zwanger worden met laag Progesteron-gehalte

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door colo, 27 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. colo

colo Actief lid

6 dec 2010
    367
    0
    0
    genieten van onze dochter!
    Hoi meiden!

Mijn man en ik zijn sinds nov.'10 aan het klussen voor een baby.
    Het probleem begint eigenlijk al bij mij, ik heb een hele onregelmatige cyclus (rond de 15 dagen,dan weer een uitschieter met 25 dagen)
    Ik heb wel altijd voordat ik ongi word erg veel klachten wat volgens mij wel aangeeft dat er een eisprong aanwezig is...
    Alleen ik heb een veeeeel te laag progesteron-gehalte,dit heeft mijn orthomoleculair arts vastgesteld d.m.v een bloedtest.
    De waarde was in febr. 1,8 terwijl hij volgens hem tussen de 10-30 moet zitten.
    Ik heb in febr.-apr. een natuurlijk progesteroncreme gebruikt maar daar werd ik niet veel beter van (en mijn cyclus ook niet).
    Juist nu ik er weer mee gestopt ben lijkt het wel alsof hij weer langer gaat worden.
    Afgelopen maand erg veel geklust :D en nu heb ik al een hele week menstruatiepijn in mijn onderrug en ben veel misselijk.
    Heb deze week al 2 testen gedaan (waarvan 1 kv test) maar helaas gaven deze 1 streepje aan.
    Ik zit nu op dag 25, maar nog steeds geen tekenen van rode duivels :(
    Ook heb ik vorige week een aantal dagen achter elkaar een soort slijm klonten uit mijn vagina gehad (sorry,lekker ransig) en af en toe heb ik dat nog steeds. Het is ook veel vochtiger als normaal.

Ik heb aan de ene kant t gevoel dat het wel eens raak zou kunnen zijn maar aan de andere kant denk ik ook dat mijn lichaam me voor de gek houdt omdat ik niet het idee heb dat ik uberhaupt zwanger kan worden op de natuurlijke manier. Ik heb een buikoperatie ondergaan in 2009 en jarenlang prednison geslikt (wat ook niet echt bevorderlijk is voor de hormoonhuishouding :x)

Zijn er hier meiden die ook een te laag progesteron gehalte hebben en toch op de "normale"manier zwanger zijn geworden?
    En denken jullie dat ik miss. toch zwanger zou kunnen zijn?

Ow ja, heb overigens dag 11 t/ 14 roze/bruin bij afvegen gehad. Wat kan dit zijn geweest?

Alvast bedankt voor het lezen van mijn radeloze verhaal ;)

2. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

Hallo!

Ook ik heb voor de geboorte van ons zoontje altijd een laag progesteron gehalte gehad.
    Achteraf bleek, dat ik wel een eisprong had, maar geen goede...
    Hiervoor heb ik uiteindelijk Clomid gebruikt, met als resultaat een betere eisprong en daardoor ook een hoger progesterongehalte.

Nu zitten we in de 3e ronde voor een 2e ukkie. En wederom ben ik, door het lage progesteron gehalte, alweer 6 dagen na mn eisprong ongesteld.

Als ik jou verhaal zo lees, lijkt me, dat als je slijmpropjes verliest, dat je dan ongeveer je ei hebt gehad?!
    Ook zou ik je willen aanraden misschien te gaan tempen/ovu testjes te gaan gebruiken om je cyclus echt in kaart te brengen.
    Dan weet je ook wanneer je eisprong precies plaatsvind.

Word je nu wel nog verder behandeld, omdat je aangaf die creme te hebben gebruikt, maar dat die niet hielp?!

Groetjes Babyliciouss

Deel Deze Pagina