Onregelmatige cyclus + eerste symptomen

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Blossum, 21 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blossum

    Blossum Bekend lid

    21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee Novadex, ik vind het zo vaag bij jou... Hoe kan dat nou? Ik snap er helemaal niks meer van hoor! Laat het nu maar eens raak zijn bij jullie! Hoe lang moet je nog doorgaan met clomid? Gaan ze eventueel binnenkort nog met iets anders beginnen?
     
  2. HopeandFaith82

    HopeandFaith82 Bekend lid

    19 nov 2009
    726
    0
    16
    Noorden
    @novadex : Jah ben weer helemaal opgeknapt. Gelukkig
    Wat rot dat het zelfs met de clomid vooralsnog niet lukt. :(:(
    Ik blijf voor je duimen hoor!!

    Hier is ronde 20 inmiddels ook weer ten einde...

    Ik ben sinds vandaag weer echt serieus aan het afvallen.
    En ik heb nu hoofdpijn!!! :(:(

    Hopen dat nu de kilo's er weer snel af gaan vallen!!
     
  3. Blossum

    Blossum Bekend lid

    21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh pff die eerste dag is die hoofdpijn zo vervelend he! Zet door meid.

    Was je nou al bij een andere gyn. geweest? Wat vervelend dat je alweer aan ronde 21 begint...
     
  4. novadex

    novadex Actief lid

    28 aug 2009
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    H&F, wat vervelend je hoofdpijn!! Heel veel succes weer met lijnen.
    Ik ben bezig met Sonja Bakker. Maar we zijn net een weekend weggeweest dus veel te veel gezondigd. Morgen maar weer streng beginnen!

    Maar eerst morgen weer naar het ziekenhuis voor een controle, inwendige echo. Ik hoop zo dat er mooie grote eitjes klaar liggen.

    Blossum, hoe gaat het met jou? Ben je inmiddels alweer aan het werk? en hoe bevalt dat?

    Lfs
     
  5. novadex

    novadex Actief lid

    28 aug 2009
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen moest ik dus weer voor controle. Ik had van te voren al gezegd dat ik wel benieuwd was of er wat gebeurd was, omdat ik deze keer geen last van opvliegers heb gehad, en ook niet steekjes rondom mijn liezen gevoeld (en dat is anders wel zo).
    Dus ik op die bank, benen in de beugels en ding erin. Hoppa daar kwam meteen een loeigrote zwarte vlek tevoorschijn. Genaamd CYSTE a 5 cm (!). Dat was een flinke tegenvaller, aan de andere kant zag ze een paar hele kleine eitjes zitten, maar niet noemenswaardig. Dus ik moest maar gaan bloedprikken en dan aan de Provera (om mijn cyclus af te breken) en dan op controle voor de cyste komen.
    Dus ik baalde echt als een stekker. meteen bloed gaan prikken. Deed die muts het pleistertje er niet goed op, met als gevolg dat ik de hele dag met een bloedvlek in mijn witte shirtje heb gelopen.

    Vanmiddag belde de verpleegkundige terug, ik moest nog maar niet beginnen met de Provera, er was aan mijn bloed te zien dat er wel wat gebeurde hierbinnen. En dat ze dat een kans wilden geven....
    Dus nu moet ik woensdagmorgen weer terugkomen.
    Ik ben erg benieuwd, want zal de cyste verdwijnen, en zullen er wel eitjes groeien? Zoo onzeker weer allemaal.

    En daarna moest ik natuurlijk door naar mijn werk (de directrice had smorgens mijn klas overgenomen). En de talibannetjes waren weer op zijn terroritstisch...... Blegh...
    Kost echt enorm veel energie, ze zijn zo brutaal deze groep, en luisteren echt NIET.

    En als klap op de vuurpijl loop ik al anderhalve week met een ontzettend zeer been (vanuit mijn knieholte naar mijn kuit) ik kan bijna niet lopen. Vorige week van de dokter Diclofenac en maagbeschermers gekregen.....maar die helpen nog voor geen meter (ook niet in comb. met paracetamol). Ik ben erg moe en chaggie door de pijn. Het is soms niet te harden...
    Kan soms mijn eigen sokken/laarzen niet eens aankrijgen.

    Kortom alles komt nu tegelijk. Gelukkig is het volgende week vakantie, want daar ben ik heeeeeel hard aan toe. nog een week werken zal mijn mokerslag zijn vrees ik. En daarna met frisse moed weer verder...

    Wat een geklaag he.....ik bof wel met zo'n lief vriendje. mijn lief is echt een schatje, doet veel voor me nu,...en geeft mijn moeheid en chagerijnigheid de ruimte. Maar ligt nu ziek op de bank. Dus echt een valentijnsactie hebben we niet, ha ha.
    Jullie nog wel wat romantisch gedaan??
     
  6. Moefoe

    Moefoe Actief lid

    7 jul 2010
    196
    0
    0
    Overijssel
    Hallo,

    Ik zag jullie topic en dat sprak me wel erg aan. Wij zijn ook al een tijdje bezig, ben een tijdje ziek geweest, waardoor mijn cyclussen er gewoon niet waren voor een lange tijd. Dat komt door de medicatie die ik moet slikken. Maar de laatste tijd heb ik af en toe een ovu.
    We zijn nu pas een tijdje bezig. We wilde eerst zeker weten of we met die medicijnen wel zwanger mochten worden, maar het Radboud heeft goedkeuring gegeven.
    Ik ben nu net doorverwezen naar het Radboud voor de afdeling endocrinologie. Dat geeft hoop.
    Verder heb ik ook nog de pech dat mijn man beroepsmilitair is en dat hij per 1 maart naar Afghanistan gaat. In juli is hij er weer en ik hoop dat ik dan mijn cyclus intussen dan op orde heb.
    Groetjes Moefoe
     
  7. Moefoe

    Moefoe Actief lid

    7 jul 2010
    196
    0
    0
    Overijssel
    Hallo,

    Ben net aan het doorlezen geweest, ik zie dat jullie voornamelijk met z`n 3en zijn. Vinden jullie het wel goed als ik dan even mee schrijf?
    Ik herken zoveel van wat jullie schrijven. Bij mij zijn in de omgeving ook al veel vriendinnen zwanger van de 2de of 3de. Ik ben heel blij voor ze maar tegelijkertijd tijd doet het ook veel pijn.
    Op dit moment zijn er 3 vriendinnen zwanger.
    Ook schreven jullie dat je zelf blij bent als je ongi bent. Dan weet je dat je lijf het doet. Maar als je een kinderwens hebt is dat zo tegenstrijdig.
    Ik ben verder aan het tempen sinds 17 jan. Toen ben ik ook ongi geworden. Ik eerst hopen dat ik na 12 dagen wat voelde rommelen in mijn buik. Ik voel normaal gesproken mijn ovulatie heel goed. Ik heb toen iedere dag een ovutest er tergen aan gegooid. Maar nu is het weer stil beneden en het is inderdaad toch iedere keer een teleurstelling.
    Nu hoop ik nog steeds dat ik een eisprong heb voordat mijn man weg is naar Afghanistan.

    Groetjes Moefoe
     
  8. Moefoe

    Moefoe Actief lid

    7 jul 2010
    196
    0
    0
    Overijssel
    Pfff nu bij pagina 26 beland. Het is zo herkenbaar allemaal!
    En al een zwanger! Mooi nieuws. en H+F al 10 kg afgevallen.
    En een verwijzing naar de gyn. Wouw.
    Nou ik lees weer even verder.:D
    Groetjes Moefoe
     
  9. Moefoe

    Moefoe Actief lid

    7 jul 2010
    196
    0
    0
    Overijssel
    Jaaaa!, klaar met lezen.
    Ik zie dat er soms wel wat dagen tussen zitten voor jullie elkaar weer spreken. Dus ik wacht geduldig af.
    Blossum een kleine, gefeliciteerd, beetje laat maar toch.
    Novadex en H+F respect!
    Ik ben ook een hele tijd bezig geweest om iedere dag te testen, maar dat is iedere keer een teleurstelling. Dus nu even niet meer.
    Oja en dat tempen he? Moet dat nou echt precies iedere dag om 7 uur? Ik doe het meestal tussen 7 en 9. Of is dat te laat?
    Ik hou dat bij op menstruatie kalender.nl
    Groetjes en welterusten Moefoe
     
  10. novadex

    novadex Actief lid

    28 aug 2009
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Moefoe,
    Natuurlijk is het goed als je mee komt schrijven. We zitten (bijna) allemaal in hetzelfde schuitje en hebben veel steun aan elkaar. Althans zo ervaar ik dat wel.
    Hoe lang zijn jullie al bezig? En endocrinologie, is dat hetzelfde als een fertiliteitsafdeling?

    Hier vandaag helaas weer wat minder nieuws....Helaas Pindakaas, de cyste zat er nog steeds (en was ook niet geslonken) en nog geen groeiende eitjes te zien. Dus een verspilde ronde!
    Ik moet nu een 10dgse Provera kuur nemen om een menstruatie op te wekken. Deze kuur drijft als het goed is ook de cyste uit. Op dat 3 van de nieuwe cyclus moet ik (dus tijdens mijn menstruatie) komen voor een uitgangsecho, om te zien of de cyste is verdwenen.
    De stappen die erna komen weet ik niet. Opnieuw aan de Clomid of wat anders? Zal volg. week de arts eens bellen hoe en wat.
    Tis nu gewoon even allemaal te veel.....
     
  11. Moefoe

    Moefoe Actief lid

    7 jul 2010
    196
    0
    0
    Overijssel
    Hoi Novadex,
    Ik ben blij met je reactie,
    Ik heb nu een doorverwijzing voor de endocrinoloog, ik moet namelijk medicijnen slikken die er helaas ook voor zorgen dat ik tijdelijk minder vruchtbaar ben. Ik heb bij een hoge dosering voor namelijk dat ik helemaal niet ongi word. Dat is echt k***te. Sorry.:p
    Dus als ik die medicijnen slik gaat het goed met mij, maar niet goed met m`n cyclus.
    Om advies daarover te krijgen zijn we al naar het Radboud geweest in Nijmegen.
    Die hebben geadviseerd om zo laag mogelijk te gaan zitten met de medicijnen en dan kijken of mijn cyclus zich hersteld. Dat moest ik dan 3 maanden bijhouden. Maar ik houd het al wat langer bij hoor.
    Eigenlijk wilde mijn HA mij doorsturen naar de gyn. Maar toen heb ik aangegeven om eerst te onderzoeken hoe mijn hormoon huishouding in elkaar steekt. En dat doet een endocrinoloog namelijk.
    Die gaat over de hypofyse.

    Die Provera kuur is er dus voor om je cyclus dus af te breken? Dus om ongi te worden?
    Ik hoop inderdaad dat dan de cyste er dan ook uit is! Zijn jou cyclussen wel korter geworden met Clomid?


    Verder wou ik nog effe zeggen dat ik nog niet helemaal thuis ben op dit forum hoor. Ik moet soms echt even denken over al die afkortingen die worden gebruikt. Hahaha.:D
    En ik ben ook nog niet helemaal thuis met testen, wanneer wel en niet, tempen enz. Ik klungel nu nog maar wat.


    Groetjes Moefoe
     
  12. Blossum

    Blossum Bekend lid

    21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Novadex, meis wat ontzettend K** hoe het met je gaat. Ik vind het echt heel erg vervelend voor je... Je bent potverdorie al zolang met die clomid bezig en nu weer een cyste? Heeft dat ook met de clomid te maken? Wat vervelend dat je klas nu ook niet echt lekker loopt. Dat maakt het alleen maar zwaarder! (Ik herken het, mijn klas gaat ook niet echt geweldig op dit moment...) Sterkte met alles meis, ik hoop dat je been pijn snel over is en dat de cyste de volgende keer weg is!!! Knuffel voor jou!

    @Moefoe, wat leuk dat je komt kletsen in ons topic. We zijn idd nog maar met zn 3tjes overgebleven en posten hier niet meer zo heel vaak. Ik heb inmiddels een zoontje gekregen en dat is echt mijn wondertje. Je zult het allemaal miss al gelezen hebben maar bij mij heeft het zwanger worden een jaar geduurd en ik had hele wisselde cyclussen met een max van 122 dagen... Ik heb daar nog behoorlijk geluk mee gehad, want zoals je kunt lezen duurt het bij H&F ook al behoorlijk lang. Gelukkig heeft Novadex al snel hulp gezocht maar het schiet bij haar verdorie ook niet op.
    Wat vervelend dat het bij jou ook zo wisselend verloopt... En met de medicatie erbij zal het ook nog eens allemaal anders verlopen. Wat lastig ook dat je vriend millitair is, dat geeft natuurlijk alleen maar minder kansen. Volgens mij is het met temperaturen belangrijk dat je dat doet voordat je uit bed gaat, dus als je wakker wordt. En wat betreft testen... tja... wij hebben alle 3 al heel wat testen versleten. Want bij kwaaltjes denk je al gauw, zou het? Maar ja ik ben tot nu toe de enige nog van ons (en ik hoop echt niet voor lang meer) een positieve test in handen had. Ik wens je er veel sterkte mee.

    Hier gaat alles zn gangetje. Uk slaapt alleen behoorlijk slecht overdag, hij doet steeds maar slaapjes van max een half uur overdag. Hij is al behandeld voor een beknelling maar is daardoor niet langer gaan slapen. Nu heb ik binnenkort een afspraak bij een kinderarts om te kijken of het niet iets medisch is. Dus we wachten het maar even af.
     
  13. Moefoe

    Moefoe Actief lid

    7 jul 2010
    196
    0
    0
    Overijssel
    Hoi
    Ik wou alleen maar even kwijt dat ik nu een prik briefje heb gekregen om het Prolactine in m`n bloed te checken.
    Daar ben ik wel blij mee. Moet alleen nog uitzoeken of in naar het Radboud ga of naar Enschede voor de endocrinoloog.
    De huisarts zei dat ik het Radboud maar even moest bellen voor advies.
    Dus dat ga ik maandag maar doen. En bloed prikken. Ik denk echt dat het komt door de Prolactine, dat ik niet zo vaak ongi wordt.

    @Blossum slaapt hij `s middags en `s avonds niet? Ik hoop dat dat snel beter wordt.

    Groetjes Moefoe
     
  14. Blossum

    Blossum Bekend lid

    21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moefoe, hihi jij zei wel dat je nog niet helemaal thuis bent op het forum. Maar de dingen waar jij het nu over hebt ben ik ook niet helemaal in thuis hoor... Komt de prolactine door de medicatie die je slikt. Zo ja is het mogelijk om daar mee te stoppen zodat je vaker ongesteld wordt?

    Ukkie slaapt 's nachts prima, waarschijnlijk omdat hij oververmoeid is, hij slaapt dan van 7 tot 7 met 1 voeding tussendoor. Dat is dus wel erg prettig. Maar overdag zou hij steeds een slaapje van ongeveer 2 uur moeten doen en dat is dan steeds maar een slaapje van een half uur... Ik ben nu weer begonnnen met inbakeren om te kijken of ik zijn slaapjes kan verlengen. Ook stap ik nu over op flesvoeding zodat ik zeker weet dat hij genoeg binnen heeft gekregen. Hij was ook niet heel goed gegroeid dus vind ik het wel een geruststelling om te zien wat hij binnen krijgt.

    Novadex, hoe gaat het met jou? Trek je het allemaal nog een beetje? Nog een weekje volhouden he meid! Is je been pijn al verminderd?

    H&F, hoe gaat het met jou? Ben je al druk bezig met oppassen? En lukt je studie een beetje?
     
  15. Moefoe

    Moefoe Actief lid

    7 jul 2010
    196
    0
    0
    Overijssel
    Hoi Blossum, ja die medicijnen moet ik idd nemen, we hebben ze al geprobeerd ze te verlagen, en ik zit nu op een zo laag mogelijke dosis. Maar er veranderde niet veel. Dus nu gaan ze m`n prolactine prikken, dat is een stofje dat er voor zorgt dat je minder vruchtbaar bent. Dat stofje heb je ook veel als je borstvoeding geeft. Maar bij is dat dus dat medicijn de boosdoener van.

    Een half uurtje slapen lijkt mij ook kort. Ik hoop dat dat inbakeren gaat helpen. Ik hoor (lees) daar vaak goede verhalen over.

    Groetjes Moefoe
     
  16. Vikje

    Vikje Lid

    19 feb 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ik heb ook een zeer onregelmatige cyclus. Ben in maart 2010 gestopt met de pil en tot op heden geen menstruatie!

    Toch ben ik nu zwanger.....je hebt idd wel verschillende middelen die je kunnen helpen..gewoon de dok stalken of door laten verwijzen naar de gyna voor n check up
     
  17. Blossum

    Blossum Bekend lid

    21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Vikje, gefeliciteerd met je zwangerschap. Hoe lang ben je dan niet ongesteld geworden voordat je zwanger werd? En weet je dan ondertussen wat er aan de hand is? En heb je medicatie of andere middelen gebruikt om zwanger te worden? Ik ben wel nieuwsgierig geworden hihi...
     
  18. Vikje

    Vikje Lid

    19 feb 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ik ben 14 maanden niet ongesteld geweest.
    Ik heb een onregelmatige eisprong. Dat was op mijn 12e jaar al vast gesteld.

    We zouden volgende maand een afspraak hebben bij een vruchtbaarheidskliniek maar ben nu dus natuurlijk zwanger geworden .
     
  19. novadex

    novadex Actief lid

    28 aug 2009
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    HOi Vikje,...
    gefeliciteerd met je zwangerschap! Fijn dat het toch gelukt is ondanks de onregelmatige eisprong

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet helemaal eens ben met je opmerking over middeltjes die kunnen helpen en de dok stalke. Wij xzijn nu meer als anderhalf jaar bezig.....en lopen al een maand of 10 in het ziekenhuis rond...... Net alsof het dan ineens allemaal lukt. Nou bij ons dus niet!!!
    Waarschijnlijk heb je de opmerking wat anders bedoelt...maar kwam bij mij een beetje hard binnen.,


    Blossum, dat is wel even balen dat ukkie overdag nauwelijks slaapt. Gelukkig haalt hij die gemiste uren snachts weer in,..maar toch soms zou je ook even een uurtje of wat voor jezelf willen hebben toch?
    Helpt inbakeren ook?

    Lfs
     
  20. Blossum

    Blossum Bekend lid

    21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    #520 Blossum, 20 feb 2011
    Laatst bewerkt: 20 feb 2011
    Wat ontzettend fijn dat je nu natuurlijk zwanger bent geworden. Gelukkig wist jij ook al op je 12e dat je een onregelmatige eisprong had. H&F weet bijvoorbeeld nog steeds hoe het komt en mag ook nog niet naar de gyn. En idd wat novadex zegt, door de medicatie is zij ook niet zo maar zwanger... Ikzelf weet ook niet hoe het komt, maar ik had net als jij ook een afspraak staan toen ik ineens zwanger bleek te zijn. Nu wil ik het nog niet uit laten zoeken, ik geniet momenteel zo van mijn ventje dat ik nog even niet daar mee bezig wil zijn.

    Met welke middeltjes/medicijnen zou jij moeten gaan beginnen dan?
     

Deel Deze Pagina