Onregelmatige cyclus + eerste symptomen

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Blossum, 21 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. novadex

novadex Actief lid

28 aug 2009
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, wat is het rustig hier zeg!!
    H&F hoe is het met je? Heeft de medicatie zijn werk goed gedaan?
    Inmiddels de astma weer rustig??

Blossum, hoe gaat het met jou, zijn jullie inmiddels al wat spulletjes aan het aanschaffen voor jullie kleine wonder?? Weten jullie al wat voor kinderwagen jullie willen?

Hier verder nog niet veel nieuws. Vanavond de laaste CLomid van de kuur. Heb gelukkig geen last gehad van bijwerkingen. Wel voelde ik af en toe steekjes onder in mijn buik, ter hoogte van mijn eierstokken.
    A.s. vrijdagmorgen moet ik naar de F-arts voor een follikelmeting. Ik hoop heel erg dat er dan eitjes groter zijn geworden, en er een klaar ligt om te gaan springen.

Wel probeer ik mijzelf een beetje te beschermen voor een teleurstelling door er heen te gaan met het idee dat er nog niet veel gebeurd is.
    Als wel alles goed is gegaan, dan zal ik volgende week rond de dinsdag ongeveer mijn eisprong hebben. Maar goed, eerst vrijdag maar afwachten!!

Hoop dat alles goed met jullie is.

Dikke knuffel mij

2. hoi hoi,

Ik heb een vraagje, want ik ben nieuw hier

Ik ben sinds anderhalve week overtijd, maar heb een onregelmatige cyclus.
    Gistermiddag heb ik een beetje bruin bloed verloren, ik dacht eerst dat ik ongesteld was, maar s'avonds was dat al weer weg. Ik heb verschillende spottingen gehad maar daar zat ongeveer een week tussen.
    Ik heb nu ook dat ik heel veel moet plassen, en heb een opgeblazen gevoel in me buik en maagzuur sinds een uur.
    Ik durf nou niet te testen omdat ik al zo vaak heb getest en het tegen viel, dat ik het niet was, en wil niet weer teleurgesteld worden.

Zou ik me eigen moeten testen??

Bedankt alvast!!

3. novadex

novadex Actief lid

28 aug 2009
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Melissa,
    De enige manier om je uit je onzekerheid te halen is het doen van een zw. test.
    Al begrijp ik best dat je bang bent voor de teleurstelling van een neg. test.
    Je weet w.s. wel dat je lichaam je soms behoorlijk voor de gek kan houden wat betrefd de kwaaltjes.
    Ik hoop voor je dat je kwaaltjes geen loos alarm zijn en je wel een pos. test in handen krijgt.
    Succes, en laat je even weten hoe het is vergaan?

Novadex

4. HopeandFaith82

HopeandFaith82 Bekend lid

19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    Heyy

hier een paar hele heftige dagen achter de rug.

Mijn kat was doodziek, zo ziek dat er een grote kans was at ie et niet zou overleven.

Ik zal ff het hele verhaal vertellen.
    Zal wel ff waarschuwen... is een lang verhaal!!

Mijn mannetje en ik hebben vanaf vorige week maandag t/m afgelopen zaterdag in het huis van mijn ouders geslapen. (Om op mijn verstandelijk gehandicapt zusje te passen terwijl zij weg waren)
    5 minuten lopen vanaf ons huis, en manlief ging iedere dag ff naar huis om ze eten te geven.

De hele week heeft mijn kat.(mijn knuffelkat, mijn stroop aan mijn kont kat, mijn lieveling) zich niet veel laten zien. hij wilde door manlief niet opgepakt worden en kwam niet tevoorschijn toen hij ze vlees wou geven.
    Bij mij gingen niet meteen de alarmbellen rinkelen, omdat hij wel vaker van huis is, hij is echt een buiten kat en met lekker weer is ie vaak de hele dag niet binnen te zien.

Tot ik zaterdag ochtend zelf ff naar huis ging.

Ik riep hem om vlees te geven, en zelfs op mij reageerde hij niet.:(
    Ik hoorde ineens een zielige mauw van boven en ik ben boven gaan kijken.
    Zat ie voor het raam naar buiten te kijken.
    Hij was in een paar dagen tijd onwijs veel afgevallen,
    zag er heeeeel erg slecht uit. en toen ik in zijn bekkie keek, was alles geel!:$:$:$
    Alles aan hem was geel. zijn neusje, binnenkant oren, tandvlees, randen van zijn oogjes, zijn oogvliesje, zijn voetzooltjes, zijn huid onder zijn dikke vacht en zelfs zijn kontgat.
    Ik schrok me kapot!!!!!! Raakte in paniek en zat onwijs te trillen.

Dus ik naar mijn moeder bellen, die schrok ook en zei meteen de dierenarts bellen.
    Die kreeg ik niet te pakken op hun ene vestiging (wist niet dat er 2 waren)
    Al trillend en huilend heb ik ze uiteindelijk te pakken gekregen en ben met een noodgang die kant op gereden.

Was een vrouwelijike dierenarts en ze zei dat hij kon meerdere dingen hebben.
    FIP ( een infectie die voor 100% van de katten die het krijgen dodelijk is)
    Leverfalen (virusinfectie aan de lever.
    Maar echt duidelijk was het niet wat ie had.

Hij had 2 prikken gehad (antibiotica en een virusremmer)
    En ik had nog antibiotica in pilvorm meegekregen.
    en moest maandag weer terugkomen.

Toen we thuis waren, ging het al iets beter, en hij zat meteen te mauwen om eten.

Vanaf die dag hebben we on de beurten in de woonkamer geslapen bij hem.

Maandag weer naar de dierenart geweest en dit keer een mannelijke dierenarts.
    Die zei dat hij nog nooit in de tijd dat hij dierenarts was een kat gezien heeft die zo geel was, en zo levendig en alert tegelijk.
    we hadden 2 opties
    1. gelijk allemaal onderzoekjes doen, en bloed en kweek naar het laboratorium sturen. maar dat kon wel eens veel geld gaan kosten.
    2. afwachten hoe ie het er zelf vanaf brengt, omdat ie er zo levendig uitziet. en zodra hij achteruit ging, of ging overgeven direct bellen, of erheen komen.

Op aanraden van de dierenarts hebben we optie 2 gekozen.
    We moesten hem goed in de gaten blijven houden.

Vandaag gaat het een heeeel stuk beter met hem.
    Hij eet weer zelf (eerder moet ik het opvoeren)
    Hij heeft gisteren voor het 1st sinds zaterdag een grote boodschap gedaan

Alleen vanochtend zat ie ineens te spugen :$
    ik weer compleet in paniek, zat weer enorm te trillen.
    Maar de paniek was gelukkig niet nodig.
    het waren alleen maar haarballen.
    van opluchting kwamen de tranen weer.

Heb nog wel ff contact gehad met de dierenarts en als ie in de komende 24 uur weer gaat overgeven, dan direct weer bellen.

Door al die stress en spanningen ben ik de kilo's die er door de medicijnen die ik gehad heb voor mijn astma (vreetbuien)
    bijaan waren gekomen, weer kwijt en ben nu totaal 14 kilo kwijt.
    En vrijdag ga ik voor het eerst in bijna 2 weken weer aan het werk!!! :D

5. HopeandFaith82

19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    Mee eens.
    De enige manier om de onzekerheid weg te nemen is een test te doen.
    Liever duidelijkheid en verdrietig worden als de test negatief is dan onduidelijkheid en ook in stress zitten.
    Ik hoop dat je alsnog een positieve test hebt melissa!

6. HopeandFaith82

19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    ik heb voor mijn astma een 2e keer een stootkuur gehad en nu gaat het weer een stuk beter. vrijdag ga ik weer proberen te werken.
    Ik zal voor je duimen voor vrijdag!! :D

7. hoi hoi
    ik zou jullie laten weten hoe of wat,...
    nou ik ben het niet helaas, mja had het wel een beetje aan zien komen, maar ik hoop de volgende keer beter
    bedankt voor jullie steun
    (K)

8. Blossum

Blossum Bekend lid

21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    H&F: jeetje wat een verhaal zeg. Wat zielig voor jullie kat, maar ook voor jou. Kan me voorstellen dat je zo geschrokken bent. Gelukkig gaat het nu weer een stuk beter met hem. Wat goed dat je al 14 kilo kwijt bent, ga zo door meis je doet het super!

Novadex: het gaat erg goed, wat lief dat je het vraagt. Dinsdag weer naar de verloskundige geweest, we hebben het hartje weer gehoord en mijn buik groeide goed. Over 4 weken hebben we eindelijk de 20 wkn echo, kunnen we eindelijk ons kindje zien. We hebben vandaag de hangwieg in huis gehaald, en verder nog van alles en nog wat aan spullen. We willen heel graag een bugaboo, maar die is nieuw gewoon te duur voor ons. Maar nu heeft een kennis er eentje voor ons die we kunnen overnemen, jeee dat scheelt dus wel een hoop. Zo komen we langzaam aan al onze spulletjes. Succes morgen, hoop dat je goed nieuws krijgt :)

9. HopeandFaith82

19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    @ blossum : Komen jullie dan bij de 20wk echo ook achter het geslacht van de baby. of willen jullie het niet weten?
    Een kennis van mij is een week korter zwanger dan jij en die weet het al :D was ff benieuwd..

10. novadex

novadex Actief lid

28 aug 2009
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    H&F, wat een drama met je kat zeg. Kan me voorstellen dat je er helemaal door van de kaart was.
    Knapt hij inmiddels al verder op? Hoop dat hij weer helemaal gezond wordt!!

Blossum, whaaa nog 4 weekjes en dan zit je al op de helft. Wat gaat dat toch snel he (ervaar je dat zelf ook zo?) Leuk hoor al dat shoppen voor de kleine!!
    Enneh, inderdaad willen jullie weten of het eenjongen of meisje is?

Hier vanmorgen follikelmeting gehad, maar er viel weinig te meten helaas. BLEEEEEEEGGGGHHH!!
    Baarmoederslijmvlies was iets dikker geworden (dat KON een begin zijn). Maar geen gegroeide eitjes, WEL een cycste
    Ach ja, dan kon er ook nog wel bij!!
    Moet maandag terugkomen om nogmaal te kijken of er vordering is. Helaas betekend dit ook dat ik mijn baas op de hoogte moet gaan brengen hoe en wat.

Er hing trouwens in de wachtkamer ook nog een KUTmededeling. Want in de maanden juli/augustus is er ZOMERSTOP (hoe kunnen ze het verzinnen, werkelijk!!) dan worden er geen cyclusanalyses (wat ze nu bij mij doen) en IUI e.d. gedaan...
    Met andere woorden, mevrouw wij gaan lekker op vakantie, en u zoekt het maar even 2 maanden uit met u kinderwens!!

Grrrr, heb vandaag dus ook nog een bruiloft, heb er helemala geen zin in. Moet zo maar ff gaan douchen, aankleden opmaken e.d. maar ben echt niet in een feeststemming!!

11. Blossum

Blossum Bekend lid

21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is idd heeeel snel gegaan, zit straks al weer op de helft, dat is echt bizar. Vind het aan de ene kant leuk dat het zo snel gaat want ben heel nieuwsgierig naar ons kindje. Maar aan de andere kant vind ik het zwanger zijn zo leuk, hoop maar dat het voor mijn gevoel niet te snel gaat.
    We willen niet weten wat het wordt. We vinden de verrassing wel heel erg leuk. Soms wil ik het wel weten hoor, was eerst in de veronderstelling dat het een jongentje zou worden maar nu denk ik weer een meisje, dus tja we zullen geduld moeten hebben.

Novadex: wat balen dat er geen eitje te zien was, en die cyste wat doen ze daar mee? Ik vind het ook echt belachelijk dat ze twee maanden dicht zijn, echt absurd. Sterkte met je bruiloft, het is gelukkig wel lekker weer!

Fijn weekend!!!

12. novadex

novadex Actief lid

28 aug 2009
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mat de cyste doen ze in eerste instantie niets omdat het ook vanzelf kan verdwijnen.
    Maandag gaan ze weer een inwendige echo doen. Om te kijken of er dan wel vorderingen gemaakt zijn bij de eitjes en of het baarmoederslijmvlies nog dikker is geworden.
    Ik heb geen idee wat ze gaan doen als er weer niets is gebeurd,....
    Provera om menstruatie op te wekken en eenvolgende ronde Clomid (maar dan 100mg) starten?
    Of nog een paar weken wachten....?

Afwachten dus!!

Blossum, dus jullie willen niet weten wat het wordt. ZIjn jullie al een beetje over namen uit??

13. Blossum

Blossum Bekend lid

21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Novadex: hoop dat er morgen wat te zien is. En dat je dan gericht kunt gaan klussen natuurlijk! Zou echt balen zijn als je weer Provera moet gaan gebruiken...

Toevallig hebben we nu een jongens en meisjes naam waarvan we denken dat dat ze worden. Soms wil ik echt graag weten wat het wordt hoor, we hebben nu haast alleen maar witte kleertjes. Zou wel graag fel blauwe of roze shirtjes erbij willen. Maar ik ga gewoon shoppen als baby er is!

14. Blossum

Blossum Bekend lid

21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Novadex was er al vordering te zien op de echo?

15. novadex

novadex Actief lid

28 aug 2009
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er was een blaasje van 11 mm. Dus wel iets wat gegroeid was. Maar goed dat zei nog niets volgens de arts. Het kan alle kanten op, en het is nog maar afwachten of het verder groeit en wat het dan gaat doen.
    A.s. vrijdag moet ik dus weer om te kijken of dit blaasje verder gegroed is. Of mijn baarmoederslijmvlies ook gegroeid is weet ik niet (vergeten te vragen en ook niet gemeld).
    Heb dus inmiddels mijn baas ook ingelicht. Gelukkig was deze vol begrip en gaf mij hier alle ruimte voor. Hij en zijn vrouw hebben bij hun 2e dochter ook lang moeten wachten en een aantal miskramen gehad. Wel fijn dat hij zo reageerde.
    A.s. donderdag ga ik dagje met moeders op pad naar LIbellebeurs (lekker burgelijk) en zal het haar dan ook vertellen.

16. Blossum

Blossum Bekend lid

21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat je baas zo goed reageerde! Hopenlijk is het eitje vrijdag nog meer gegroeid en heb je daar duidelijkheid over. Ik hoop dat je moeder ook goed reageerd, heb je daar twijfels over? Alvast veel plezier donderdag!

17. HopeandFaith82

19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    Mooi dat je baas zo begripvol reageerde!
    Suc6 donderdag en vrijdag!

Hier : Nog steeds wachtende op de ongie.
    Ik zit nu op CD53.... :( met 4 keer een NEG test.

18. Blossum

Blossum Bekend lid

21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Potverdorie iedere keer die stomme negatieve testen, waar je alleen maar nog meer een negatief gevoel van krijgt! Sterkte meis, is toch iedere keer weer vervelend. Gaat wel goed met je afvallen zie ik, al 14 kg goed hoor! Ga je binnenkort al een afspraak maken of wil je echt op de -20 kg zitten?

19. HopeandFaith82

19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    nee ik wil echt eerst op de -20 zitten, om niet het risico te lopen tijdens de afspraak nog niet op de -20 te zitten en wéér weggestuurd te worden.
    Ja die negatieve testen zijn best wel deprimerend. maar goed, ben het wel gewent. al 2 jaar en 8 maanden lang :(

20. HopeandFaith82

19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    heb net weer ovulatietesten gekocht bij mat care...
    Volgende ronde gaan we er weer voor de volle 100% voor.

Nu wil ik snel ongie worden!!!! (stom lichaam8))

Deel Deze Pagina