Oh ja naja, ze vroeg of ik wel eens bij een psycholoog was geweest... en dat is dus wel zo, maar dat was naar aanleiding van seksueel misbruik. Maar de volgende vraag was naar nare seksuele ervaringen. Maar volgens mij schrok ze er een beetje van, misschien ook wel omdat ik het zo gemakkelijk vertelde, maar had me erop voorbereid dat die vraag ging komen en vond het wel belangrijk dat ze dat weten. Maar ze reageerde dus een beetje apart.... Maar inderdaad, je kunt je haast niet voorstellen dat het ook bij jou gebeurt, dat je buik dikker wordt enzo. Maar het gaat toch echt vanzelf! Heel grappig, hihi! Kan niet wachten tot iedereen het weet en ik hem lekker kan laten hangen! En snap wel dat je er niet van uit gaat dat je zwanger bent, maar toch zou het wel kunnen!
Oww... ja goed van je dat je dat hebt verteld! Kan altijd handig zijn als ze dat weten.... achtergrondinformatie! Maar kan me voorstelln dat ze het misschien niet had verwacht.... Wel goed dat je daar zo open in kunt zijn!!
Hmm ja, naja heb nog altijd wel dat mn hart gaat bonzen als ik het vertel vertel het ook niet graag ofzo, maar hierbij lijkt het me gewoon essentieel. Vooral omdat ik vorig jaar mijn ogen heb laten laseren en toen heel erg ben geschrokken van mijn reactie daarop. Heb echt 2 weken lang steeds huilbuien gehad, begreep maar niet waarvan het kwam. Tot ik me realiseerde dat het gewoon kwam omdat ik daar volledig machteloos op die operatietafel lag, overgeleverd aan die chirurg tot hij klaar met me was. Niet dat die vent iets verkeerd heeft gedaan hoor, maar het riep gewoon blijkbaar zulke negatieve associaties bij me op dat k besloten heb me nooit meer te laten opereren voor wat dan ook als ik bij bewustzijn ben. En ik moet dus blijkbaar oppassen voor situaties waarbij ik niet de controle heb over wat er met mijn lichaam gebeurt, en dat lijkt me bij een bevalling wel essentieel dat diegene dat even weet!
Lief van je, maar komt helemaal goed hoor. Als je het bij jezelf kunt herkennen ben je al een heel eind toch? En ik heb gelukkig een superlief mannetje die het helemaal begrijpt en als hij bij me is ben ik nergens bang voor. En die gaat er toch echt bij zijn bij de bevalling dus dat vind ik een heel veilig idee. Denk dat we samen gewoon vantevoren goed moeten bespreken hoe en wat, zodat hij ook weet hoe ik het wil en hij voor me op kan komen als het nodig is.
Wat een nare ervaring! En goed dat je het hebt aangegeven! Leuk om je buik al te zien groeien. Maak je ook iedere maand een foto? Nou, ik verwacht hier ook geen zwangerschap. Heb wel wat krampjes in mijn buik. Maar dat zal de aankomende menstruatie wel zijn neem ik aan, want anders komt het wel heeeeel toevallig op hetzelfde moment?!
Aahhh Fleur, echt heb je krampjes?? Balen meis!! Nog maar ff afwachten.... ik ga noooooog harder voor je duimen!! Hier nog geen veranderingen!
Spannend! Nou, ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat ik tussen nu en morgenochtend ongesteld ga worden.
Fleur meissie, hoe is het? Wat balen dat je krampjes voelde.... maar hoeft niks te betekenen he... Ik hoop het zo voor je...
Dat gaat een pijnlijke hand worden.. Nog niet ongesteld.. maar voel wel krampjes, maar nog niet die heftige. Vreemd.. ik ga nu steeds naar het toilet om te kijken of ik al bloed zie.
Hihi, heel herkenbaar! Maar ik heb in het begin ook echt krampjes gehad, vanaf de eisprong eigenlijk! Heb nog steeds wel een menstruatie-achtige krampen.... dus het zegt echt nog niks... Geen bloed is een goed teken! Hoeveel DPO zit je nu?
Ik vind eigenlijk dat je hier elk uur even moet komen melden of je al bloed hebt Ik word er nerveus van namelijk, haha!
Aaah, leuk om jullie reacties te lezen!! Tot gisterenavond niks te zien. En vannacht werd ik wakker van de verschrikkelijke buikpijn en de uitbraak begon! Vorige keer had ik precies hetzelfde, dat ik er wakker van werd en dubbelgeklapt in bed lag met erge buikpijn. Zeker iets nieuws bij mij. Nou, vandaag ga ik lekker chagrijnen in mijn eentje met de gordijnen dicht. Heb ik echt behoefte aan. Mijn man die kwam me vanmorgen nog even een kruik brengen en paracetamol, lief! Morgen zh maar bellen voor een echo en dan weer starten met spuiten. Hopelijk kan ik nu een vaste gyn krijgen, want ik wil een beetje weten waar ik aan toe ben. Nu hebben ze allemaal een ander beeld van wanneer de IUI zou gaan starten. En ook ga ik vragen of ik niet na mijn eisprong gecheckt kan worden. Nu weet ik nooit zeker of de eisprong ook is geweest op de dag dat de gyn had voorspelt. Dus.. genoeg vragen! En hoe gaat het bij jullie? Zussie, nog klachten? Dreamer, voel je al wat? Mijn zwangere schoonzus was er trouwens gisteren en die paft de ene sigaret na de andere... vind ik echt zo NIET kunnen! Erger me er dood aan. Los van dat het slecht is vind ik het egoistisch en daarnaast ook niet erg tactvol naar mij toe. Zo, ik heb gesproken
Oh Fleur meissie, dikke knuf! Ik had het toch zo gehoopt voor je... Hou jij maar even lekker een baaldag hoor, fijn dat je mannetje zo lief is! En groot gelijk dat je een vaste gyn wilt, je wil gewoon 1 beleid hebben en niet steeds iets anders horen... Mijn duimpjes draaien nog even verder voor Dreamer.... dat duurt ook nog maar een paar daagjes voor er duidelijkheid is! Hier alles goed, heb het idee dat de kwaaltjes wat minder gaan worden. Vorige week enorm aan het kokhalzen geweest.... maar volgens mij gaat nu het HCG ook weer afnemen dus kan heel goed dat ik me ook beter ga voelen. Wel super moe, maar ook dat schijnt op een gegeven moment weer over te gaan. Verder is het heerlijk, zwanger zijn. Zo bijzonder, het besef dat ik mijn kindje de hele dag bij me draag wordt steeds groter! Ik hoop zo dat jullie dit ook snel mee mogen maken meisjes! En idd niet tactvol van die schoonzus Fleur. Jij hebt alles over voor een kindje, en zij doet bewust iets waardoor haar kind schade op kan lopen. Ik kan daar ook met mijn hoofd niet bij, vind het van weinig respect getuigen, maar goed....
Mijn vaste gyn is met pensioen gegaan namelijk.. en die wilde met IUI beginnen na 3 keer zelf proberen. Maar even afwachten. Fijn dat de kwalen een beetje afnemen! En die vermoeidheid hoor je heel veel. Lijkt me ook geweldig dat er wat in je buik groeit en je dat overal mee naar toe neemt. Een klein mensje in wording Wanneer gaan jullie aan de slag met de kinderkamer? Na de drie maanden of wat later? Heb je al ideeen? Ik blijf ook duimen voor Dreamer!!
Hmm ja, maar kun je met een nieuwe gyn niet bespreken dat je dat zo afgesproken hebt met je vorige gyn, en dat je je daarop ingesteld hebt dus dat je dat graag zo wilt gaan doen? Vermoeidheid hoor je inderdaad veel. Het is net of je een constante strijd tegen de zwaartekracht levert, haha. Ik wil overal gaan liggen en slapen! Gelukkig slaap ik nu ook weer beter, de eerste weken sliep ik voor geen meter. Kamertje... we hebben natuurlijk net een huis gekocht dus we kunnen in 1 ruk door. De muren van het kamertje zijn nu allemaal wit op 1 na, daar wil ik steigerhout tegenaan. De vloer wordt nu gelegd, we hebben over de hele bovenverdieping het zelfde: hout, en dat gaan we licht grijs schilderen. 1 wand wilde ik groen maken, beetje van dat oude grijzige groen.... en dan de aankleding enzo ook met groen omdat we het geslacht ws niet willen weten. Alleen er zijn gewoon echt geen leuke stoffen te krijgen in die kleur! Dus ik twijfel nu of ik over zal stappen naar blauw. Kan ook best voor een jongen en meisje vind ik. Maar weet niet of ik dan alleen blauw met wit zal doen, of dat ik alsnog gewoon de muur groen zal doen en dingetjes groen zal verven, en dan de stoffen dingen met blauw.... En verder wil ik een ledikant van steigerhout tegen de gekleurde muur, met een kanten hemeltje er boven, en dan een wit geverfde commode, beetje brocante tegen de steigerhouten muur. En had een leuke kledingkast gezien op MP maar krijg geen reactie van die mensen op mijn mail, das irritant!
Je hebt ideeen genoeg haha! Leuk en heerlijk om er zo mee bezig te zijn. Ik vind het wel leuk klinken die kleuren die jij noemt. En het kan heel goed voor allebei de geslachten hoor. Het hoeft echt niet alleen blauw te zijn voor een jongen en roze voor een meisje! Hou ik niet zo van. Ik denk dat het wel fijn is dat je nu een nieuw huis hebt en alles in een keer kan aanpakken. Wil wel foto's zien van de babykamer hoor tegen de tijd dat het af is!