Nee, zie geen verandering. Temp was vanmorgen 36.9 en ovutest was natuurlijk negatief. Ben wel heel erg benieuwd hoe de cyclus gaat worden dit keer. Ik heb gisteren mijn man alles laten invullen op fertilityfriend. Ben jij inmiddels ook al zover? Jammer he dat het allemaal niet zo snel en vanzelf gaat. Om de haverklap zijn er mensen zwanger lijkt het wel. Dat willen wij ook! Jij ook 1m61. Grappig, die overeenkomsten. Zodra jij zwanger bent ga ik ook meteen testen
Ik zie ook geen verandering in mn tempratuur, vandaag had ik 36.8. maar eigenlijk denk ik ook nog dat het daar te vroeg voor is bij mij. Heb nog niks ingevuld op internet, moet van t weekend maars ff kijken of ik mn man daar zover voor kan krijgen want tja mijn engels is ook niet echt super. Ja klopt echt iedereen lijkt wel zwanger te zijn, gister hoorde ik nog van een buurvrouw van me dat ze zwanger is. Tja zegt ze we waren er nog niet echt mee bezig maar opeens was ik zwanger. Dat opeens... daar blijven wij ook gewoon op hopen!
Heb heel jullie topic aandachtig zitten lezen, ik zit met het zelfde probleem in mijn maag. Ik hoop met jullie mee meiden, op een opeens! Het is zo lastig om toe te kijken hoe iedereen maar 'gewoon' zwanger wordt! Ik wil ook gewoon een cyclus van 28 dagen en weten waar ik aan toe ben! Ik zit nu op dag 46... vanmorgen samen met mijn mannetje getest, maar negatief. 2,5 week terug had ik ineens wat bruin/rose verlies en onwijs ongi pijn, een week later het zelfde. Dus misschien dat ik een cyclus oversla deze keer ofzo. Het is allemaal zo onduidelijk he! Gelukkig heb ik nog niet 70 dagen ofzo gehad... lijkt me afschuwelijk dat lange wachten. Ik vind het nu al zo vervelend dat ik geen idee heb waar ik zit! Misschien moet mijn ei nog komen, als ik al een ei heb... Ben nu ongeveer 5 maanden gestopt met de pil... mijn cyclussen zijn dus wel steeds langer dan 35 dagen.... weet niet wanneer ik contact op zal nemen met de huisarts. Heb deze maand iets van 2 weken lang ovutestjes gebruikt maar werd er niks wijzer van... je weet niet wanneer je er mee moet beginnen en wanneer je er mee op moet houden. Blegh... kan me soms zo ellendig voelen van heel die toestand!
Vervelend voor je zussie, welkom hier! Ik vind het altijd wel heel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben waar alles niet gewoon gaat en dat ik niet de enige ben die gewoon zwanger is. Voor jou hoop ik ook op een opeens! Ik heb ook het idee dat ik een keer een ronde heb overgeslagen heb toen ook één dag buikpijn gehad met wat rose/bruinachtig verlies. Ovutesten werkten bij jou niet? Ik wilde er deze rond eens mee gaan beginnen... Kijken of ik er iets wijs uit kan worden, normaal voel ik mn ei nooit en tja met zon mega lange cyclus weet je dan ook niet wanneer je moet klussen. Is het ontpillen bij jou wel helemaal voorbij?
Hee! Thanks voor je reactie! Dat krijg je niet overal, zo'n lieve ontvangst. Mijn 'opeens' heb ik gekregen gisteren, maar dat was een 'opeens' van ongesteldheid! Dat betekent weer een cyclus van 45 dagen, en na al jullie verhalen te hebben gelezen ben ik eigenlijk gewoon heel blij dat ik niet nog langer heb hoeven wachten. Het is vreemd dat ik 2 keer deze maand ontzettend buik- en rugpijn heb gehad en wat 'bloed'verlies, dus ik dacht dat ik ongesteld werd maar dat gebeurde niet, en nu voelde ik helemaal niks en knalt het er ineens uit. Ovutesten ben ik als ik terug reken te vroeg mee gestopt... was al 20 dagen aan het testen ofzo en was het een beetje zat. Deze ronde wil ik gewoon gaan volhouden. Inderdaad is het vervelend als je terug kijkt dat je weer verkeerd geklust hebt. Je hebt al minder kansen doordat je cyclussen lang zijn, en als je je kans dan ook nog mist is het wel balen. Dus ik blijf nu doortesten tot een knaller! Zo duur zijn die dingen nu ook weer niet (gebruik die van Zwanger en Kids) en het is het me gewoon waard om te weten wanneer we moeten klussen. Ik ga nu ook alleen foliumzuur slikken, want slik nu vitaminepreparaten maar je hoort nog wel eens dat die je cyclus kunnen beinvloeden. Baat het niet dan schaad het niet, die vitamientjes neem ik er dan wel weer bij tegen de tijd dat ik zwanger ben. Volgens mij is mijn ontpillen wel redelijk voorbij. Al hoop ik nog steeds dat mijn cyclus zich gaat herstellen. Ik weet dat mijn zwager en schoonzusje ook graag een kindje willen en als ik haar dan hoor zeggen dat ze na het stoppen meteen weer in haar eigen cyclus zit voel ik gelijk een soort steek van jaloersheid. Vind ik echt erg, want ik gun het ze van harte, maar ik begrijp gewoon niet waarom ik dat niet heb. Misschien mag ik nog niet zeuren na 5 maanden, maar als je een kinderwens hebt, dan heb je die nou eenmaal, haha. Jullie gingen voorlopig gewoon weer een tijd zelf proberen he? Na een goede uitslag van de echo?
Welkom zussie! Wij snappen als geen ander hoe irritant het is als je cyclus zo op z'n kop ligt en je geen idee hebt hoe het de komende cyclus weer gaat etc.. dus hier zit je goed En die jaloersheid is niet gek. Ik heb het net zo. Mijn schoonzus is ook weer zwanger na een vroege miskraam. Er zat 3 maanden tussen en toen zei ze dat ze al bijna ging twijfelen aan een 2e, want het duurde ' zo lang' voor ze nu weer zwanger was... nou dan kan ik iemand wel wat aan doen. En natuurlijk gun je het andere mensen ook wel, maar die eigen onzekerheid zit in de weg. Gisteravond had ik nog een vriendin op de chat die vertelde dat ze in april gestopt is met de pil en nu alle tekenen heeft van een zwangerschap.. oneerlijk verdeeld, maar hopelijk komen wij er ook wel!! @dreamer: al begonnen met de testen? Ik zie bij mij nog niets verschijnen en temperatuur is stabiel.
Ja klopt... ook omdat bijna niemand weet dat we bezig zijn houdt niemand er ook rekening mee dat het soms gewoon niet gaat zoals je wil... Ik vind het ook pijnlijk als mensen vragen 'of het nou al zo ver is', alsof je het zelf in de hand hebt wanneer het zo ver is. Als ik het zo ver kon laten zijn dan was het al lang zo ver p En wat betreft die vriendin... in april gestopt... ik acht de kans groter dat ze gewoon ontpillingsverschijnselen heeft. Ik heb de eerste maand ook hardstikke zwanger gevoeld en was 'overtijd' voor mijn idee omdat het langer duurde dan 28 dagen. Maar het hoorde er gewoon bij. Tuurlijk zijn er mensen die meteen zwanger zijn, maar de kans is groter van niet hoor... Het forum staat vol met verhalen van meiden die de eerste maand meteen zwanger denken te zijn.
Ja, daar heb je gelijk in. Ik heb het haar ook gezegd dat het heel goed nep-verschijnselen kunnen zijn. Ik dacht eerst ook wel eens 'zou het?' Bij mij weten best veel mensen wel dat we bezig zijn. Een jaar geleden zijn we getrouwd en iedereen wist wel dat we kinderen willen. Alleen vanwege schildklierproblemen moest ik wachten op toestemming van de internist. Veel mensen weten dus dat we al een poos mogen en op zich ben ik zelf ook wel heel open hoor. Alleen mijn familie en vriendinnen weten het.
Haha, ja wij zijn nu bijna 3 jaar getrouwd dus mensen gaan het onderhand ook wel een beetje verwachten. Verder zijn we bezig met de aankoop van een nieuw huis (we hebben nu maar 1 slaapkamer) dat is ook met het oog op de toekomst. Maar ik volg nu nog een tweede studie, en moet nog aan mijn master beginnen dus daarom verwachten sommige mensen het ook misschien weer niet. Maar er zijn maar weinig mensen die echt weten dat we 'proberen'. Eigenlijk wel jammer want het is ook wel fijn om het met iemand te kunnen delen. Maar mijn familie vertel ik het liever pas als het zo ver is... die zijn vrij prestatiegericht en ik ben bang dat ze allemaal bezwaren op gaan noemen gezien mijn studie. En als het eenmaal zo ver is kunnen ze er toch niks meer aan doen, haha.
Hee zussie wat vervelend dat je weer ongesteld bent geworden, het was natuurlijk beter geweest als het helemaal niet kwam. Maarjah, aan de andere kant wees blij dat het nog geen 70 duurt. Probeer maar snel te denken, nieuwe ronde nieuwe kansen. Tempratuur jij ook? Fleur, ik heb vanavond voor de eerste keer een test gedaan maar er was maar één streepje te zien, bij jou ook nog geen verschil? Op welk tijdstip test jij? Hoe gaat het met je tempratuur? Die van mij is vanmorgen opeens gedaald naar 36,5 graden dus dat vind ik wel raar. Wij zijn nu ook inderdaad 2 jaar getrouwd en soms merk je gewoon dat mensen denken. Ik vind het echt stom als ze vragen, hoe lang ben je nu getrouwd... Ohhh 2 jaar .... en dan blijft het stil. Grrr...! Fleur wat vervelend om te horen dat je schoonzus na 3 maanden al ging twijfelen! Alsof het allemaal zo vanzelf gaat... Zucht...
Zo denk ik ook hoor! Even balen en dan weer doorgaan! Je moet het toch doen met wat je krijgt he... Heb me vandaag een beetje verdiept in alle kruiden en olies waarvan mensen beweren dat het je cyclus kan verkorten. Maar vrijwel overal geldt voor dat het ook averechts kan werken, en daar zit ik nu net niet op te wachten. Ok 45 dagen is te lang, maar ik wil ook niet dat het nog erger wordt! Durf het risico eerlijk gezegd niet te nemen. Ik ben deze cyclus begonnen met temperaturen. Nadeel ervan vind ik dat je pas achteraf ziet wanneer je eisprong is geweest en dan kun je niet meer klussen p Ik wil echt mijn ei niet missen, dus ga ook ovutestjes doen, en dan zie ik het temperaturen maar als een bevestiging van het testje dat hij ook daadwerkelijk is gesprongen. Ik heb die testjes eerder gebruikt, maar had altijd een 2e streepje, een paar keer werd hij donkerder maar ik kreeg geen knaller. Te vroeg gestopt denk ik...
Ja in al die kruiden heb ik me ook wel eens verdiept maar ik ben ook gewoon bang dat ik er alleen maar langere cyclussen doorkrijg. Durf de stap ook niet te nemen... Maar wat vreemd joh dat jij altijd 2 streepjes had. Rond welk tijdstip testte jij altijd dan? Ik heb er 40 besteld bij Zwanger & Kids dus ik kan voorlopig ff voor uit.
Rond 18.00 uur, dat is de enige optie die ik heb omdat ik echt niet op mijn werk ga testen. Heb nooit een test gehad zonder 2e streepje.... maar wel meestal een licht 2e streepje hoor... met een paar keer een wat donkerdere. Heb er een foto bijgevoegd die ik een keer gemaakt heb omdat ik twijfelde of hij nou positief was geweest of niet. Achteraf was dit dus niet positief ;o) Ik gebruik ook Z&K, heb er nog 10 liggen ofzo (had er vorige keer 25 besteld). Zal er nog wel wat extra nodig hebben! Zou wel relaxed zijn als die kruiden je cyclus korter maken. Je hoort ook regelmatig dat het wel zo is! Maar ik zou mezelf wel voor mijn kop slaan als ik dan ineens een cyclus heb van 60 dagen, ik durf het risico gewoon echt niet te nemen. Misschien als ik echt wanhopig ben ;o) Heb wel vandaag losse foliumzuur gehaald in plaats van een supplement. Je weet het nooit!
Toch zie ik op die vn 16-04 wel een duidelijker streepje dan op die anderen... Achteraf balen dat je te vroeg gestopt bent maar nu vol goede moed verder in deze ronde! Los foliumzuur? Is dat beter? Eigenlijk slik ik al maanden geen foliumzuur meer... had zoiets van, achhh kword toch niet zwanger dus dat ik ook voor niks. Heb nog een half potje staan, mss toch maar weer s mee beginnen. Tja dat met die kruiden vind ik ook zo dubbel... ! Aan de ene kant denk ik wie weet wat voor gemak ik dr van kan hebben maar alst precies andersom is... Ik ga nog maar ff een paar ronden zonder kruiden proberen.
Ja klopt, streepje is ook donkerder.... Dat heb ik daarna nog een keer gehad. Maar teruggerekend was beide keren niet mijn eisprong dus je moet echt wachten tot de strepen duidelijk even donker of de teststreep donkerder is. Foliumzuur moet je een spiegel van opbouwen in je bloed. Dus je moet 4 weken voor de conceptie daarmee begonnen zijn. Als je pas begint als je zwanger bent is dus eigenlijk iets te laat. Het helpt je niet zwanger worden, maar is voor de ontwikkeling van het kindje. Maar die multi-toestanden hebben wel allerlei toevoegingen enzo, dus daar ben ik nu even mee gestopt en ga alleen losse foliumzuur slikken zonder al die poespas. Misschien maakt het niks uit, maar dan ga ik volgende ronde misschien eens tarwekiemolie proberen ofzo, dat schijnen gynaecologen zelfs wel eens te adviseren.
oke dus een klein streepje wijst niet altijd op een naderende eisprong. Ik weet dat je het eigenlijk 4 weken ervoor moet slikken, maar ik slikte het voor mijn gevoel al zooolang voor de tijd... dus ben ik er mee gestopt. Heel fout natuurlijk! Ow bedoel je zo los foliumzuur, zonder alle andere multi toestanden. Ik snap je! Ik slikte dan al 'los' foliumzuur.
Ja dat bedoel ik! Ik slikte een preparaat met foliumzuur er in. Nu ga ik gewoon alleen foliumzuur doen! In principe eet ik gewoon gezond, dus heb ik de rest niet echt nodig. Een streepje betekent dus niet altijd een eisprong nee. Blijkbaar moet je echt wachten op een knaller en niet te snel genoegen nemen met een donkerder streepje! Ik ga er vandoor voor vandaag! Welterusten!
Vandaag voor de tweede keer een ovutest gebruikt, ik had nu ook een licht tweede streepje. Zussie had jij dit echt altijd? Fleur hoe gaat het met je?
Ja ik had echt altijd een tweede streepje! Maar je ziet wel bij veel meiden dat hij steeds donkerder wordt tot hij knalt! Dus hoop voor je dat dat bij jou zo is!
Mijn ovutestjes geven heeeeel licht een tweede streepje. Ik doe ze als ik thuis kom, tussen 17.00 uur en 18.00 uur. Mijn temperatuur daalde ook gisteren... en vandaag is hij erg hoog, maar dat komt omdat ik ziek ben.. gelukkig doe ik ook die ovulatietesten en weet ik dat ik niet rond mijn eisprong zit. Wel balen hoor, welke cyclusdag zitten we nu? 16 zit ik alweer geloof ik. Maar ja. Blijven hopen dan maar. Zussie: temperatuur jij nu ook? Heb net alles gelezen, maar ben het alweer even kwijt geloof ik. En vul je dat dan in op fertilityfriend? Ik vul alleen mijn temperatuur in tot nu toe en het tijdstip.