Onregelmatige cyclus + eerste symptomen

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Blossum, 21 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blossum

    Blossum Bekend lid

    21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ik ben nu bijna een jaar gestopt met de pil en mijn cyclus is niet helemaal hoe het hoort te zijn.
    De eerste keer werd ik na 71 dagen ongesteld, toen na 59 dagen, toen na 122 nog steeds niks,
    ik heb toen Primolut gekregen van de huisarts. Daar kreeg ik uiteindelijk wel een lichte ongesteldheid door.
    Maar nu inmiddels al weer 50 dagen verder nog steeds niet ongesteld en ik heb last van verschillende symptomen. Ik heb sinds een aantal dagen steken/krampen in mijn onderbuik en heel gevoelige en grote tepels (eerder nooit last van gehad). Vanochtend had ik een negatieve test, maar ik weet dan ook niet goed wanneer ik zou kunnen testen vanwege mijn onregelmatige cyclus.
    Kan dit nog steeds ontpillen zijn of moet ik gewoon ongesteld worden... of...?
     
  2. Ladylola

    Ladylola Fanatiek lid

    19 sep 2009
    4.832
    1.233
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Geen idee, maar wel vervelend voor je dat je cyclus zo extreem is:S Je kan altijd proberen te testen.
     
  3. patriesja

    patriesja Fanatiek lid

    26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Misschien kun je doorverwezen worden naar het zh? om is een echo te laten maken of misschien heb je dat allang gehad.
    En een onderzoek naar jullie vruchtbaarheid, want het is natuurlijk heel vervelend steeds die enorm lange cyclussen..
    Of je zwanger kan zijn?? tja.. ik was ook ineens na een jaar proberen spontaan zwanger!
     
  4. HopeandFaith82

    HopeandFaith82 Bekend lid

    19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    #4 HopeandFaith82, 26 nov 2009
    Laatst bewerkt: 26 nov 2009
    hey blossum.

    Vervelend he die onregelatige cyclus.
    Bij mij is het net zo.(zie onderschrift)
    Ik heb ook al een week last van lage buikpijn, alleen geen gevoelige tepels.

    Ik zou niet te veel testen doen, heb ik in het verleden ook heel veel gedaan, en daar maak je jezelf alleen maar gek mee.
    Iedere keer die teleurstelling.
    Ik weet zelf ook dat het moeilijk is om niet ff snel een test te doen. ook ik doe ze soms wel terwijl ik weet dat ik het niet moet doen.

    Ben je al een keer naar de gyn geweest?
     
  5. Blossum

    Blossum Bekend lid

    21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thx voor jullie reacties!
    Ik moet idd niet te veel testen, maar die symptomen waren ineens zo onherkenbaar... Ik ga volgende week maar naar de huisarts dat had hij mij ook aangeraden als het lang duurde na Primolut. Dan wordt ik idd waarschijnlijk doorverwezen naar een gyn. Jeetje HopeandFaith82 wat moet dat voor jou lastig zijn al zo lang zo'n onregelmatige cyclus! Weet je waardoor dat komt?
     
  6. HopeandFaith82

    HopeandFaith82 Bekend lid

    19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    De gyn zegt dat het "waarschijnlijk" door mijn overgewicht komt, maar 100% zeker is dat niet.
    Ik moest eerst maar eens 20 kilo afvallen en dan zou hij me miss wel kunnen helpen.
    Maar ik ga bij de huisarts vragen of ik naar een andere gyn doorverwezen kan worden.
     
  7. Blossum

    Blossum Bekend lid

    21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ HopeandFaith82: ik vind dat zo'n onzin!
    Alsof er geen stevigere vrouwen bestaan die zwanger zijn?!?!
    Heel knap dat je om een andere gyn gaat vragen!
     
  8. HopeandFaith82

    HopeandFaith82 Bekend lid

    19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    Jah ik vind het ook onzin.
    Maar de vorige keer bij die andere gyn was wel ff een flinke klap in mijn gezicht. die man was echt ongelooflijke bot. en over de inwendig onderzoek die ie deed maar te zwijgen.
    Maar mijn moeder gaat dit keer dan ook mee naar de gyn, die is een stuk meer gebekter dan dat mijn man en ik zijn.(vooral ik)
    Ik ben best wel een moederskindje *bloos* dus met me moeder erbij komt het wel goed. hahaha
     
  9. Blossum

    Blossum Bekend lid

    21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt belachelijk! Groot gelijk dat je je moeder mee neemt... Komt goed!
     
  10. HopeandFaith82

    HopeandFaith82 Bekend lid

    19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    #10 HopeandFaith82, 26 nov 2009
    Laatst bewerkt: 26 nov 2009
    hou je me op de hoogte hoe het met jou bij de huisarts/gyn gaat?

    ik zal met me moeder gaan overleggen wanneer zij tijd heeft en dan ga ik langs de huisarts. ik laat het je dan nog wel weten.
     
  11. novadex

    novadex Actief lid

    28 aug 2009
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden

    Wat fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die net als ik met lange cyclussen te maken hebben. Natuurlijk niet fijn om het te hebben.
    Ik ben nog niet zo lang bezig in tegenstelling tot wat ik bij jullie banner zie. Maar heb wel lange cyclussen. De eerste cyclus was 81 dagen en inmiddels ook alweer op 48 dagen....(and counting).
    Ik schrok alleen van de reactie van de gyn. dat je eerst moet afvallen.
    Ik ben zelf nl. ook stevig en heb een te hoog BMI. Ik moet ook iets van 20 kg afvallen om op een gezond gewicht te komen.
    Dat dit ook invloed kan hebben op de cyclus wist ik niet. Hopeand faith, verstandig dat je je moeder meeneemt. Hopelijk kom je wat verder bij deze gyn. Wanneer heb je de afspraak?

    Ik moet zeggen (en dan veel respect voor jullie, omdat jullie al veel langer bezig zijn) dat ik het superfrustrerend vind om iedereen om mij heen zwanger te zien worden. Op forums waar ik meeschrijf ben ik ook een van de weinige niet zwangeren die nog meeschrijft....Frustie!!
    Ondanks dat ik het ze enorm gun, doet het wel elke keer weer even pijn om te horen dat ze een pos. zw. test hebben gehad.
     
  12. HopeandFaith82

    HopeandFaith82 Bekend lid

    19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    Ik heb nog niet heen gebeld,
    ik zit op dit moment ziek thuis vanwege mijn astma. (is weer de tijd van het jaar helaas)
    Maar zodra ik weer beter ben overleg ik met mijn man en moeder.

    Die frustratie kennen veel mensen op het forum (helaas ik ook)
    Maar ook jij hebt het recht om die gevoelens te tonen hier, ookal ben je dan wel korter bezig dan andere mensen hier.

    Iedereen hoopt voor de anderen hier op het forum dat ze snel zwanger mogen worden en ik denk dat iedereen in zijn achterhoofd wel denkt ":( was ik dat maar"
    Ik denk ook niet dat de anderen je dat kwalijk zullen nemen, in ieder geval ik niet.
     
  13. Blossum

    Blossum Bekend lid

    21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik vind het onzin dat ze zeggen dat je BMI te maken kan hebben met je lange cyclus. Want mijn BMI is 22,5 (dus gezond?) en ook ik heb een lange onregelmatige cyclus, dus dat klopt dan toch ook niet...?
     
  14. Blossum

    Blossum Bekend lid

    21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik heb een verwijzing voor de gyn in januari :)
     
  15. HopeandFaith82

    HopeandFaith82 Bekend lid

    19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    Wat goed Blossum!!
    Ik heb nog niet gebeld. *bloos*
    Ik ben altijd zo 1 die het blijft uitstellen..

    ik ben alleen bang dat ik toch weer hetzelfde te horen krijg...
    En dat ik er voor de 2e keer voor niets heenga.
    *zucht*
     
  16. novadex

    novadex Actief lid

    28 aug 2009
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    HE Blossum, wat goed dat je naar de gyn. mag. Nu duurt jan. nog wel lang, maar het is misschien iets om naar 'uit te kijken'als ik het zo mag omschrijven. Hopelijk komen jullie daar wat verder mee!

    En H&F, wat weerhoudt je precies van het bellen. Wat heb je de vorige keer te horen gekregen (sorry, heb ik even gemist).

    Ik mag pas in januari terug komen bij mijn huisarts (als ik dan nog geen menstruatie gehad heb). Ik zit nu alweer over de 50 dagen. In januari loopt het dus tegen de 80 a 90 dagen.
    AL hoop ik toch echt dat ik voor die tijd wel ongsteld ben geworden.
    Nui las ik afgelopen week op internet (echt ik google veel te veel, niet goed voor me...) dat er ook zoiets bestaat als een anovulatoire menstruatie. Je wordt dan dus wel ongesteld, maar hebt geen eisprong gehad....hmmm dat kan dus ook nog.
    Kenden jullie dit?
     
  17. HopeandFaith82

    HopeandFaith82 Bekend lid

    19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    Ik heb toen te horen gekregen dat ik eerst 20 kilo af moet vallen voordat hij me wil helpen.
    En werd met een pilletje om de ongie op te wekken naar huis gestuurd.
    Ik werd toen na 115 dagen eindelijk ongesteld.
    Ik wil alleen duidelijkheid of het echt door mijn overgewicht komt of dat het iets anders is.
    Als het wel aan mijn overgewicht ligt dan kan ik me er meer bij neerleggen dan nu, nu weet ik helemaal niets.
    Voor hetzelfde geld is er wat anders aan de hand.


    Ik ken het gevoel van lang niet ongie worden. mijn 5e cyclus na het stoppen van de pil,
    (de cyclus nadat ik bij de gyn ben geweest, na de 115 dagen)
    ,ben ik 150 dagen niet ongie geweest.
    Je zit steeds vooral in het begin van "zou het" ik deed ook telkens testen en maakte mezelf helemaal gek.
    Vervelend dat je zo lang moet wachten..
    Ik hoop voor je dat je snel ongie word!
     
  18. Blossum

    Blossum Bekend lid

    21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grr wordt echt gek van mijn lichaam...
    Voel me helemaal niet lekker, heb al twee weken pijn/steekjes in mijn buik. Heb een opgezette buik, mijn darmen rommelen, ben soms misselijk.
    Pff ben blij als ik naar de gyn ben geweest en dan duidelijkheid krijg!
     
  19. HopeandFaith82

    HopeandFaith82 Bekend lid

    19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden

    Same here! ik heb ook al 2 weken last van ongie achtige steekjes in me buik & opgezet gevoel & de laatste 2 dagen veel rommelende darmen.
    Misselijkheid en rommelende buik/darmen gaat wel heel erg rond.

    Ik hoop voor je dat je zwanger bent maar houd er ook rekening meer dat het ook niet zo kan zijn.. anders is de teleurstelling als het niet zo blijkt te zijn misschien wel erg groot.
     
  20. novadex

    novadex Actief lid

    28 aug 2009
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meiden, dat klinkt op zich als positief. Of de menstruatie is op komst, of misschien toch zwanger? Wil geen valse hoop geven. Maar denk dat jullie (net als ik) er blij mee zouden zijn als het één van beide zal zijn.
    Hebben jullie er voor de zekerheid nog een test tegen aan gegooid?
    EN temperaturen jullie eigenlijk?
    Ik nu wel sinds een maand of 3, maar kan er (door die rare lange cyclussen) geen patroon in ontdekken. Heb wel 3 weken verhoogde temp. gehad, maar vervolgens geen ongi en geen pos. test. Dus echt betrouwbaar was het bij mij ook niet.

    Hoop zo dat jullie bij jullie volgende posting een positief bericht kunnen plaatsen!
    Knuffel voor jullie beide!
     

Deel Deze Pagina