Advies gevraagd :) - eerste ronde !

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Monic, 10 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Hi Dames,

Ik heb een simpel vraagje, maar heb toch wat advies nodig omdat ik er geen ervaring mee heb en het allemaal erg spannend vind.

Gisterenavond hebben we er voor gekozen om te stoppen met de pil ; eerste rondje voor ons eerste wonder!

Nou is het wel zo dat wij in de eerste week van oktober op vakantie gaan voor twee weken.

Momenteel ben ik nog aan de pil, maar wil het liefst vandaag dat ding al weggooien. Hebben al wat zw.testjes als voorraad aangeschaft.

Nou heb ik dus een probleempje ; als ik dat ding nu al weggooi, ben ik waarschijnlijk eind tweede week van mijn vakantie ongesteld (als het niet gelijk raak is) en stop ik nu midden in mijn strip (hoor vandaag mijn 10e pil te slikken). Ik ga ervan uit dat als ik nu stop binnen 2 / 3 dagen onttrekkingsbloeding krijg van (max) 7 dagen (denk ik?) en dat ik +/- 4 weken daarna mijn eerste echte ongesteld-bloeding krijg... Het kan dus zijn dat ik op de laatste dagen op vakantie mijn regels krijg als ik nu dat ding weggooi...

Doe ik het niet; moet ik wachten en mijn strip afmaken en dan ben ik sowieso niet ongesteld op vakantie. Daarnaast zouden we dus op vakantie flink moeten klussen om een kans te maken, omdat ik dan in mijn vruchtbare dagen zit...

Ik kan echt niet meer wachten :) ... Wat zeggen jullie? Gewoon een paar tampons meenemen op vakantie en nu al stoppen of adviseren jullie om het stripje af te maken ( :( )?

Thanks! :)

2. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Ik zou zeggen, maak de strip af. Je lichaam gaat al erg ontregelen, omdat het gewend is van buitenaf de hormonen binnen te krijgen. Als je tussendoor stopt, is deze ontregeling denk ik nog groter (omdat je lichaam gewend is voor x aantal dagen bepaalde dosis hormonen te krijgen).
    Ik ben 31 juli gestopt (laatste pil van de strip), 5 augustus onttrekkings bloeding, via testen mijn LH piek gevonden op 16 augustus en 1 september echt ongesteld geworden.

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik denk dat je er meer last van gaat krijgen als je abrupt stopt dan dat je na de laatste pil niets meer neemt.

3. uil85

uil85 Actief lid

19 feb 2013
    320
    12
    18
    Ik zou het stripje gewoon af maken. Dan weet je zeker dat je niet ongi bent op vakantie. Zonder pil kan je ongi ook behoorlijk heviger zijn.. Hoeft niet, maar kan wel.. Wil je dit op vakantie? Ik zou zeggen, die paar pilletjes nog even slikken.. En daarna gewoon beginnen..:)

(maar ik weet dat als het besluit eenmaal is genomen, iedere dag er een teveel is):D

4. MoJo1986

MoJo1986 Bekend lid

2 sep 2014
    559
    22
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou ook fijn de strip afmaken! Niet ongesteld op vakantie en alle tijd en rust om te klussen!

5. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Ik zou de strip ook afmaken.
    Je weet namelijk nooit hoe je lichaam reageert als je stopt met de pil.
    Kan zijn dat je netjes na 28 dagen weer ongi bent, maar kan ook heel goed dat het veeel langer duurt, gezien je lichaam nu alles zelf moet regelen.
    Je kan er namelijk niet vanuit gaan dat je cyclus gelijk regelmatig is, maar het kan wel zijn dat je de 1e keer na 28 dagen ongi word dus op ej vakantie, en daarna pas na 70 dagen bijvoorbeeld.
    Ik zou er dus voor kiezen om de strip af te maken.

6. Hoek

Hoek Actief lid

11 dec 2013
    442
    0
    0
    Strip afmaken. Ik heb toen 2 mnd ontpilt. Zo wist ik ook hoe mn cyclus was. Daarna direct zwanger met de eerste poging.

7. Rosavise

Rosavise Actief lid

19 aug 2013
    274
    0
    0
    limburg
    Alles wat hierboven gezegd wordt:D

Deel Deze Pagina