Ik zit braaf te wachten op mijn ongi.... het voelt alsof die zeer snel gaat komen! Hoop dat dat beetje bloed gewoon een vooraankondiging was. Let's get it over with! Hoe is het met jullie? Nog nieuws op het gebied van tempjes, bloed, eieren, hormonen?
Ik heb gebeld! Uitslag is PAP1, gelukkig , my goodness wat een opluchting! Assistente gaat nu overleggen met de HA wat verder te doen, ze zei: er staat bij dat je 'gezien je klinische voorgeschiedenis' (wat dat ook moge betekenen) bij aanhoudende klachten terug mag komen. Ik al mijn moed bij elkaar geraapt en gezegd dat de klachten er dus nog steeds zijn, en dat ik niet nog een tijd wil afwachten. En dat ik gezien heb dat er in het ziekenhuis in de buurt een 'menstruatie-poli' is, en of ik daar niet een keer naartoe mag. Zegt ze: menstruatie-poli, maar je hebt toch geen menstruatieklachten maar pijn bij het vrijen? Haha, ik heb helemaal geen pijn alleen tussentijds bloedverlies, cyclussen van ongeveer 7 weken en menstruaties van 10 dagen. Volgens mij valt dat wel onder menstruatieklachten.... Dus ze gaat nu overleggen of ik een keer naar die poli mag, wordt vanmiddag terug gebeld! Ik snap dat nooit zo, dat gezeur over doorverwijzingen. Ik ga heus niet voor mijn lol met mijn benen wijd liggen ergens. Overal staat dat cyclussen langer dan 35 dagen, tussentijds bloedverlies etc. redenen zijn voor doorverwijzing, en mijn HA zegt maar afwachten dit, afwachten dat. Vraag me eigenlijk af he... stel dat de HA nou geen verwijzing wil geven. Zou je dan gewoon naar zo'n poli kunnen bellen, de situatie uit kunnen leggen en vragen of je zonder verwijzing langs mag komen?
Hm geen idee, vaak vragen ze in een ziekenhuis toch wel naar een verwijsbrief. Maar verder fijn nieuws!! En ben je al terug gebeld?
Ja, heb een verwijzing gekregen! Die ga ik morgen even ophalen en dan een afspraak maken. En er is volgens mij nu een einde gekomen aan mijn cyclus! Maar moet ik dan zaterdag hanteren (zaterdagavond eerste rood gespot) of vandaag? Want gisteren heb ik alleen maar bruin gezien... Ben nog niet echt overtuigend ongi, maar het wordt wel rood nu Zat ik toch even goed met mijn voorgevoel voor een ei op CD30.... ondanks dat ik geen duidelijke tempstijging heb gehad!
Hee Zussie, Wat fijn om te horen dat je goed nieuws hebt gekregen! (je zou het toch pas morgen krijgen) Weet je nu ook wat het precies geweest is? Ja vaag hé dat men altijd zo moeilijk doet voor doorverwijzingen.... net of je het voor je plezier wilt. Zouden daar nu echt mensen misbruik van maken? En ook fijn dat je een verwijzing hebt gekregen! Kunnen ze eindelijk eens goed naar je klachten kijken! En idd je gevoel heeft je dus niet bedrogen met je ei. Als je dan toch niet zwanger bent kun je maar beter ongesteld worden, dan weet je tenminste weer op welk punt je staat! En Fleur op welk punt in je cyclus ben jij nu ongeveer? Hier verder geen nieuws te melden. Gister heel de dag een beetje een naar/vreemd gevoel gehad boven in mn buik. Net of ik een hele strakke broek/rok aan had (wat dus niet zo was)
Ja ze had gezegd 'met een week of 2', en morgen is het 2 weken geleden. Maar had geen zin nog een dag in spanning te zitten, dus ik dacht, ik bel gewoon en vraag of ze de uitslag al binnen hebben, en dat was dus zo! Waar het bloedverlies vandaan komt is dus onbekend. HA vond dat ik maar weer af moest wachten, maar daar heb ik dus een stokje voor gestoken (vond ik wel dapper van mezelf, normaal doe ik braaf wat de HA zegt). Het is dus PAP1, geen onsteking, geen SOA, geen virus, niks... En hier in het ziekenhuis is er dus een speciale menstruatie-poli waar ze dit soort klachten uitzoeken. Daar mag ik nu dus heen! Snap dat ook niet, dat gedoe met verwijzingen. Je voelt je net zo'n hypochonder als je daarom vraagt... maja schijt aan wat ze van me denken, het is mijn lichaam tenslotte en ik voel me hier niet prettig bij. Snap wel dat ze niet iedereen voor elk wissewasje doorsturen, maar ik heb flink gebloed na het uitstrijkje dus de HA heeft zelf ook wel kunnen zien dat ik niet zomaar wat bedacht heb ofzo. En geeft idd een goed gevoel met dat ei... Dat mijn gevoel wel ongeveer klopte met mijn ongi, ondanks dat ik geen duidelijke tempstijging heb gehad! Heb ik nog een beetje het idee dat ik mijn eigen lichaam ken... Sorry voor het lange verhaal hoor... Fleur, jij moet een dezer dagen toch terug naar de gyn?? Dreamer waar zat jij nu precies? Ik hoop zo dat een van jullie me binnenkort heeeeeeel blij gaat maken met een foto van een positieve test!
Haahah.. zon lang verhaal geeft toch niet? Juist gezellig! Ik vind het super knap van je dat je om die doorverwijzing hebt gevraagd! Ik laat me normaal gesproken ook best heel snel afschepen.... niet echt voor mezelf opkomen maar je er bij mij neerleggen. Snap je? Waar ik zit? Nu thuis op de bank.... Voor de rest hoop ik tussen mijn ei en mijn positieve test! Ik verwacht dat ik rond 7 augustus mijn ei heb gehad... maar door mijn vakantie heb ik op de belangrijkste dagen niet getempt... en dus waarschijnlijk ook niet op de juiste dag geklust... Wel op veel dagen er om heen, dus tjah... we moeten maar afwachten. Zelf heb ik er totaal geen goed gevoel over, omdat ik er voor mijn idee deze ronde bijna niet mee bezig ben geweest.
Ja vind het ook knap van mezelf. Mijn hart bonsde echt keihard nadat ik de telefoon had neergelegd, haha. Zo nerveus ben ik dan om zoiets te vragen! Ik hoop ook heel hard op een positieve test. En ik denk dat 'de juiste dag' niet bestaat om te klussen, het is gewoon een kwestie van mazzel. Als je rond die tijd veel hebt geklust is het toch goed, heb je altijd een voorraadje liggen! En hoe vaak hoor je niet dat het juist komt in de maand dat je er het minst mee bezig bent? Nog even in spanning afwachten dus!
Oww herkenbaar... een kloppend gevoel in je keel. En het liefst ff bellen waar manlief ook nog niet bij is... Haaha jah, soms hoor je dat wel... maar ik denk het gewoon niet. Durf het gewoon eigenlijk niet te hopen... grr... wachten is niet leuk. En stel dat ik niet 7 aug. mn ei had en eind volgende week geen ongi krijg... dan krijg ik helemaal weer een hopelozo tijd van wachten omdat ik niet weet waar ik sta in mn cyclus
Ja dat zou ook echt zuur zijn ja... geen ongi en een negatieve test... weet je weer niks! naja, je tempt wel toch? Dus je kunt dan wel zien of hij hoog blijft, of daalt ofzo... Ik heb mezelf trouwens tot ongi uitgeroepen, omdat de tampon die ik vanmiddag in had gedaan toen we weg gingen wat rose/rood bevatte maar er is nu weer werkelijk geen druppel te vinden! Haha, ik ben ook echt zo'n muts he. Maar ik blijf nog ff volhouden dat ik ongi ben. En zo niet, dan ben ik prima op mijn plek op de poli voor abnormaal bloedverlies Want dan heb ik geen idee meer wanneer ik nou ongi ben en wanneer niet! En idd wat je zegt... No way dat ik ga bellen als mannetje in de kamer is dat durf ik niet, haha!
Dames, wat een verhalen weer. Met name het klussen en het voorraadje haha, daar ben ik het mee eens. Volgens mij werkt het ook zo. Rond die periode wat zaadlozingen en dan maar hopen dat er eentje de goede kant op is gezwommen Ik zit nu op dag 13 van mijn cyclus. Als ik die ene dag mee mag rekenen van veel bruin en 'savonds bloed. Ik las gisteren dat je een ongi na 18.00 uur niet mag meerekenen als cyclusdag
Oh... in dat geval... Was mijn vorige cyclus 42 dagen? Maar is wel lastig als je bij de gyn loopt.... want dan moet je weer precies weten op welke dag je zit...
Hihi... snapt jouw man wel dat je niet wilt bellen waar hij bij is? Die van mij vind dat maar raar... Ik heb dat inderdaad ook wel eens gehoord dat je na 18 uur bloed hebt het niet meer mag rekenen als 1e dag
Hmm... ik wacht wel ff af wat mijn ongi verder gaat doen dan... Want als ik zaterdag niet mee mag tellen, dan zondag ook niet want dat was alleen bruin... dan is toch vandaag de eerste dag... Mijn man vindt het ook een beetje onzin. Maar hij belt zelf ook vaak vanuit een andere kamer ik vind het gewoon niet prettig als hij meeluistert, haha!
Gister en vandaag wel weer een lage tempratuur... 3550fb Ovulation charts on FertilityFriend.com of zou ik dan nu pas mijn dip hebben voor de eisprong? Creme/geelachtig slijm hebben jullie dat altijd voor of na de eisprong? Dat heb ik vandaag wel heel veel... Vooral net met douchen was dat goed te zien... Vanavond nog klussen... blehhh eigenlijk echt geen zin meer in, maar misschien toch niet verkeerd
Hoi dreamer08, Toevallig heb ik vorige week 2 keer inwendige echo gehad vanwege onregelmatige cyclus na stoppen met pil. Ik zag er ook best wel tegenop, maar het viel heel erg mee. Je moet maar zo denken, die mensen doen ook hun werk.. Ik heb ook primolut meegekregen, maar inmiddels gisteren opeens ongesteld geworden, dus hoef het nu niet te slikken..' Persoonlijk vond ik het best wel fijn dat je lichaam even onderzocht wordt, je weet direct of je apk-zwanger-goedgekeurd wordt.. ik bedoel of het allemaal kan enzo.. Bij mij is een cyste ontdekt in mijn rechtereierstok en nu moet ik in November nog een keer terug om te kijken of deze gegroeid is of weg is.. (dat kan namenlijk ook).. en dokter zei dat dit geen invloed heeft op zwangerschap. Ze gaan in september kijken of het nodig is om eisprong te stimuleren. Voorlopig eerst ff kijken of mijn lichaam zelf weer de cyclus oppakt. Succes en maak je niet te druk.. is niet nodig. Liefs
Hoi Vlinder, Bedankt voor je berichtje! Fijn dat er bij jou niks bijzonders te zien is. Hopelijk knapt je cyste snel op en ben je snel zwanger. Ik heb inmiddels 25 januari mn echo gehad en daarop waren gelukkig ook geen bijzonderheden te zien. Nu maar snel op een positieve test!
haha ik zie het net ja.. oeps.. dat komt omdat ik dacht dat het een nieuwe topic was Even vraagje aan jou.. inmiddels ben je alweer wat verder natuurlijk.. moest jou eisprong gestimuleerd worden met pillen? Je bent nog niet zwanger toch? liefs
Dreamer, ik heb creme/geel meestal aan het einde van mijn cyclus, de week voor ik ongi ga worden. Wordt het heeeeel langzaam richting bruin, tot ik ongi word!
Oww in die fase zit ik nu dus... nou dan toch maar niet meer klussen hoor Jij had toch ook die steken in je zij steeds? Dat had ik vanmiddag ook (weer).... alles wijst dus op ..... > een ongi