Onregelmatige cyclus - huisarts nu echo van buik laten maken...

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dreamer08, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Ja daarom joh... vooral je met zn 2en weg wilt is er op het laatste moment echt nog wel wat te regelen. Wij wachten voorlopig ook nog maar ff.

Jij bent er dus bijna van af, pff... hier nog steeds niks.... zit ik er met de kerst natuurlijk mooi mee opgescheept... :(

2. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Ja jakkes.. wij gaan 1e op 2e kerstdag naar een hotel met turks stoombad etc, dus ik hoop dat het dan wel klaar is.

Maar, wat ik me nou toch nog afvraag: waarom loop je nog niet bij een gyn? Ookal is er niks geks gevonden ofzo. Zou het niet prettig zijn als je cyclus gevolgd wordt? Net als bij mij.. eitjes spotten etc.

3. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Hmm jah dreamer... ik vind eigenlijk ook dat je een keer terug moet gaan...
    De huisarts had bij mij ook een echo gemaakt en gezegd dat er niks bijzonders was, maar bij de gyn bleek mooi wel PCOS!
    Je hoeft niet meteen de mmm in als je dat nog niet wil, maar misschien even laten kijken of je gewoon wel een eisprong hebt want anders kun je wel tot sint juttemis blijven proberen met zijn tweetjes...

En je zag het bij mij, toen ik me er bij neergelegd had dat ik geen eisprongen had en dat we hulp nodig gingen hebben gebeurde het ineens!
    Het is wel een beetje klinisch allemaal, maar ergens ook wel een rustig idee dat het voor je in de gaten gehouden wordt en je niet zelf eindeloos met ovutestjes en temperatuurtjes in de weer bent...

Maar goed. Blijft je eigen keuze uiteraard!

Wij gaan in mei naar Berlijn met mijn ouders...
    Vriendin trouwt in juni op Curacao, maar daar ga ik niet heen. Ben dan ruim 7 maanden zwanger en bovendien kost het knetter veel geld met zijn tweetjes daarheen wat we goed kunnen gebruiken met een nieuw huis en een kindje op komst.
    Had er graag bij willen zijn, maar een betere reden om niet te gaan dan mijn zwangerschap had ik niet kunnen bedenken!
    We willen wel nog voor de beeb komt weekendjes weg gaan samen. Nu kan het nog, en er is ook zoveel leuks te doen en te zien in Nederland! We hebben al heel wat leuke B&B's gezien de laatste jaren!

4. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Als jullie trouwens een keer volledig verzorgd weg willen met jullie mannetjes is dit een echte aanrader: Welkom bij Logement Doosje

Het is in Friesland dus in de omgeving is in de winter niet zo heel veel te doen....
    Maar het is zo'n leuke accomodatie, super leuk ingericht, en het eten is werkelijk verukkelijk!
    Die vrouw kan echt zalig koken! Heb daar niks gekregen wat ik niet lekker vond (mocht trouwens ook vantevoren aangeven wat je niet lust ;)), alleen voor het eten zou ik al een keer terug gaan. En je bent van 's ochtends tot 's avonds helemaal voorzien van hapjes en drankjes.

5. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Geinig Zussie! Wij gaan morgen met zijn tweetjes weg, hotelletje Utrecht met gebruik van welness, kerstdiner en champagne kerstontbijt de volgende dag.
    Vanavond kerstavond bij mijn schoonouders met zwagers, vrouwen en kinderen.

@Dreamer, je zou het eens kunnen overwegen. Misschien doe je dat al wel. Ik moet zeggen dat het tempen bij mij niet opschoot, het rode kruis verschoof steeds of verdween. En die ovutesten leken soms hartstikke positief, terwijl ik (later bleek) helemaal geen eisprong had gehad.

6. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Hee meiden....

Fleur hoe was je nachtje weg? Heb je lekker kunnen genieten in het turkse stoombad?
    Hier echt een gezellige kerst gehad, hier op visite, daar eten etc. je kent het wel.... nu zo op naar de kerstborrel en dan nog eten met mijn hele familie... Gezellig!

Zussie ik ben toen via de huisarts doorgestuurd naar een gyn. Die heeft toen de echo gedaan en gezegd dat er niks aan de hand was... Na die tijd zijn mijn cyclussen veel korter geworden en heb ik echt wel een paar keer een duidelijke eisprong gehad. Mannetje en ik zijn er eigenlijk nog niet helemaal klaar voor om verder te gaan. Is ook erg lastig omdat ik altijd van 8-5 werk en dus niet gemakkelijk weg kan. Heb zelf ook geen rijbewijs, mijn man zal dus ook altijd mee moeten. Lijkt me nogal lastig...

Ik denk dat ik het toch nog even ga aanzien en misschien moet ik gewoon een lijn stellen. Met de zomervakantie nog niet zwanger? Dan moeten we verder gaan..... we zullen het wel zien

7. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Haha ok dreamer, als de gyn het zegt geloof ik het wel ;)
    Als jullie er nog niet aan toe zijn is natuurlijk prima, je moet dat doen als je er klaar voor bent. En het kan natuurlijk heel goed dat het alsnog wel spontaan lukt maar dat het gewoon meer tijd kost bij jullie door die rare cyclussen.
    Ik had me ook af zitten vragen hoe ik dat destijds moest doen met het ziekenhuis. Zit toch niks anders op dan het gewoon vertellen op je werk, en ik zou ook met het ov moeten gaan. Gelukkig niet meer nodig! Hoop dat het bij jou ook gewoon niet nodig gaat zijn!
    Nog steeds niet ongi geworden?
    Heb je je tempkaart nog bijgewerkt?

8. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Nou, alles op zijn tijd toch en doen wat goed voelt!

Mijn kerst begon weer bijzonder.. toen ik een positieve zwangerschapstest had laatst hadden we bedacht het met kerstavond te vertellen bij de familie, maar goed dat viel dus tegen.

Het was kerstavond en voor we beginnen met eten, staat mijn zwager op en zegt: ik moet jullie wat vertellen, ik word vader!

Jemig... weer eentje. En ze zijn nog maar een paar maanden bij elkaar. Ik kon me helaas niet inhouden en begon te huilen. Mijn man zag het wel en ik dacht even naar het toilet en dan mezelf goede moed inpraten, want wilde hun moment niet verstoren. Maar toen ik uit het toilet kwam stond mijn schoonvader klaar met zijn armen wijd.. en kwam de halve familie mij troosten. Zelfs die zwager begon ook te huilen haha. Het leek net een film!! De zwangere schoonzus probeerde me op haar manier te troosten en zei dat ik heus wel mee mag naar haar echo's.. alsof ik daar op zit te wachten?
    Zij heeft al een kind van 11 jaar en die was ook aardig op dreef en vroeg of wij 'ook nog eens' kinderen gaan krijgen en of dat dan wel voor ons 45e zal gebeuren.. poeh, zucht en steun.. ik moet zeggen dat ik er wel een kater van had eigenlijk van dit nieuws.

Kerstdagen verder wel goed doorgekomen. Maar, net las ik op facebook dat onze nieuwe buren (net zo oud als wij) ook een baby verwachten.
    GGRRRR.. komen de baby's tegenwoordig uit de lucht vallen ofzo :(

Ik weet nog dat ik van velen hoorde dat ze zwanger waren en dat we toen ook al wel eens baalden, maar inmiddels zijn die kinderen allang geboren!! Alles lijkt soms maar door te gaan, terwijl wij stilstaan.. Zelfs mijn man reageerde net teleurgesteld toen ik vertelde dat de buren ook al een kind krijgen. Niet om hun natuurlijk.. maar ja.

Vanmorgen ben ik weer bij de gyn geweest. Ik heb dit keer 1 ei, maar hij is nog wat te klein 14 mm. Nu nog doorspuiten en dan donderdag weer voor een inwendige echo. En dan maar hopen dat het ei groot genoeg is en we rond het weekend moeten klussen, want volgende week is mijn man een paar dagen weg en dat komt anders zeer slecht uit!!

Dames, sorry voor mijn lange verhaal.

Nog verdere ontwikkelingen? Zussie, hoe voel je je nu?

9. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Ahhhhh arme Fleur!!! Dikke knuffel voor jou meid! Wat zul je je rot gevoeld hebben....!!! Je schoonfamilie wist niet van jullie kinderwens af? Nu inmiddels wel volledig? Wel lief dat ze je daarna wilden troosten. Maar wat een stomme opmerking van dat kind... echt belachelijk!!!

Maar idd een echo met je schoonzus.... ik kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten. Mijn collega kwam vanmiddag ook met babynieuws binnen... Het lijkt idd wel of ze uit de lucht komen vallen. En nu jullie buren nog weer, ik weet niet of je ze vaak ziet? Maar dan heb je elke keer de confrontatie... Ah arme meid!!

1 eitje... uiteindelijk heb je er natuurlijk maar 1 nodig..... ik hoop dat dit het gouden ei voor je is!!!

En je hoeft je natuurlijk nooit te verontschuldigen voor je lange verhaal want daarvoor ben je hier!

10. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Mijn schoonfamilie wist er wel vanaf. Tegenwoordig is er haast niemand meer die het niet weet.. Mensen stellen vaak vragen en ik wil er best open over zijn.

Mijn buren heb ik net 2 x gezien. Zij is ook 27 en hij is 35, we zijn laatst bij hen geweest en zij van de week bij ons. Een jong stel leek ons wel leuk en gezellig en dat is het natuurlijk ook.. maar kon het nog even niet opbrengen om op fb te reageren. Gewoon ff geen zin in.
    Mijn moeder reageerde met 'wat leuk voor ze en jullie moeten gewoon je best doen' GRRR.. daar ligt het toch niet aan?! Zucht.. Nou ja, het zal allemaal wel goed bedoeld zijn zullen we maar zeggen!

11. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Je kunt pas reageren op FB als je het zelf hebt verwerkt! Het geeft helemaal niet als dat niet direct is!

En tja je best doen... dat is echt zon dooddoener, want dat doen jullie echt wel!

12. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Ahh Fleur, ik zit gewoon met tranen in mn ogen bij jouw verhaal.
    Dat mensen zo onsubtiel kunnen zijn als ze het weten, snap ik echt niks van! En dan die opmerking over die echo.... alsof je daar inderdaad op zit te wachten zeg!
    Inderdaad heeft het niks te maken met je best doen, als het daar toch eens aan zou liggen...
    We zitten gewoon in de leeftijd dat iedereen kinderen gaat krijgen, en als het dan bij jou niet lukt is dat zo confronterend!
    Ik vind het goed dat je je tranen gewoon hebt laten zien (ook al wilde je dat misschien niet), ze mogen best weten dat je verdriet hebt!

En wat dreamer zegt, 1 eitje is genoeg meis! en 1 zaadje ook! Hoop dat je eitje gaat springen als je man er nog is! Kan alleen maar zeggen, probeer er zo ontspannen mogelijk in te zijn want het staat wel vast dat stress niet meewerkt!

Hier gaat het goed...
    Kwaaltjes zijn behoorlijk aanwezig. Kerstavond heeft mijn schoonzusje (ook bezig met zwanger worden) een echo bij me gemaakt. Zij was ook heel zenuwachtig, haha, maar gelukkig zagen we een mooi hartje kloppen! Maandag naar de gyn voor een echo, dan wordt ook de termijn bekeken enzo.
    Heb wel goed gepraat ook met schoonzus. Zij zei ook, ik heb gebeden dat jullie eerder zwanger zouden worden en ik gun het jullie ook enorm, maar soms voel ik toch een soort boosheid of jaloezie. Bij jullie ging het moeilijk, bij ons niet, en toch ben jij eerder zwanger (zij zijn nu ongeveer 9 maanden bezig). Maar het is goed om zulke dingen uit te spreken denk ik...

13. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Wat fijn om een hartje te zien kloppen! :)
    Dat moet wel een goed gevoel geven!! En maandag weer, leuk leuk!

Vandaag weer bij de gyn geweest (weer een ander) en nu is mijn ei goed genoeg. Vandaag nog een keer puregon spuiten en dan morgen het zwangerschapshormoon erin spuiten en dan is ook mijn vermoedelijke eisprong, dus we mogen weer aan de slag dit weekend. Gelukkig dus ook op tijd voor mijn man een paar dagen weg is.

En die opmerkingen.. daar moeten we maar aan wennen. Mensen denken gewoon niet altijd even goed na. Vandaag kreeg ik ook opmerkingen over mijn gewicht. Of ik niet moest eten, want ik zag er wel magertjes uit.. Grrr. Kan ik me ook altijd dood aan irriteren haha.

14. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Oooooh meissie wat fijn dat je ei nog komt als je man er is!
    Superdesuup!
    Ga ervoor!
    Eens is het ook jullie tijd!

15. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Fleur wat super dat je ei goed genoeg is, hup aan de slag!!!! Ik duim voor je!!!!

16. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Thanks, jullie zijn lief :)

17. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Fijne jaarwisseling en we gaan voor een heeeeel mooi 2012

18. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    De beste wensen meisjes!
    Op naar een 2012 beebje voor ons alle drie!

p.s. Ik heb vandaag mijn lieve gummybeertje gezien, smelt!

19. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Wauw! Wat leuk om te zien zeg!! Alles helemaal goed dus ook?
    En wilden jullie nou weten wat het gaat worden of niet? Had ik al gevraagd geloof ik..

20. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Trouwens, ik heb de ovulatietesten weer uit de kast gehaald, omdat mijn ei dit weekend zou zijn. Nu heb ik al drie dagen een positieve test.. is dat niet raar? We hebben ook al 3x keer geklust haha, vanavond dan toch maar nog een keer voor de zekerheid..

Deel Deze Pagina