Ja heel erg. Vandaag hebben ze de beademing stopgezet. Morgenochtend gaan we naar ze toe, het babytje is nu bij hun thuis en volgende week is de begrafenis.. Het helpt me gelijk ook relativeren en dan denk ik, ach wat is dat een ellende vergeleken met ons probleem. Vanmorgen, dag 21, bij de gyn geweest. Inwendige echo liet zien dat er niets gebeurd was met mijn eitjes. Nog steeds te klein, 7mm. Volgende stap: bloedprikken voor de zekerheid, beginnen met provera om bloeding op te wekken, dan mezelf injecties geven met puregon en dan een paar keer per week voor controle etc naar het ziekenhuis. Zo zie je dat de clomid, hoe hoog de dosis is niet voldoende gewerkt heeft. Al sloeg het een maand geleden nog wel aan.. eens in de 6 maanden een eisprong gaat hem niet worden natuurlijk! Wat me wel weer hoop gaf, is dat de gyn zei dat de meeste vrouwen van rond mijn leeftijd zwanger worden binnen drie maanden. Het is geen garantie natuurlijk, maar is toch wel fijn om te horen. En mijn man moet zijn zaad ook inleveren. Hebben we zelf om gevraagd. Om niet onnodig van alles in te spuiten met hormonen, terwijl mijn man niet vruchtbaar is.
Ja idd... zo zie je maar weer dat zwanger worden en kind krijgen ook heel veel ellende met zich mee kan brengen. Wat zullen ze zich ontzettend verdrietig vinden. Lijkt me ook erg moeilijk om er naar toe te gaan... Ohh... dus je eitjes waren nog steeds te klein?! Wat ontzettend balen joh dat die Clomid niet is aangeslagen. Nu ga je dus eigenlijk nog een stapje verder. Wel goed dat jullie gevraagd hebben om een zaadcontrole van je man. Dan weet je straks tenminste zeker dat je het niet allemaal voor niks doet. Lijkt me best 'eng' zon zaadcontrole... Stel dat het niet goed is... Duurt het nog lang? Jaa dat is wel een positief punt dat de meesten binnen 3 maand zwanger zijn.... er blijft nog hoop voor ons! Ik denk ook steeds (nu mijn cyclus steeds normaler aan het worden is) nu moet het toch een keertje lukken?
Ja, dat zou je wel denken nu je cyclus steeds normaler aan het worden is. Dan heb je toch echt wel kansen. Nou wie weet voor ons een leuk begin van het nieuwe jaar? Morgen gaat mijn man zijn kwakkie inleveren.
Hee meisjes! Sorry dat ik zo lang niks heb laten horen! Dreamer zie ik ook wel in het andere topic natuurlijk... Fleur, wat ontzettend heftig van die vrienden zeg! Hoe is het met ze? Hoe was het voor jou om daar te zijn? Balen dat Clomid zijn werk niet goed doet, hoop dat je meer succes hebt met puregon... Bedoelde de gyn met 'binnen 3 maanden' dat dat is vanaf het starten van de behandelingen? Vreemd dat ze dat zaadonderzoek nog niet gedaan hebben, wij moeten dat van de gyn voor ik met hormonen mag beginnen! Vind het ook heel spannend. Weet nog niet hoe we het aan gaan pakken om het kwakje in het bakje te krijgen Wij zouden eerst in januari starten, maar ik had weer tussentijds bloedverlies dus heb de afspraak vervroegd. Kon pas na 5 weken terecht, dus we hebben nu een afspraak voor 28 november. Moet zeggen dat ik me er steeds beter bij neer kan leggen dat het langer duurt, heb steeds minder dat gevoel dat ik 'zo snel mogelijk' zwanger wil zijn. Ik wil gewoon 1 keer in mijn leven een zwangerschap meegemaakt hebben. En als dat is op mijn 27e, of op mijn 30e, dan mag ik nog steeds heel erg blij zijn! Dreamer, ik ben het met je eens meid! Nu je cyclussen normaler worden moet het toch een keer raak zijn!
En Fleur is het kwakkie van je man ingeleverd? Was het nog een beetje makkelijk in een potje te krijgen? Wanneer krijgen jullie de uitslag? Vind je het spannend?
@ Dreamer: Schaam schaam.. ik had het bericht van Zussie wel gelezen, maar had toen geen tijd om te reageren.. en nu 'opeens' is de tijd voorbij gevlogen! Hoe gaat het bij jou? @Zussie: ja, met dat zwanger worden binnen drie maanden bedoelde hij met de behandelingen. Zou wel mooi zijn, maar kan het niet geloven eigenlijk. Dat kwakje in het potje.. geen idee ik was er niet bij haha. Het moest binnen een uur gebracht worden en het potje moest hij warm houden, anders gaat de kwaliteit al achteruit. Pas als ik naar het ziekenhuis moet, krijgen we de uitslag van zijn zaad. Hoe gaat het nu dan met jou? De 28e weet je wat meer? Ik wacht nu op mijn ongesteldheid. Het is alweer 7 dagen geleden dat ik mijn laatste pilletje slikte. Voor de zekerheid wilde ik gisteren de Puregon ophalen bij de apotheek. Kreeg ik het niet mee, omdat ik dan eerst toestemming moet hebben van de zorgverzekeraar.. wist ik veel. Gelukkig hoefde ik gisteren niet te beginnen met de injecties, morgen eerst maar bellen. Oja, afgelopen vrijdag ben ik tante geworden! Ik heb een neefje, erg lief en poepig. Vooraf dacht ik dat ik het wel moeilijk zou vinden, maar dat viel me best mee. Al dacht ik wel: dat wil ik ook! Ik denk dat ik hetzelfde als Zussie heb, een soort van rust ofzo.. geen haast, maar het komt wel..
Haa meis, fijn iets van je te horen! Wij moeten ook nog een kritisch kijken naar onze zorgverzekering en eventueel voor het eind van het jaar nog overstappen. Als we volgend jaar in de vruchtbaarheidsbehandelingen zitten en hopelijk ook een beebje krijgen dan is het wel fijn goed verzekerd te zijn! Mijn mannetje wil samen het kwakje in het bakje leveren, haha. Vind het ook een raar idee dat hij dat zou zitten doen zonder mij Maar dat horen we de 28e wel. Hier gaat alles verder goed. Wel af en toe wat bloedverlies gehad. Doe elke 2 weken nu maar een testje, zo ook vanmorgen, maar hij was hardstikke wit. Had ook niet anders verwacht hoor, maar voor mijn eigen geruststelling dat ik niet ongemerkt zwager rondloop test ik maar elke 2 weken. De afspraak bij de gyn is inmiddels ook al over 2 weken dus dat schiet lekker op! Dan gaat er eindelijk wat gebeuren! Joehoe! Ga je nu komende ronde voor het eerst beginnen met puregon? Welke dagen moet je dat dan spuiten? Spannend hoor. Hoop echt dat je snel van deze ellende af bent! Gefeliciteerd met je kleine neefje! Leuk hoor! Ik kan er meestal ook wel zo over denken, al vind ik het soms wel moeilijk als er een bericht komt van een nieuwe zwangere. Maarja, het hoort er bij he!
Tja, samen aan dat kwakje werken ging bij ons niet. Het was op deze manier praktischer zeg maar. Hij was vrij, ik aan het werk en andere dagen hadden we niet. Wel slim om je zorgverzekering na te kijken. Ik zit op de een na uitgebreidste. Met Puregon moet ik beginnen vanaf dag 3 en dan elke dag spuiten tot dag 10 en dan naar de gynaecoloog. Afhankelijk van wat hij ziet of niet ziet moet ik door blijven spuiten. Nu nog twee weken voor jullie. Nou, dat is toch ook wel fijn he! Je hebt best geduld en begrip dat het bij de een wat sneller gaat dan bij de ander.. maar een beetje duidelijkheid en zicht op wat komen gaat is toch ook wel erg prettig!
Absoluut! Hoop ook echt dat clomid wat gaat doen bij me! Het is ook gewoon inderdaad dat je weet dat je ergens wel of niet op hoeft te hopen. Nu zit ik toch maar steeds te hopen dat ik een ei heb, dan weet ik gewoon precies hoe en wat. Is wel een rustig idee. Hoef ik ook niet meer elke 2 weken een zw test te doen, gewoon wachten tot ik overtijd ben. Vind het zo rot voor jou dat het niet voldoende heeft gewerkt. Spuiten vind ik toch wel vrij heftig hoor! Duim heel hard voor je dat het allemaal niet voor niets is! Ik heb het even nagekeken, en alle vruchtbaarheidsbehandelingen zitten in het basispakket dus ik geloof dat ik gewoon kan blijven waar ik zit. Als ik een groter pakket neem krijg ik alleen een kraampakket er bij (maar dat kost 40 euro, dus dat kan ik beter zelf kopen dan), en iets meer kraamzorg (maar dat hoef ik niet zo nodig, als het nodig is heb ik genoeg familie en vrienden die kunnen bijspringen) en poliklinische bevalling zonder medische indicatie vergoed, maar dat was ik ook niet van plan. Dus hou het lekker hierbij denk ik!
Ja, het zit inderdaad in de basisverzekering. Vandaag Puregon opgehaald, 300 euro!! Het zou wat zijn als je dat zelf moet betalen zeg.. Nou, ben erg benieuwd hoe je gaat reageren op clomid! Hopelijk snel goed nieuws voor ons allen
Nou inderdaad! 300 euro, poeh! Als je dat een paar maandjes gebruikt ben je blut! Een voordeel, je haalt wel je zorgverzekering er uit zo, haha! Nog beter.... als ik over 2 weken helemaal niet meer aan de climid hoef, dat zou pas wat zijn!
Ja, we maken goed gebruik van de zorgverzekering. Hier nog nieuws? Ik zit in afwachting van de menstruatie. Na de laatste Provera moest ik ongesteld worden tussen dag 3 en 7.. en ach.. ik zit inmiddels al op dag 13 en nog niet ongesteld GGRRRR.
Ja, we maken goed gebruik van de zorgverzekering. Hier nog nieuws? Ik zit in afwachting van de menstruatie. Na de laatste Provera moest ik ongesteld worden tussen dag 3 en 7.. en ach.. ik zit inmiddels al op dag 13 en nog niet ongesteld GGRRRR.
Heej!! Hier is inmiddels ook weer druk gekletst... Fleur jij in afwachting van je menstruatie.... balen dat het alweer zo lang duurt! Zelf heb ik vandaag een aantal keren bloederig slijm gespot dus ik denk dat die van mij er nu EINDELIJK door zit te komen... Ingewikkeld iets, het vrouwenlichaam.... Groetjes
Ik zeg dat is een menstruatie! Bij mij is het gisteren ook begonnen! Mooi, dan kan ik morgen op mijn vrije dag naar het ziekenhuis. Wel een vies idee trouwens om daar een inwendige echo te krijgen terwijl ik bloed..
Ja ik zou dat ook niet prettig vinden.... bloedend naar de gyn. Maar toen ik een inwendige echo kreeg werd het vanzelf een bloedbad door alle toestanden die ze daar aan het uitvoeren waren, dus ze zijn wel wat gewend denk ik. Het lag zelfs helemaal op de vloer Ik heb wel nieuws: ik heb uit mezelf een eitje gehad! Waarschijnlijk gisteren (CD51) want vanmorgen was mijn temp omhoog! Had van de week vruchtbaar slijm, voor het eerst in mijn leven, dus was begonnen met tempen, en ja hoor! Nu moetie natuurlijk nog hoog blijven voor de bevestiging, maar denk dat het wel goed zit want hij is alleen zo hoog geweest toen ik orgametril slikte! Dus nu spannend, voor het eerst echt op het wachtbankje! Wie had dat gedacht... ik had er echt niet op gerekend! Ik heb iig vanaf mei geen eisprong meer gehad, en of het daarvoor wel zo was weet ik ook niet zeker. Dus dit is wel heel bijzonder! En dan volgende week maandag naar de gyn, ben benieuwd wat die gaat zeggen!
Ging goed. Uitslag van sperma was ook goed! Ik ben sinds maandag aan het spuiten, tenminste.. mijn man prikt me. Ik heb het zelf even geprobeerd, maar het is toch een drempel om die naald er in te steken. Misschien van de week nog eens proberen. Aanstaande dinsdag moet ik weer terug komen voor de volgende echo, er wordt dan gekeken of ik er goed op reageer en of de dosis bijvoorbeeld moet worden aangepast. Hier nog ontwikkelingen?