Hoi meiden, Ik kom hier ook maar mee kletsen als het mag. mijn mannetje en ik proberen al 3 jaar! een kindje te krijgen. Het is een lang verhaal met ups en downs. Maar eindelijk hebben we een arts gevonden die het probleem eigenlijk niet zo'n probleem vind Dus we worden eindelijk geholpen. Ik heb vroeger altijd een heel onregelmatige cyclus gehad. Begon daarom aan de pil. Toen was het perfect 28 dagen. In totaal heb ik 3 jaar de pil gebruikt. Ik dacht in het begin ach komt vast nog van het ontpillen. Maar nee hoor de onregelmatige cyclus was weer terug. zelfs 1x 181 dagen.. Nja goed gelukkig zit ik nu aan de provera (12 dagen kuurtje) en daarna beginnen met Clomid. Om maar gelijk ff antwoord te geven op een vraag die hier gesteld werd: Mijn mannetje weet ook dat ik op dit forum zit en leest vaak zelf ook mee. In tegenstelling tot misschien andere mannen is mijn mannetje er heel actief mee bezig. Dus erg vind hij het niet dat ik op dit forum zit haha. Het klussen onder dwang gaat hier ook binnenkort weer beginnen. Ik moet straks dag 11 tm 20 klussen. In die periode kan ik ergens mijn ei hebben.. Gelukkig hebben we beide zo iets van YES we mogen dus hier zullen er geen woorden vallen of we wel of niet gaan klussen. Succes voor jullie allemaal
Welkom Melanie! 3 jaar bezig, jemig wat lang al! En hoe was je laatste cyclus, hoe lang? Hoeveel clomid moet je slikken, 50 mg?
@fleur: mijn laatste cyclus (tja zo mag ik het eigenlijk niet eens noemen) was volgens mij iets in de 45 dagen ofzo. Alleen krijg ik geen ei-sprong dus ja echt heel veel helpt ongi worden bij mij niet. Dus vandaar dat ik nu naar de clomid mag. 50mg. Toen ik die vorige keer kreeg (heb het maar 2 maanden mogen gebruiken in 2009, want daarna werd de behandeling gestopt om de meest domste reden) Maar toen ik ze dus vorige keer kreeg, had ik super mooie ei-sprongen van 29mm en zelfs een keer 31mm. Dus ik heb wel vertrouwen. Volgens mijn arts zou ik 70% kans hebben om binnen de 6 en 9 maanden zwanger te worden. Ik vind die uitspraak nog al gedurft haha maar hoop wel dat hij gelijk krijgt.
Hee Melanie, welkom! Hoe komt het dat jullie nu pas hulp krijgen? Het lijkt me toch duidelijk dat zulke cyclussen niet normaal zijn? Ik denk dat het bij ons ook wel anders zou zijn als we zouden moeten klussen op doktersadvies hoor. Als die idd zou zeggen klussen vanaf dag 11 t/m dag 20 zouden we minder strijd hebben dan nu. Maar omdat ik nu geen idee heb wanneer ik mijn ei heb kan het ook heel goed zijn dat we 'voor niks' klussen, en dat maakt het gewoon heel vervelend allemaal. @ Fleur: natuurlijk kan het ook echt zo zijn, ik hoop het! Maar wil mezelf eigenlijk niet meer voor de gek houden... waarom zou hij nu ineens op dag 14 komen, kans is wel heel klein lijkt me... Ik heb ook nog nooit echt vruchtbaar slijm gehad ofzo... weet wel dat dit niet bij iedereen even duidelijk is, maar omdat ik ook geen duidelijke tempstijging had vorige ronde...
Melanie, waarom zijn ze toen gestopt dan? Je bent zo te zien al vanaf je 18e bezig. Hoe oud is je vriend/man? 70% kans, dan zou het toch haast wel moeten lukken!
Oww Zussie gedroomd dat ik zwanger was... Wauw! Komen je dromen vaak uit? Vanmorgen nog geklust en mannetje zag daarna wel een beetje rood/rozig.... dus dr zal toch wel echt een ongi aankomen. Fleur geen idee wat het kan zijn! Misschien dat er toch een eitje gaat komen... Melanie welkom! Klets gerust gezellig mee... Hopen dat je arts gelijk heeft... mmm als ik zou weten dat ik zeker binnen 9 maanden zwanger zou zijn... zou ik daar geloof ik nog wel mee kunnen leven... Euuh Zussie, over die tempratuur.... de vorige rondes kon ik mijn tempratuur heel goed bijhouden rond mijn eisprong. Ik had dan eerst altijd een dag een echte dip en daarna schoot hij omhoog. En aan hoeveel kanten je iets voelt, geen idee! Ik heb hem nog nooit goed gevoeld dus daar kan ik je niet in helpen. Nou meiden volgens mij is het nu tijd dat ik de douche nog ff een beurt geef... Niet zin in....
Haha Dreamer, ik ben een enorme dromer, en droom altijd over wat me bezig houdt... Of ze vaak uitkomen, geen idee! Laten we het hopen!
@zussie en fleur: Lees mijn topic even.. daar staat mijn verhaal tot dus ver. http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/296986-eindelijk-weer-hoop-nieuwe-start.html Ik ben 21 inderdaad en mijn bijna-man is 27.
Hihi, lees het 'even' Wat een gedoe zeg... vooral heel vervelend dat de behandeling halverwege gestopt werd. Hoop dat julie nu stel echt kunnen starten en resultaat hebben! Ik ben zelf heel erg afgevallen na het stoppen met de pil (en was al niet dik), en denk zelf wel dat dat bij mij de reden kan zijn van de onregelmatige cyclussen. Gewicht is nu redelijk stabiel, dus hoop dat mijn cyclussen dat nu ook weer gaan worden!
@zussie, ja het is een heel verhaal.. Ik ben er echt 100% van overtuigd dat mijn ondergewicht er niets mee te maken heeft. Ben tip top gezond en altijd al zo geweest. Maar artsen luisteren tegenwoordig niet meer want hun zijn geschoold dus hebben gelijk. Gelukkig is onze nieuwe arts een stuk beter want die zei zelf dus: "hou nu maar op over dat gewicht want zo'n groot probleem is het niet." Nog 6 dagen provera slikken en dan wachten op het ontrekkingsbloed. Daarna weer beginnen met clomid (wou dat het al zover was) Maar nu echt super blij met de nieuwe kans die we krijgen. Mocht het zo zijn geweest dat de nieuwe dokter ons niet zou helpen dan zouden we via RTL4 bij het programma Dit is mijn lijf, verder kijken. Toen we hun ons verhaal vertelde vonden ze het super intressant en zijn we in 1 week 4 keer terug gebeld. Toevallig gister nog een keer op de voicemail. Dus maandag even terugbellen.
Ohh heerlijk, de douche en wc zijn weer schoon. Er hangt een was buiten te drogen, mannetje heeft boven met de stofzuiger rond gelopen en beneden gedweild. Heerlijk, nu lekker genieten en vanmiddag wss ff shoppen!
Haha dreamer, goed bezig! Ik moet nog beginnen! Maar wil zo wel het hele huis doen, het is echt een puinhoop hier. Overal troepjes en dingetjes.... En wat betreft artsen.... er zitten er inderdaad een hoop tussen die het beter denken te weten. Ik ben zelf verpleegkundige, en mijn huisarts is eerlijk gezegd een beetje dommig is een vrouw die net iets ouder is dan ik. Als ik daar een afspraak heb dan moet ik haar ongeveer vertellen welke onderzoeken ze bij me moet doen maar goed, ze doet het dan wel braaf dus ik vind het wel prima maar zou wel fijn zijn als ze een beetje mee dacht...
hier ook flink aan het poetsen en zo. Zijn alles aan het verven, was wel nodig. We wonen in het oude huis van mijn schoonouders. En vanaf 2006 (toen mijn schoonmoeder ziek werd) is er niets meer gedaan hier. De deuren had mijn schoonvader geel geschilderd. en de rest ziet inmiddels ook geel van de nicotine in al die jaren haha. Dus het was echt nodig. Wordt echt stukken beter zo .Zeker als je ziet dat het steeds mooier aan het worden is.
Oh ok... wij hebben net een huis gekocht, krijgen 1 november de sleutel dus kunnen dan ook hard aan de slag! Spannend, maar wel leuk om er je hele eigen plekje van te maken! Maar nu ga ik echt even poetsen. Toedels!
ja je eigen huisje er van maken is dan toch net wat beter. Poets ze, en als je je verveeld mag je hier verder poetsen hoor haha.
Wat een verhaal Melanie. Je zal denken dat er meer achter zat dan alleen ondergewicht. Hopelijk krijgen jullie nu een eerlijke kans!
Nja het is wel bewezen dat ondergewicht een onregelmatige cyclus kan veroorzaken. Maar goed ik ben idd smal en tenger maar dat zijn me moeder en oma ook. Zit echt in de familie. Dus ja ik weet ook niet waarom de behandeling werd gestopt. Het lijkt me niet dat een ziekenhuis gaat liegen over een reden om een behandeling te stoppen.