Wat ik zou doen als ik over jou moest pendelen? Hahah eigenlijk geen idee hoe dat ook alweer werkt... Wat zou jij pendelen voor mij? Hoop doet ook inderdaad leven en we moeten ook altijd hoop blijven houden hoor mied anders komt het helemaal niet goed!
Haha nee, ik bedoel, je ziet toch allemaal van die meiden die voor zich laten pendelen wanneer ze zwanger zijn.... (soort voorspelling)
Oww zo haha, omdat jij zei wat zou je pendelen als je Zussie had... Ik begreep je dus ff verkeerd. Heb jij je nooit laten pendelen?
Niet alleen pendelen, ik heb vorig jaar met een paragnost gebeld. tot nu toe heeft ie wel gelijk. Hij zij dat de manier hoe we het destijds deden niet ging werken, en we pas in aug / sept geholpen gingen worden door mannen in witte jassen, want dat zag hij.. nja dat zijn de doktoren dus. Tot nu toe heeft ie gelijk.. Hopen dat het laatste gedeelte waarin hij zegt dat het snel daarna zou lukken, ook uitkomt.
Nee nooit laten pendelen.... Het enige waar ik wat mee doe is God... Alle andere dingen, ik zal niet zeggen dat ik er niet in geloof of dat het niet bestaat, maar ik geloof niet dat alles goed is om te doen. Maar ik ga afsluiten, nog ff quality time met mannetje! Tot morgen ofzo!
@ Melanie - wel bijzonder dat hij tot nu toe gelijk heeft, maar eerlijk gezegd denk ik ook niet dat het goed is. Ik heb me ook nooit laten pendelen ofzo. Inderdaad Zussie, bidt en je zal gegeven worden. Alleen daarom al mag je de hoop niet opgeven! Fijne avond nog met je mannetje, morgen ben ik wss niet online... gaan uit de kerk met vrienden mee...
Mooi dat jullie het over het geloof hebben. Mijn vriend en ik zijn daar ook steeds meer mee bezig. Hij vooral omdat na een lange tijd van nare dingen (overlijden van zijn moeder bv) en ik omdat ik door mijn werk in aanraking kom met nonnen. Ik krijg er zelf ook een warm gevoel bij. Sowieso willen we ons toekomstige kindje ook veel van het geloof meegeven. We hebben ook een bijbel aangeschaft maar weten niet goed hoe we daarin /uit moeten lezen. Zijn er bv gebeden in te vinden? haha van zwangerschap naar geloof.. Ik snap jullie punt over het niet goed zijn van het oproepen tot.. Je weet immers nooit of het wel daadwerkelijke diegene is. Blijft dus heel gevaarlijk. Daarom laten we het nu ook meer rusten. als er perce een boodschap moet komen van iets/iemand dan merken we dat vanzelf. In ons vorige huis hebben we wel een "iets" gehad.. Die hebben we ook moeten laten helpen om over te gaan. Daarna heerlijk rustig.
Zooo, dat is wel een hele andere wending in het gesprek! Ik snap dat je het lastig vind om uit de bijbel te lezen. Ik vind het ook niet altijd even makkelijk (en ber er zelf mee opgegroeid). Ben je helemaal niet bekend in de bijbel? Dan zou ik je aanraden om in het nieuwe testament te beginnen, de verhalen over Jezus.
We zijn beide gedoopt, communie gedaan, en het vormsel. Willen ook graag voor de kerk trouwen.. Maar waarom eigenlijk.. tja het hoort er bij he... Dat vonden we geen goede reden dus eigenlijk door na te denken zijn we er bij terecht gekomen. Dus weten eigenlijk weinig ervan. natuurlijk wel de basis.. Maar thnx voor de tips..
Succes ermee! Ik ga er ook vandoor, manlief vind me ongezellig... Hij is een wijntje aan het inschenken, sluit ik snel af.. Groetjes!
Hihi, inderdaad een andere wending... Wat betreft paragnosten en dat soort dingen.... in de Bijbel staat dat je de doden met rust moet laten, dus daarom denk ik dat het niet goed is... Leuk dat jij ook naar de kerk gaat dreamer, wat voor kerk ga je precies? Ik zou wel eens met je willen babbelen over kinderwens en geloof enzo... misschien kunnen we een keer PB-en! Ik ben daar best wel mee bezig. Je wil toch op God vertrouwen dat het goed komt, want ik geloof niet dat het God zijn wil zou zijn dat we kinderloos blijven, maar ondertussen zitten de feiten een beetje tegen En Melanie, inderdaad het nieuwe testament leest het lekkerst om mee te beginnen. Je kunt van de manier waarop Jezus leefde en wat hij gezegd heeft al veel proeven van wat het Christelijk geloof een beetje inhoudt... En als jij en je vriend allebei geinteresseerd zijn en zoeken, zou je ook eens kunnen kijken of er in de buurt een Alpha cursus gegeven wordt. Die is bedoeld voor mensen die wat meer willen weten over het Christelijk geloof. Dan eet je een aantal avonden met elkaar (met andere mensen die er ook meer over willen weten) en komen allerlei onderwerpen aan bod. Maar misschien is dat een stapje te ver...
@zussie, Nee dat is eigenlijk precies wat we zoeken. Ik zeg niet dat we wekelijkse kerkbezoekers zullen worden, want ik vind je moet er heen gaan wanneer je wil. En de heer is overal dus het maakt niet uit waar je hem aanbid, (zo denk ik maar corrigeer me aub als ik het fout heb) Maar we weten er nu gewoon te weinig van. Het mooie aan het geloof vind ik zelf dat wat er ook gebeurd.. je mag altijd terugvallen op hem. Maar dan komt weer het punt, hoe kun je terugvallen op iemand/iets waar je eigenlijk niets van af weet. In ieder geval bedankt voor de tips en ik ga zeker eens kijken of er hier in de buurt ergens een groep is.
Oh ok leuk, welke omgeving woon je? (ik namelijk in omgeving Rotterdam, dus daar weet ik wel wat ) Je hebt die cursussen eigenlijk overal wel... en als je samen gaat is het ook wel leuk toch? En wat betreft de kerk, ik denk dat het wel belangrijk is om naar een kerk te gaan. Natuurlijk kun je zelf de Bijbel lezen en bidden, maar ik denk dat het ook belangrijk is dat je nieuwe dingen leert (door de kerkdiensten), en ergens bij hoort. De kerk is meer dan God aanbidden, het is ook je familie. Het is fijn als er mensen zijn die voor jou kunnen bidden of die je kunnen helpen als het eens wat minder gaat, en andersom kun jij anderen weer helpen. Ze zeggen ook wel dat de kerk 'het lichaam van Christus is', je hebt elkaar dus gewoon nodig omdat je elkaar aanvult. En als eenzaam ledemaat kom je niet zo ver
Thnx zussie, Kijk dat bedoelde ik dus.. We weten er zo weinig van.. En nu je dit verteld lijkt het idd zo duidelijk te zijn. In je eentje bereik je ook niets. Ik zelf woon in Tilburg. Ik zal idd eens op zoek gaan naar een alpha club hier in de buurt. liefs Melanie
Vind een cursus | Alpha-cursus Kun je de cursussen bij jou in de buurt vinden. Staat op die site ook uitgelegd wat het precies inhoudt. Het zijn dus 10 avonden, eerst eten en dan praten. En het is gratis, ook niet geheel onbelangrijk
Vind je? Ik denk dat niemand die naar de kerk gaat het erg vindt als je er vragen over stelt... Vragen en twijfels hebben we allemaal! Je mag me altijd alles vragen hoor! Zeker nu ook nu mijn lichaam niet echt mee wil werken aan onze kinderwens ik ben gewoon vaak verdrietig en boos, en dan begrijp ik het niet... En dan denk ik... ik bid er toch voor, waarom verandert er dan niks? En dan staat in de Bijbel dat God je zegent met kinderen als je naar Hem luistert, en dan vraag ik me weer af of ik dan niet goed luister, of dat ik iets verkeerd doe... En dan denk ik omdat ik gelovig ben, dat ik dat niet zou mogen hebben omdat ik dan altijd op God zou moeten vertrouwen en blij zou moeten zijn. Maar zo werkt het helemaal niet, en bovendien wil God er juist voor je zijn in die momenten dat je verdrietig bent en het niet meer weet. Maar ik vind het altijd wel fijn dat er dan andere mensen zijn waar ik terecht kan en die me dan weer andere inzichten geven enzo...
Heee allemaal, daar ben ik weer... wat een triest weer is het toch vandaag! Je zat er toch wel naast hoor Zussie want ik denk toch echt dat mn ongi begonnen is. Tsjonge ik heb me toch een hormoonvol weekend achter de rug. Gisteravond was het helemaal erg... ik had een glas cola ingeschonken en dat ging er helemaal over heen.... Kheb er zo hard om staan huilen, hahaha... manlief dacht echt dat er meer aan de hand was dan alleen overlopend glas cola... Ik kon daarna overal wel omhuilen, had het gister ook mega koud. Maar geen bloed gezien. Alleen dus vrijdag en zaterdagmorgen bij het afvegen (slijm en bloed) Afgelopen nacht ben ik vaak wakker geweest en ik ben er wel 4x uitgeweest om te plassen, echt vreselijk... Vanmorgen naar mn werk maar braaf een inlegkruisje ingedaan zodat k niet voor verrassingen kwam te staan... en nu is daar eindelijk een rood speurtje op te zien.... vanmiddag bij het afvegen ook wel steeds weer wat... en dan nu weer de goeie vraag, welke dag moet ik als dag 1 tellen? Owja, en om op je vraag over PB terug te komen. Prima! Ik zit zelf ook wel eens met vragen en twijfels! Fleur hoe ist met jou? Ik ga nu snel gehaktballen draaien... en eten koken! Vandaag staat er brocolli op het menu.
Over je vraag dag 1.. Neem aan dat je dat bedoeld voor verdere stappen zoals bv clomid? Wat mij is verteld dat je dag 1 pas moet rekenen op het moment dat de bloeding echt heeft doorgezet. liefs Mel
Okeej, je hoort nog wel eens tegenstrijdige verhalen. Maar dat van vrijdag stelde nog niet echt wat voor... dat van vandaag is ook nog niet echt noemenswaardig. Clomid gebruik ik (nog) niet.