijft twee weken na je eisprong.
Het innestelen vindt plaats tussen 6dpo en 10dpo. Als een LF te kort is, dus korter dan 10d, dan heeft een embryo mogelijk te weinig tijd om in te nestelen. Dit heet ook wel luteale insufficientie. Ongeacht de lengte van je LF blijft het testmoment waar zw testen vanuit gaan 14dpo.