Ow getsie, werd je er weer mee geconfronteerd.. zal ze wel begrijpen denk ik? Ik heb ook een geemigreerde vriendin, in Ecuador.
Oh Fleur dus ze denken dat je uit jezelf toch ongi gaat worden, t blijft afwachten hé... Oww neehh hé Zussie, een beter kadootje had je je niet kunnen wensen. Altijd lastig he die confrontatie! Tuurlijk snapt ze het wel als je mailt. Wat heb je van je mannetje gekregen? Meiden geniet vandaag van het mooie weer! Ik kom heel de dag niet online, ben heel de dag een dagje weg...
Ja dat snapt ze zeker, maar heb gisteravond wel even een traantje gelaten! Ook wel gewoon omdat ik het moeilijk vind dat ik op zulke momenten zo ver weg van haar woon... kan haar buikje niet zien groeien enzo... maarja... Ik heb van mannetje een tas gekregen voor mijn naaimachine, een pasta-maker, en van mannetje en de rest van de familie samen een lockmachine (apparaat om stof om te zomen en af te werken).... lekker verwend dus! Mannetje heeft nu alleen migraine en ligt kotsend op bed, en ik zit in mijn eentje in de troep van mijn verjaardag. Beetje een domper op de feestvreugde, want we zouden er vandaag samen nog een leuk dagje van maken. Naar een woonwinkel, nadenken over het huisje en vanavond naar het grote vuurwerk (wereldhavendagen). Maar helaas.... Heb hem net gedrogeerd, dus hoop dat hij in de loop van de dag een beetje bijtrekt...
Super joh dat je de lockmachine toch hebt gekregen! Daar hoopte je toch al stiekem op? Wel balen hoor dat hij vanmorgen ziek in bed lag, gaat het nu al wat beter met hem? Je hebt toch vandaag nog wel lekker van het mooie weer kunnen genieten? Ik ben vandaag een dagje met mn vriendinnetjes op stap geweest, vertelde 1 vriendin dus dat ze in december gaan trouwen... (ze is alvast gestopt met de pil) Nu ben ik zoooo bang dat ze eerder zwanger is....
Ja hij loopt inmiddels weer rond! Ik kon gisteren echt niet slapen, lag maar te huilen en te malen over al die zwangeren Mannetje was heel moe, lag al half te tukken.... zeidie op een gegeven moment: 'Mop, moet je huilen om die baby's?'. Dus ik zei: 'ja'. En toen heeftie me heerlijk in zn armen genomen en toen heb ik als een roosje geslapen was zo lief! Nu zit hij weer allemaal lieve dingen te zeggen.... dat helpt wel... voel me echt ff verdrietig na dat bericht van gisteren.... Ik had al tegen mannetje gezegd dat ik het echt niet tof zou vinden als iemand op mijn verjaardag heel blij 'als cadeautje' zou komen vertellen dat ze zwanger is.... haha, en wat gebeurt er.... Ik snap je echt zo goed.... in mijn vriendinnengroep hebben we het er wel eens over 'wie zal de volgende zijn'. Ze zijn het er al een tijdje over eens dat ik dat wel moet zijn.... Ruim 3 jaar getrouwd, dol op babytjes, huis gekocht... Maar niet dus... nu is een ander dus de volgende omdat het bij ons zo lang duurt.... Maarja... ik hoop maar dat ik ook heel snel zwanger ben en dat ik een deel van de tijd samen met mijn vriendinnetje dik mag zijn We zullen er maar mee moeten dealen denk ik.... er is niks wat we kunnen doen om het te veranderen. Weten jouw vriendinnen dat het bij jullie moeilijk gaat? Ik ben inmiddels zo ver dat ik gewoon eerlijk tegen mensen zeg dat ik het moeilijk vind.... lucht enorm op en mensen kunnen er rekening mee houden!
Ahhh wat lief van je mannetje! Fijn hé dat je dan op dat moment echt voelt en merkt dat hij om je geeft en dat hij je ook zo graag moeder wil zien. Echt super lief! Wees er maar blij om dat jullie het samen nog zo goed hebben! (ik moet dat echt wels streng tegen mezelf zeggen...) wees blij dat je een goed huwelijk hebt... Collegaatje van me dacht ook happy getrouwd te zijn maar haar man heeft gewoon een ander... Weetje dan probeer ik (hoe moeilijk het ook is) te denken, tel je zegeningen, één voor één... Juist lastig om zoiets ook nog op je verjaardag te verwerken, vaak is dat al een heel drukke dag, ben jezelf moe en dan vliegt zoiets nog meer tegen je op. Wij hebben het er ook wel eens over gehad wie het eerst zou zijn en dan zei iedereen altijd dat wij dat zouden zijn. Ligt ook het meest voor de hand, andere vriendinnen hadden niet echt een vaste relatie of nog niet getrouwd. Dus ja alles wees erop dat wij de eerste zouden zijn... Maar nu er dus nog een vriendin gaat trouwen, ben ik bang dat zij eerder is... Mijn vriendinnen weten niet dat wij er echt mee bezig zijn, we hebben het er eigenlijk nooit echt over omdat hun nog in een heel andere fase zitten. Kan me voortellen dat het wel oplucht dat mensen dat je het lastig vind. Maar ik ben dan bang dat mensen me zielig gaan vinden en dat wil ik absoluut niet! Waarschijnlijk beetje een stomme gedachte.... Trouwens fijn dat je man weer opgeknapt is! Balen hé dat migraine altijd zo onverwachts komt. Mijn ongi is weer zo goed als over dus nog maar ff rust en dan weer aan de slag met ovutesten en vanaf morgen maar weer tempraturen...
Tsjonge jullie houden er allemaal maar verre vriendinnen op na... die van mij wonen allemaal gewoon hier...
Kreeg net een heel lief berichtje van die vriendin... Dat ze het zo vreselijk ontactisch van haarzelf vond, en dat ze het als ze het had geweten natuurlijk niet op mijn verjaardag had verteld... En dat ze hoopte dat ik me niet al te vedrietig heb gevoeld er door (wel dus, haha, maar goed, het is al fijn als iemand begrijpt dat het pijn doet) Maar voel me aan de andere kant ook wel vereerd dat ik de eerste en enige uit de club ben die het weet En idd mag ik mezelf gelukkig prijzen met zo'n goed huwelijk.... de vriend van die vriendin die nu zwanger is is vorig jaar ook vreemd gegaan, een maand nadat hij haar ten huwelijk had gevraagd... Tja.... wat heb je dan liever. Mijn mannetje zegt vaak zulke lieve dingen... dat ons kindje de mooiste en liefste moeder krijgt, en dat het vast een prachtig kindje wordt als we er zo lang op moeten wachten.... Hij wilde deze ronde eigenlijk gaan vasten rond mijn vruchtbare dagen alleen ik heb geen idee wanneer die zijn, haha! Ik kan me niet voorstellen dat er dingen zouden zijn waar we samen niet uit/doorheen komen....
Wat zouden jullie tellen als eerste dag van mijn menstruatie? Vrijdag 26-8 voor het eerst rose slijm gespot, dit werd steeds ietsje meer soms een dagje minder... Woensdag 31-8 zette het bloeden echt door en had ik ook ongi kwaaltjes. Zelf denk ik eigenlijk dat ik woensdag als eerste dag moet tellen...
Aahhh toch fijn dat je vriendin nog zon lief berichtje heeft gestuurd! Zoiets doet je dan toch wel heel goed...! Hahaha, leuk als je man zulke dingen zegt. We moeten gewoon hoop blijven houden, het kan nog zat... Nou inderdaad ik denk dat wanneer mijn man vreemd zou gaan het vertrouwen toch wel weg zou zijn... Ik ga een punt zetten en afsluiten want mannetje wil nog gezellig ff een wijntje drinken. Dus zolang dat nog mag...
Ik zou 31-8 rekenen. Wat een leuke cadeaus heb je gekregen Zussie, voorlopig kan je dus lekker aan de slag Wat was je mannetje lief! Fijn als hij het ook aan voelt als je je rot voelt, dan voel je je wel even begrepen en gesteund. Het is ook erg rot al die zwangeren en ik begrijp Dreamer ook helemaal. Je bent gewoon bang dat anderen eerder zijn dan jij, terwijl jij het al veel eerder had gewild!! Bij ons is er ook weer eentje zwanger.. is nu de 4e zwangere dichtbij.
Ik zou ook de 31e rekenen dreamer! Moeilijk he fleur? Dat je al die buiken langzaam groter ziet worden enzo... Ik heb ook echt heeeeel veel zwangeren in mijn omgeving... maarja als je eenmaal de leeftijd er een beetje voor hebt dan gaat dat ook gewoon gebeuren.
Ja dat dacht ik zelf ook al de 31e... ga ik daar maar gewoon van uit. Tja en hoe dikker ze worden hoe confronterender het is...
Hihi, gisteren kwam mijn zus op bezoek. Een vriendin van haar is zwanger, maar ze vermoed dat zij het al een tijd aan het proberen zijn en het een aantal keer mis is gegaan.... (mijn zus is arts en heeft die vriendin een keer bij de gyn gespot + ze drinkt al een jaar geen wijn) Dus zij zei: ja, ik snap dat niet, dat ze al die tijd hun mond hebben gehouden, het valt toch wel op dat ze al een jaar geen wijn drinkt en het is toch fijn om dat bij anderen kwijt te kunnen als het zo moeilijk gaat of als het mis gaat. Dus ik dacht... ik hou maar even mijn mond nu was niet het juiste moment om haar te vertellen dat ik volgende week ook naar het zkh ga. Alleen zij werkt nu in het ziekenhuis waar ik heen ga, maarja, de kans is klein dat ik haar tegen kom. De agenda lag wel open voor de computer op volgende week, en daar stond '10.00 uur M-poli' in, en zij zat op mijn laptop en daar zag ik nog een paar foto's van testjes voorbij komen. Oeps... naja... wil het haar toch wel een keer vertellen... Mijn zus is de enige waarvan ik nu super blij zou zijn als ze zwanger is. Maar komt ook omdat ze ouder is dan ik, en ik geen drang voel om eerder te zijn dan haar Alleen zij heeft nog een spiraaltje dus de kans is niet zo groot, haha....
Oww dus zij heeft die fotos van die testjes ook wel echt gezien denk je? Dikke kans dat ze dan wel een vermoeden heeft... Zou opzich wel apart zijn als je haar tegen zou komen in het zkh terwijl je het er niet met haar over gehad hebt. Ja als je zus ouder is, zou het gevoelsmatig minder erg zijn dat zij eerder zwanger zou zijn. Kan ik me echt iets bij voorstellen! Maar meid, als zij nog met een spiraaltje rond loopt ben jij vast eerder!!!
Pff... twas me mn avondje wel! Khad mn buurvrouwtje al een paar dagen niet gezien. Dus ik dacht ff kijken of ze thuis is, misschien is ze wel ziek. Kom ik daar binnenlopen ligt ze op de bank. (normaal is ze altijd druk met van alles) Dus ik zeg tegen haar, tjoh... jij op de bank! Wat is dat nou? Begint ze te huilen, heel verhaal. Ze is 6 weken zwanger, voelt zich vreselijk beroerd en moe en had erge buikpijn gehad dit weekend. Is ze zaterdag naar het ziekenhuis geweest en wat blijkt nu.... ze is zwanger van een TWEELING! Alleen gaat het niet helemaal naar wens, omdat de kindjes in 1 vlies zitten. Nu moet ze volkomen rust houden en zit er dus een kans in dat er iets niet goed gaat... Heel sneu allemaal en wat een gedoe, ze heeft een dochtertje van 9 maanden. Dus daar zit ze nu ook best mee omhoog. Heb mn hulp natuurlijk al aangeboden. Heel erg, maar toen ik thuis was dacht ik.... zul je zien dat het allemaal goed gaat.... en dan heeft ze er straks gewoon 2 kindjes bij. Erg hé dat ik zo ego denk... tuurlijk hoop ik voor dr dat alles goed gaat, maar tis toch ook wel weer ff hard! Zij weet tenminste dat ze zwanger kan worden...
Hmm lastig ja... Wist je wel al dat ze zwanger was? Die is ook lekker vruchtbaar, met een dochtertje van 9 maanden 6 weken zwanger van een tweeling.... Tweelingzwangerschap schijnt vaak wel echt heftig te zijn en een zware tijd hoor.... toch maar een beetje lief voor haar zijn Ik betrap mezelf er ook wel eens op dat ik me er 'rustig' ofzo bij voel als het bij iemand anders ook niet lukt of mis gaat. Maar probeer die gedachten echt te verbannen want zulke dingen wil ik dus echt niet denken! Het gaat mij niet sneller zwanger maken als een ander ongelukkig is....
Nee ik wist niet dat ze zwanger was... ze had het eigenlijk ook nog niet willen vertellen. Maar omdat het nu anders loopt dan gehoopt moest ze het wel vertellen. Je hebt wel gelijk ik heb dat gevoel ook wel eens als het bij iemand mis gaat. Dan is het net of het me niet zoveel uit maakt. Wel een goeie stelling, ik word er niet sneller zwanger door als een ander ongelukkig is. Kzal lief voor dr zijn, heb beloofd vanmiddag extra te koken. Breng ik hun ook een pannetje... Maar gewoon het idee, ook al moet ik mn hele zwangerschap liggen en zou ik daarna een gezonde tweeling krijgen, Zou ik er dat best voor over hebben.
Ja ik snap je hoor... Hoe langer het duurt om zwanger te worden, hoe meer kwaaltjes je er voor over hebt. Ik heb nu ook al besloten om echt niet te gaan zeuren over misselijkheid enzo, maarja wie weet hoe ik dan ben, hihi! Maar voel me wel eens schuldig dat ik idd van die gedachten heb. Idd, alsof het je niks kan schelen. Dat je denkt, ik krijg het toch ook niet, dan zij ook maar niet. Maar blij zijn voor iemand vind ik echt lastig! Ben nu wel aan het proberen er gewoon open over te zijn tegen andere mensen. Net als bij die vriendin die nu 8 weken zwanger is. Heb gewoon gelijk gezegd dat ik het heel confronterend vind, omdat ik het zelf ook heel graag zou willen maar het niet lukt. En dan zijn mensen toch best wel begripvol! Zij kunnen er ook niks aan doen dat het bij jou niet lukt.... moeten zij dan maar ook niet zwanger worden? Ik ben nu heel hard aan het hopen op een eitje Mijn baarmoedermond ligt super hoog en heb veel slijm (wat ik alleen nog niet echt als VS kan definieren, omdat ik steeds een beetje bloedverlies er bij heb) .... dus dat zou een goed teken moeten zijn toch?
Jaa idd, ik ben niet zwanger dus dan zij ook maar niet. Maar idd ze kunnen er ook niks aan doen. Tja heb ik ook wel s als iemand dan zoo vreselijk zeurt over kwaaltjes, dan denk ik schiet op joh... wees blij dat je kwaaltjes hebt! Oww dus jij verwacht binnenkort je ei? Spannend! Apart joh dat jij dat kunt voelen of je baarmoedermond hoog ligt of niet. Ik heb vandaag ook best veel slijm, maar dat kan echt nog niet duiden op een ei... hahah, ik heb nu ff een week van 'rust' alleen tempen en verder niks. Ook nog maar niet verplicht klussen...