Onregelmatige cyclus - huisarts nu echo van buik laten maken...

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dreamer08, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog niets gehoord? Dat duurt wel lang zeg....ik had allang gebeld :D En ik moest wel lachen om je opmerking. Volgens mij maakt het helemaal niet uit! Daar zou ik me geen zorgen over maken. Kijk eens op de site van je ziekenhuis, of google even. Er is veel te vinden hierover.

2. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Haaha tja lach maar... :)

3. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Vanmiddag na het eten heb ik de laatste geslikt van de Primolut.
    Ben benieuwd wanneer mn ongie nu op gang komt..

4. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Och ja, dat is waar ook. Ik ben benieuwd of ik dat ook voorgeschreven krijg om mijn ongesteldheid op te wekken.
    Al wat gehoord wanneer je terecht kan bij de gynaecoloog?

5. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Neeh nog niks gehoord, had vanmiddag willen bellen met de huisarts, maar ik had een vergadering op mn werk die tot half 6 duurde (liep nogal uit) en tja... ik kon maar tot 5 uur bellen!

Balen dus! Morgen nieuwe poging.

Voor jou gaat het al op schieten he je afspraak!

6. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Meiden, helemaal vergeten hier te kijken.
    Dreamer jij wacht nog steeds op een verwijsbrief, duurd al best lang of niet? Ben benieuwd wanneer de primolut gaat werken, hoelang heb je het nu geslikt? en wanneer zou je menstruatie op gang moeten komen?

Kitty, spannend. En volgende week dus naar de Gyn.
    Ik moet over 2 en half week, komt nu dichterbij.
    Begint al wat spannender te worden, alhoewel ik ook zoiets heb van; we zien het wel.

7. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Rrianne,
    Ja, ik vind het ook steeds spannender worden. Ik lees hier op het forum veel verhalen over PCO(S). Ik hoop gewoon dat het bij mij allemaal goed is. Dat een hormoonkuurtje mijn cyclus weer op gang brengt, zodat ik meer zekerheid heb wanneer mijn eisprong is en dus mijn NOD. Dit wachten is nl helemaal niets....Het liefst wil ik gewoon nu ongesteld worden, zodat ik geen rommel hoef te slikken....Maar ik heb nog 6 dagen, dus je weet maar nooit :).

8. newlywed2010

newlywed2010 Actief lid

26 jul 2010
    483
    81
    28
    NULL
    NULL
    Hoi Kitty,

Ik heb zelf pco in lichte vorm en mijn gyn vertelde dat het bijv na een zwangerschap uit zichzelf weer kan verdwijnen of bijv na het slikken van clomid. ook kan je juist na een zwangerschap pco ontwikkelen. heel veel vrouwen hebben het. sommige komen er geeneens achter. Het is dat ik zo snel naar de gyn mocht, anders had ik ook nog gewacht, werd immers wel ongi, maar pas na 59 dagen.
    Als je cyclus na een half jaartje nog steeds langer dan 35 dagen is, is er iets niet pluis en moet je gewoon even naar de gyn(werd mij dus verteld)
    Ik ben zelf bezig met een clomid kuurtje, deze gaan we 3 x herhalen. De gyn zei nou dan ben je allang al zwanger!!;)hellup kan t me niet voorstellen(raar he) dinsdag heb ik een echo om te kijken hoe de eitjes erbij liggen! best spannend allemaal.
    Ik hoop dat jij ook snel duidelijkheid hebt

XX

9. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Klopt, ik lees ook veel over PCO, zelf heb ik weinig symptomen uit het rijtje van PCO, dus zit daar bij mezelf niet aan te denken. Maar ik ben natuurlijk geen arts;). Het enige wat we kunnen doen is nog ff afwachten... Mocht je ongesteld worden zeg je je afspraak met de Gyn af?

@ Newlywed, waaaauuw zijn de resultaten met Clomid zo goed?

10. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, kom maar op met de Clomid ;).
    Spannend voor je newlywed, ik hoop voor je dat het snel raak is.
    Ik ga woensdag naar de gynaecoloog. Ik ben benieuwd hoe mijn eitjes erbij liggen :). En ongesteld zal ik denk ik niet worden. Heb nl nog steeds geen klachten...

11. Claudia7

Claudia7 Lid

13 jan 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    #31 Claudia7, 14 jan 2011
    Laatst bewerkt: 14 jan 2011
    pff wat een verhalen zeg,..

suc6 allemaal

12. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Oww.. wat is het hier weer gezellig!
    Spannend allemaal zeg! Naar mijn eigen idee heb ik ook geen symptonen van PCOS, maarjah je weet maar nooit hé...

Tja Kitty, heb vanmorgen eindelijk gebeld met de huisarts en die gaf aan dat hij vergeten was om mn afspraak te maken, balen! Maar ging het vanmiddasg gelijk voor me regelen, dus heb morgen of maandag denk ik wel een brief bij de post!

Heb dat hormoonkuurtje geslikt van 2 januari tot en met 12 januari, voel nog geen ongi aankomen dus nog maar rustig afwachten.

Groetjes

13. SANNES

SANNES Lid

14 jan 2011
    5
    0
    0
    He Ladies,
    Fijn om jullie berichtjes te lezen!
    Ben nu 6 maanden gestopt met de Nuva-ring, eerste 2x na 28 dagen ongesteld, maar slechts 2 dagen. Afgelopen keer duurde 39 dagen en nu vandaag ongesteld geworden na 41 dagen..
    Was bang dat ik geen helemaal geen ei-sprong zou hebben, dus heb gisteren de huisarts gebeld. Van hem moet ik het nog 2 maanden aan kijken en dan een afspraak maken met hem.
    Heb het gevoel dat ik net als jullie bij de gynaecoloog terecht kom, dus ben benieuwd hoe het jullie vergaat!!
    Succes allemaal!!

14. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Hoi Sannes,

Zoals je kunt lezen ben je dus zeker niet de enige! Maar wat een gedoe he. Het maakt me vooral zo onzeker...
    Dus nog 2 maanden afwachten, wie weet mag je dan ook door.
    Succes!

15. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Jaa onzeker, dat word je er van! @ Sannes, ja voelt dan toch wel als een opluchting/geruststelling he, als je leest dat er meerdere zijn die in hetzelfde schuitje als jij zitten (tenminste dit vond ik).
    Hoe staat jullie vriend/man er tegenover?
    Is hy mee geweest naar de Gyn of niet?

Mijn buik is de hele week al dik en opgezet, dacht dat het kwam omdat de griep rond ging en ik me niet helemaal denderend voelde. Maar voel me sinds gister weer prima, maar mijn buik blijft een ballonnetje. Mijn temp is ook iets hoger dan anders, dus ben erg benieuwd of ik nog ongi wordt voordat ik naar de Gyn ga.

16. SANNES

SANNES Lid

14 jan 2011
    5
    0
    0
    Hoi dames,
    Wat een spanning he!!
    Nu ik zo bezig ben met dit onderwerp hoor ik steeds meer wat er allemaal bij komt kijken!!
    Veel succes Rianne, ben benieuwd!!

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoi Dreamer,

In het vervolg gewoon zelf bellen om een afspraak te maken, dat werkt beter!

Anyway: ik heb ook een heel onregelmatige en heftige cylus met veel bloedverlies en pijn. Ik heb hiervoor verschillende onderzoeken gehad, waaronder een inwendige echo en dat stelt helemaal niks voor en nee; daar hoef je niet kaal voor te zijn!:D ken je zo'n vaginale douche? Nou, zoiets is het en het deed geen pijn. Mijn gyn wou ook een uitstrijkje maken en dus moest helaas alsnog die stomme eendenbek naar binnen. Ontspan, het is voorbij voor je het weet!

Ik heb momenteel geen zwangerschapswens en daarom is er geen bloed onderzocht. Een beetje bruinverlies mag je overigens wel als menstruatie rekenen, dus is die cyclus van 71 dagen gedeeld door 2.

18. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    @ Sannes, dankje. Jij ook natuurlijk.
    Wat leuk, zie dat je ook van myn leeftijd bent.

19. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Hooihooi,
    Tja als ik het van tevoren had geweten had ik er cker op aangedrongen dat ik zelf zou bellen, magoed...
    Ben blij dat het weinig voorstelt, brr.. kan dr best al tegen op zien. Heb net wat bruin/roodkleurig slijm verloren, denk dus dat mn ongi er aan komt n.a.v. primolut.
    Maar stel, dat ik nu volgende week al moet voor die echo? Is dat dan een probleem als ik ongesteld ben? Lijkt me niet zo fris...! :(

Groetjes

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik moest nadrukkelijk halverwege de cyclus komen zodat de eierstokken goed bekeken konden worden.

Deel Deze Pagina