hoi novadex zo bedoelde ik het inderdaad niet sorry... ik bedoelde meer als het natuurlijk niet lukt is de eerste stap de natuur een handje helpen. verder geloof ik erg in het lot, het komt wanneer het komt. Ook dit kan heel hard klinken maar mijn man en ik hebben vanaf het begin (lees dat we 4 mnd met elkaar gingen toen ik erachter kwam dat ik 3 mnd zwanger was) erg hierin gelooft. de doc had tegen mij gezegd dat ik alleen met hulp zwanger zou kunnen worden en dat bleek achteraf niet het geval. Ook in mijn omgeving zie ik het lot zijn werk doen. Het komt wanneer het komt...blijf vooral ERG genieten van sex! Ik zie mensen om mij heen seks als moetje behandelen omdat ze zwanger willen worden maar zo werkt t niet in mijn ogen. Het komt wanneer het komt en komt het niet zoek dan hulp. Lukt het dan nog niet zijn er nog miljoenen kinderen op de wereld die een liefdevol huis nodig hebben. Sorry als ik iemand hiermee heb beledigd...dat is absoluut niet mijn bedoeling!
Hoi Vikje, Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar ben het weer niet helemaal met je eens. Over dat sex een moetje is, dat je moet blijven genieten van sex. In eerste instantie ben ik het er wel mee eens, maar ook daar lijken wij niet erg een keus in te hebben. Door de medicatie zakt mijn libido echt naar nulpunt....terwijl ik dat eerder nooit had. De dagen rondom je eisprong is het dan echt eve moeten. Genieten is minder....helaas. Ik vind dat wel heel erg moeilijk... Maar het moeten is er dan wel,...want anders is er helemaal geen kans op een zwangerschap. En de ene keer gaat het makkelijker als de andere keer. Ik kijk erg uit naar de dag dat we weer gewoon spontaan kunnen sexen en er op een andere manier van te genieten... Wat je schrijft over het lot ben ik het wel mee eens....maar dan denk ik aan de andere kant dan ook weer ; "waarom moeten we zo lang wachten, wat is daar de reden voor?" Iets waar we waarschijnlijk nooit een antwoord op zullen krijgen. Ik denk wel dat wij ooit een kindje zullen krijgen, maar wanneer....het is zo onzeker allemaal
Ik denk ook dat we wat denken betreft niet op een lijn zullen komen puur door t feit dat ik niet op het punt ben waar jij nu bent. Het lijkt me erg moeilijk als het elke keer niet lukt. Wat t lot betreft, wanneer je vrede hebt met de uitkomst wat natuurlijk hopelijk straks een heel mooi kind is, zal je pas gaan beseffen met welke reden het zo'n tijd moest duren. Probeer ook nu het positieve eruit te halen ook al lijkt t nu moeilijk en makkelijk gezegd in mijn positie.
HE Vikje, Ik neem je ook niets kwalijk hoor. Ben alleen maar blij dat jij dit niet hebt hoeven ervaren. Dit gun ik echt niemand nl... Het leven heeft zoveels mooi te bieden,..maar hetgeen je het liefst wil lijkt nu zover weg! Na elke tegenslag,verleg je steeds meer je grenzen om je doel te bereiken. En elke droom heeft recht werkelijkheid te worden.... Het is een situatie waar we in terecht zijn gekomen, en waarvan ik denk dat we er ook wel weer uitkomen (met iets heel moois). We moeten vertrouwen houden, al is dat niet altijd even makkelijk! Hoeveel weken ben je nu zwanger?
Heel mooi gezegd. Ik ben ong 5 weken onderweg...over 3,5 weken hebben we een nieuwe echo. Ik vind t echt heel spannend. Het afwachten is echt te moeilijk
@novadex Ik wou je zeggen dat ik je begrijp. Er is iedere keer hoop en iedere keer die teleurstelling. Ik ben nu b.v. heel blij dat ze bij me prolactine gaan prikken. En dan hoop ik dat ze er wat aan kunnen doen. Ik vind het alleen zo pijnlijk om te lezen dat je nu inmiddels in ronde 10 bent beland met behulp van glomid. Je leest er veel over op dit forum en dan denk je: als ik dat medicijn krijg gaat het vast gebeuren en dat is dus niet altijd zo. En hup daar is weer die teleurstelling. Ik was gisteravond op een feestje en daar was een vriendin aan het klagen dat ze AL 1 maand bezig was! Ik wist niet wat ik hoorde! Zoiets doet bij mij dus echt pijn. Ze zei ook wel dat ze ongeduldig was, maar aaaahhh ik kon het niet verdragen dat ze zo zat te klagen. Mens denk even na voordat je zoiets zegt. En ze weet ook dat het niet lukt bij ons, dus het had wel wat tactvoller gekund. Ik heb vandaag er maar een testje op gewaagd. Omdat mijn temp.zo leek te zijn dat er wel een ei aan zat te komen. Heb ook een beetje ovulatie pijn. Ik hoop toch zo dat dat ei komt voor 1 maart!! Ben ik toch nog zwanger voordat mijn mannetje op uitzending is. Maar ik denk dat het wel weer een teleurstelling word. Groetjes Moefoe
Moefoe, Hier ook veel ervaring met ondoordachte opmerkingen e.d. Mijn schoonzusje is bijv 23 weken zwanger..en heeft nogal wat afgeklaagd, en publiek op haar hyves....Ooh daar gingen me de haren van overeind staan. Wees ^&*(( blij dát je zwanger bent. Ik zou er alles voor over hebben!!! Gisteravond hoorde ik bijv. dat iemand bij mijn vriend uit de vereniging dacht dat ik zwanger was,...toen had een andere doos gezegd,.dat zal wel niet want volgens haar was mijn vriend niet zo;n vent die mte kinderen overweg zou kunnen...dus dat kon nog wel eens lang duren...Oooh ik werd woest toen ikdat hoorde....als je wat wilt weten dan moeten ze het me zelf vragen..maar niet zelf hun verhaal en conclusies trekken!!!! Hier weten gelukkig veel mensen van onze situatie, familie, vrienden, collegas...(alleen broers en zusje van mijn vriend nog niet,..maar dat komt deze week). Dan kunnen ze er ook rekening mee houden, en wij kunnen ons verhaal kwijt. Dat vind ik wel heel erg fijn! En w.b Clomid,..ik heb ook veel succesverhalen gelezen hoor, van meiden waar het binnen 3 mnd raak was...probeer je daar aan vast te houden. Hoop dat dat voor jullie ook mag gelden (voordat je vriend op uitzending gaat),
Hoi Novadex, dank je wel voor je reactie, Hoezo dachten ze dan dat je zwanger was? en wat stom van die mensen dat ze het meteen gaan invullen. Ze trekken idd meteen conclusies. :x Bij mij weet eigenlijk wel iedereen dat we kinderen willen. en daarom krijg ik ook regelmatig een kind in m`n handen gedrukt. Maar dan denk ik van: zo hoeft het nou ook weer niet. alsof je altijd zin hebt om opgezadeld te zijn met het kind van een ander. als ik `m wil vasthouden, dan vraag ik daar wel om toch? Ik heb gisteren bloed geprikt op de prikpoli. Voor de prolactine. Ik heb op internet gelezen dat die ongeveer rond de 19 hoort te zitten. Ik weet de uitslag nog niet hoor, dat duurt nog anderhalve week! Maar ik verwacht dat ie bij mij ook te hoog is. Gisteren ook te horen gekregen dat mijn Man NIET op uitzending gaat. Dat is voor hem een enorme tegenvaller. Hij wilde zo graag, en hij had zich er zo erg op ingesteld. Alleen is het gunstig dat we in ieder geval geen 5 maanden vertraging op lopen wat betreft onze kinderwens. ik voel nog steeds wat ovulatie pijn, maar het is maar af en toe en dan weer wel en dan weer niet. Heb vanmorgen maar weer een testje gedaan. Er zit dus wel een ei aan te komen, maar hij zet niet door. dan ben je er bijna, dat is best frustrerend. Groetjes Moefoe
Novadex, pff ik snap dat ook niet hoor die meiden die alleen maar zeuren tijdens hun zwangerschap. Veelal meiden die snel zwanger werden... maar ook meiden bij wie het langer duurde of zelfs eerst een mk hadden gehad. Ik snap dat ook niet hoor, en ik heb ook echt niet geklaagd toen. Maarja het is voor sommige zo vanzelfsprekend, terwijl het dat echt niet is! Wat een ontzettende rot opmerking had die doos gemaakt zeg. Pff dom wijf weet echt niet waar ze over praat! Een dikke knuffel voor jou! Moefoe, ik denk voor jou wel heel prettig dat je vriend niet op uitzendig moet. En natuurlijk ook voor jullie kinderwens. Ik hoop dat de uitslag (enigzins) positief is!
Blossum, jij hebt inderdaad nooit geklaagd, hier op forum in ieder geval niet!! hi hi al was jullie weg naar een zwangerschap ook eenweg vol geduld en onzekerheid. Moefoe...die dame dacht dat ik zwanger was omdat ik veel ben aangkeomen. Sinds ik Clomid slik (10mnd) ben ik 10 kg aangekomen....erg frustrerend!!!!! Maar goed, vraag het dan aan mijzelf en niet aan iemand anders? Fijn dat jullie kinderwens niet 5 mnd hoeft worden uitgesteld door de uitzending. Ik denk dat jij er dus blijer mee was (met dat nieuws) dan je vriend. Waarom is de uitzending niet doorgegaan? Ik ga heel hard voor je duimen dat je Prolactine gehalte erg goed mag zijn!
Hoi Dames, Ik ben een beetje teleurgesteld, (alweer) ik had weer even hoop namelijk. Ik ben nu sinds 17 jan met mn cyclus bezig en zit nu op dag 42. Ik had zo gehoopt op een iets kortere cyclus omdat ik iedere keer wel ovulatie pijn krijg, en dan hoop ik op een eisprong en dan zet het toch niet door. En op de test krijg ik iedere keer een heel dun streepje. Net ook weer. Terwijl ik wel wat "slijm" had bij het afvegen (sorry) Ik baal gewoon even. Ik heb geen zin in weer een cyclus van 175 dagen. Ik weet ook nog steeds niet wat de uitslag zal zijn van het bloedonderzoek. Het is misschien raar dat ik dit zeg, maar ergens hoop ik er op dat het aan de hoge kant is. Dan kun je er namelijk iets aan doen. Ik heb al gelezen dat er medicijnen voor zijn. Het is misschien stom dat ik daar op hoop, maar je moet ergens op hopen als de rest tegenzit. Sorry voor mijn gezeur hoor, maar ik heb het er altijd moeilijk mee als ik bij m`n schoon ouders ben geweest. Iedereen heeft dan alleen maar aandacht voor het zoontje van mijn schoonzusje. Die is nog geen jaar. En de opa`s en oma`s vinden alles leuk en interessant. En het ene cadeau na het andere wordt aangerukt. Ik gun het ze wel hoor, alleen wil ik het ook zo graag na 3 jaar wachten. En ik weet dat dat niet veel voorstelt hoor, er zijn meiden die al veel langer wachten, maar nu heb ik gewoon even een dip. Ik ben heel benieuwd naar jullie, hoe het met jullie is?? Nou, dit was mijn klaag bericht. Ik moest het echt even kwijt. Groetjes Moefoe
He Moefoe, meis ik snap helemaal wat je bedoelt. Wanneer verwacht je de uitslag van het bloedonderzoek? Enneh niet zo'n rare gedachte hoor, dat je bijna wilt dat er iets uitkomt, zodat er dan wat aan gedaan kan worden! Verontschuldig je niet voor het klagen, daar zijn we hier voor. Even lekker alles eruit gooien, vooral omdat we hier allemaal inhetzelfde schuitje zitten en we goed weten wat je bedoelt en voelt. Wat vervelend dat je cyclus nu alwer op de 42 dagen zit....heb je wel eens gedacht aan temperaturen, of doe je dat toevallig al (sorry, misschien heb ik het al eerder gevraagd, maar weet het zo even niet meer). Hier is het wachten op menstruatie. Vrijdag had ik de laatste Provera ingenomen, dus w.s. ergens deze week (ik hoop zo snel mogelijk!!) Verder gaat het gewoon niet,...er is even teveel in ons leven aan de hand, kan het allemaal moeilijk bolwerken. Er komen vast betere tijden.....en ik hoop zo snel mogelijk. Lfs
Hoi Novadex, Poging 2!! Ja, wat had ik allemaal opgeschreven....??? nou ik had een heleboel vragen gesteld over jou medicijnen en glomid, ik weet nog niet precies wat glomid eigenlijk doet. Als je ongi is doorgezet ga je dan gelijk met glomid beginnen? En door dat andere medicijn hoef je dus niet 14 dagen te wachten op je ongi? Weet je Novadex.....er zijn zeker betere tijden om de hoek. Ik zeg altijd tegen mezelf; het gaat een keer lukken. Ik heb voor mezelf wel mijn toekomst beeld bijgesteld (drastisch bijgesteld) voordat ik voor het eggi begon, wilde ik altijd 2 meiden, maar nu denk ik 1 gezond kind voor m`n 36ste. Dat is m`n doel. Dat heb je ook in jou handtekening staan. Dat je je doel iedere keer verlegd. Dat is ook echt zo. Dat heb ik ook. Ik vind het vervelend voor je dat je leven zo op z`n kop staat. Dan weetje bijna niet meer waar je nou mee moet beginnen. Dan is alles zwart. Heb je steun aan je man/ vriend? Ik heb vanmorgen gebeld met de huisarts en de uitslag was bekend; De Prolactine mag tussen de 0.50 en de 0.60 zijn, en bij mij was die 0.92, dus wel te hoog, ook al vond zij het maar een beetje te hoog. (moet je de ass. helemaal uitleggen dat dat komt door de medicijnen die ik slik.) Nu wordt ik waarschijnlijk doorverwezen naar de endocrinoloog. Maar daarover wordt ik morgen gebeld. Oja en verder ben ik sinds 17 jan. aan het tempen. Ben mezelf nu die site van FF aan het leren. Die gebruikt iedereen hier op dit forum. Nou, meid kop op hé?! Ik hoop dat je ongi snel komt! Liefs Moefoe
PS. Ik ben nu begonnen om Monninkspeper te slikken, dat is homeopathisch. Ik heb daar al goede verhalen over gelezen. Dus ik dacht: baad het niet dan schaad het niet. Kennen jullie dat ook? Groetjes Moefoe
Hoi Novadex en anderen, Ik ben blij; want ik heb voor het eerst een Positieve Ovulatie test gehad. Ik heb alleen nog niet geovuleerd. Heb wel de hele tijd ovulatie pijn. Nu dus hopen dat het doorzet. En we hebben gister geklust, dus meer kunnen we niet doen, vanavond slaap ik alleen niet thuis, maar volgens FF ben ik morgen én overmorgen nog vruchtbaar. En mijn temp laat nog geen piek zien. Oeoeoeoehoe ik hoop het zo dat het doorzet! Leek me eigenlijk best gek, mocht het tot een ander blauw streepje leiden. Zeker op een dag dat mijn vriend nu net eigenlijk 1 dag weg zou zijn. Ik vind het spannend joh! Ik hoop dat ik de teleurstelling aankan als..... Nou ja, nog even niet aan denken. Toch?! Groetjes Moefoe
Hoi meiden, Ik wou alleen even zeggen dat ik vandaag ongi ben geworden. Van de ene kant is dat jammer, van de andere kant; ach is m`n cyclus relatief kort. Op naar ronde 2. Had ik al verteld dat ik a.s. maandag een afspraak heb met de endocrinoloog? Nou ja, bij deze dan. Hoe is het met jullie? Op welke dag zitten jullie van je cyclus? En is de ongi al doorgezet bij jou Novadex? Of weet je al hoe het met je cyste is? Zit ie er nog? Groetjes Moefoe
Hee meiden, ik had een abbo op dit onderwerp... Maar die ga ik opzeggen, ik hoop dat jullie dat begrijpen. Ik heb hier heel veel steun en begrip van jullie gekregen en ben blij dat ik dit topic ooit ben gestart! Ik wens jullie heeeeel veel sterkte en hoop zo dat jullie ooit jullie eigen ukkie in jullie armen mogen sluiten. Misschien kunnen we nog eens contact hebben via PB... Liefs!
HE Blossum, Ik begrijp het wel hoor, maar vind het wel erg jammer!! Vond het erg gezellig met je. Bedankt voor al je lieve opbeurende, steunende en begripvolle woorden! Dikke knuffel voor jullie kleine knulletje... Denk dat het nu hier wel stil wordt.......
hey meiden Sorry dat ik zo lang niets van me heb laten hoen, maar ik heb het de laatste tijd onwijs druk. Met mijn studie, werk, enz enz. En om eerlijk te zijn is het wel ff lekker om niet meer zo intensief bezig te zijn met het zwanger worden. Met mijn studie gaat het.... tja... redelijk.. Het is behoorlijk pittig, en we hebben vergeleken met andere studenten die deze opleiding niet in 10 weken maar in 3 jaar moeten doen.. echt mega veel opdrachten, en nog ingewikkelde ook. Ik heb intussen 1 examen achter de rug en die viel enorm tegen. Er waren domweg te veel vragen, en te weinig tijd om ze in te vullen. Dus van dat examen verwacht ik helaas niet veel. Ik heb het gevoel dat ik wel redelijk op schema ben maar ik heb nog maar 4 weken de tijd, en daarin moet ik nog aardig wat opdrachten maken en uitvoeren...... Dus de angst dat het niet lukt allemaal is heel hoog. maar goed... haal ik het niet is het ook geen ramp.... maar wel een tegenvaller... Met de verwijzing schiet het totaal niet op. ik heb intussen nog steeds niets gehoord van het UMCG en ik vraag me nu toch echt af of mijn huisarts wel echt contact heeft gehad met het UMCG. Met het afvallen gaat het helemaal niet goed.. ik ben weer aangekomen, en heb sterk het gevoel dat het toch allemaal geen zin heeft. Ik heb mijn dietiste beloofd dat ik niet meer zo zou denken, maar ik kan het gewoon niet helpen. Mijn cyclus krijg ik nog steeds geen hoogte van, nu dag 54 en nog niets te bekennen. :S heb toevallig net opgezocht op welke dag ik zit, want verder hoe ik het niet meer elke keer in de gaten. Ik ben nog niet druk aan het oppassen helaas. Vegens omstandigheden was het uitgesteld tot een paar weken terug, maar nu zit ik met mijn studie.. En aangezien dat al druk genoeg is en me af en toe al een huilbui van de stress opleverd.. is het beter om maar niet nog meer op mijn schouders te halen. Eind volgende maand ben ik helemaal van alle examens en opdrachten af en ik hoop vanaf dan te kunnen gaan oppassen. En hopelijk in de toekomst meer kinderen op te vangen als gastouder. want ik vind het onwijs leuk.. Doordat ik nu stage loop bij een andere gastouder ben ik er echt achtergekomen dat ik dit toch echt wel heel erg leuk vind. En dat kan ik ook doen als ik de SPW-3 niet haal omdat ik helpende 2 al heb..... Ik hoop dat de weken nog niet al te snel voorbij gaan, en dat ik alles op tijd af krijg... maar we zien wel... Xxxx H&F @novadex : wat rot dat jou cyclus ook niet mee wil werken.. en dat het zelfs nu met de medicijnen nog niet wil..... ik ben ondanks dat ik niet meer vaak op ZP ben wel voor je blijven duimen en zal dat ook blijven doen in de toekomst! ik gun het je zo... @ de nieuwkomers : thnx voor alle lieve reacties!