Onregelmatige cyclus - huisarts nu echo van buik laten maken...

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dreamer08, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Fijn dat je thuis mag bevallen!

Ik sta niet onder de gyn, wel nog onder controle voor mijn schildklier bij de internist. Medicatie wordt af en toe opgehoogd. Ik moet me nu weer testen of ik antistoffen aan maak.

Gisteren hebben we de echo gehad. Het is een jongetje! Echt het allereerste wat we op het scherm zagen wat het piemeltje. Al had ik het niet willen weten, dan hadden we het alsnog gelijk gezien!

De echoscopiste heeft een eigen praktijk aan huis, maar werkt ook in Zwolle in het ziekenhuis. Ze mocht het eigenlijk niet zeggen zei ze, daar is in principe de 20 wkn echo voor, maar het ruggetje en het hoofdje waren mooi dicht. Ook het hartje zag er goed uit en de nieren.

Er is wel een afwijking. De voetjes staan uit stand. Ze staan naar binnen. Daar schrokken we wel van! Maar het lijkt erop dat 'dat het is'.
    We zijn wel gelijk doorverwezen. Morgen moeten we al naar Zwolle voor een geavanceerde echo en kunnen we alle vragen afvuren en bespreken hoe het verder zal gaan. Wat ik heb gelezen moet de kleine binnen 24 uur in het gips na de bevalling. Tot aan de liezen.. en dan iedere week terug voor nieuw gips. In zo'n 75-80% vd gevallen moet er dan alsnog een operatie volgen en krijgen ze daarna spalkjes tot het 4e of 5e jaar. Maar goed afwachten maar.

En het leuke is: we zagen hem gapen, aan zijn benen krabben en drinken!

2. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Even een kort bericht voor ik ga werken.

Alles is uitgebreid na gekeken. Het zag er gelukkig verder goed uit, maar hij heeft wel duidelijk klompvoetjes. Er moeten afspraken gemaakt worden met orthopeed voor het vervolg. We zijn wel opgelucht dat dit het 'alleen' is. De vele ziekenhuisbezoeken nemen we dan wel voor lief de komende jaren. Het was net zo'n uitgebreide echo als met 20 wkn, dus die komt te vervallen.

3. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Hee meisje!

En jongetje, wat gaaf zeg!
    Van harte gefeliciteerd!

En toch wel schrikken zeg, jeetje, klompvoetjes...
    Van alle dingen die je kunt zien op zo'n echo gelukkig een van de 'minder erge' dingen om het zo maar te zeggen. Maar je hoopt toch gewoon een gezond kindje te zien te krijgen!
    Je weet nu in ieder geval wel een beetje wat je te wachten staat straks na de bevalling, en dat dat inderdaad een hoop ziekenhuisbezoekjes gaan worden.
    Heftig meis, schrikken, daar zal je best even van bij moeten komen!

Ben blij dat het met jou verder tot nu toe goed gaat!

4. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Ja precies. Ik weet nu wat ons te wachten staat en hoef niet te schrikken na de bevalling van gekke voetjes. Eigenlijk ben ik nu wel opgelucht, we weten waar we aan toe zijn en dat komt echt wel goed!

5. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Heeee daar ben ik ook weer!!!
    Tsjonge het schoot me er gewoon steeds bij in om hier te reageren! Maar Fleur wat heb je al een mooie buik om te zien, super!! Geniet er maar van en lekker showen met die buik!

Een jongetje dus, oohh gefeliciteerd! En het was lekker duidelijk te zien dus je hoeft ook niet meer te twijfelen. Van die voetjes dat is wel ff schrikken, maar ik snap je gevoel heel goed. Als dit het enige is komen we dr wel overheen. Knap hoor!

Ja ik ben ook zo blij dat we allemaal zwanger zijn, wie had dat kunnen denken.... toen ik een positieve test had zei Zussie ook direct, nu Fleur nog! :)

Hier verder alles goed, geen nieuws en bijzonderheden. Morgen weer voor controle naar de vk.

6. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Alles nog goed met de dames?
    Lukt het om het een beetje rustig aan te doen?
    En hoe ver zijn jullie met de kinderkamer?

7. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Haai!

Gaat goed hier hoor!!
    Rustig aan doen gaat me steeds beter af!
    Ene dag gaat beter dan de andere, maar ik kan het steeds beter inschatten wat wel en niet kan en dat scheelt een hoop frustraties!

Vandaag dekentje af gemaakt voor de babykamer! Zal wel even een fotootje plaatsen! Moet nog wel het een en ander gebeuren in het kamertje, maar komt goed! Het heeft in ieder geval een bedje om in te slapen :) Weet niet of ik die eerste foto al een keer had laten zien... inmiddels liggen de kleertjes in de kast en ligt er ook een aankleedkussen..
    En het hemeltje moet ik nog op maat maken ;)
    Verder moeten er nog planken enzo aan de muur, moet nog gordijnen en een lamp enzo... mijn zusje gaat nog een muurschildering maken, in de hoek komt nog een zitje met kussens (maar ws pas na de bevalling)

Bijgevoegde bestanden:

8. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Gelukkig kan je het rustiger aan doen en heb je je weg er een beetje in kunnen vinden.

Wat een mooie kamer! Heel anders in stijl dan wij zullen doen, maar echt heel gaaf! Echt iets waar tijd in is gaan zitten en waar je dus moeite voor hebt gedaan. Dat maakt het ook persoonlijk. En wat een mooi hemeltje!

9. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Haha ja ons kamertje is anders in stijl dan de meeste kamertjes ;) ik heb een beetje een aparte smaak, hihi!
    Vind heel veel dingen te saai of te standaard ;)
    Maar we zijn er allebei super trots op, gaan elke keer kijken. Heerlijk!
    Het 'hemeltje' is gewoon een kanten gordijn van de ikea, 2 voor 9,95 ;)

Zijn jullie ook al begonnen met het kamertje? Hoe ga je het doen?

10. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Smaken verschillen toch. Als ik hier kijk bij de babykamers vind ik 9 van de 10 ook niks. Te druk..vaak met schreeuwerig behang. Zo'n boom vond ik best leuk, maar zie ik overal voorbij komen dat het niet meer leuk is etc etc.
    We moeten nog beginnen. Beneden is nu bijna alles af, op het toilet na. Daarna gaan we van zolder naar beneden alles opruimen. De babykamer is nu onze computerkamer, dus die spullen willen we op zolder hebben. En ik hou niet van troep, dus alles moet netjes.

Dan kunnen we beginnen aan de babykamer. Het wordt een soort aquablauw met limegroen en witte meubeltjes. In gedachten weet ik wel een beetje wat ik wil. Het moet een rustige, gezellige en lieve kamer worden.

11. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Ben heel benieuwd! :)
    Ik hou ook niet van troep, maar onze zolder is echt verschrikkelijk! Dat heb je na een verbouwing en verhuizing en dan zwanger en niks meer kunnen doen, hahaha!
    Naja gelukkig is het de zolder... daar kom ik momenteel nauwelijks en de rest van het huis is wel redelijk netjes nu ;)

Ik heb inderdaad ook zelden een kamertje voorbij zien komen wat ik echt mooi vond! Vind dat altijd wel leuk, dat iedereen het zo verschillend doet.
    Terwijl we nu voor iets gekozen hebben, maar ik best verschillende dingen mooi vind!
    Hoop maar ooit nog een kindje te krijgen haha, kan ik er nog eens wat anders van maken :p

12. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Leuk he om plannen te maken voor de babykamer of om er mee bezig te zijn..! Wij hebben ook weer een heel andere stijl dan Zussie en ik denk ok wel als Fleur..;) Idd heel leuk dat iedereen er echt iets anders van maakt.
    Wat je zegt Fleur, ik vond een boom ook wel leuk maar je ziet dat tegenwoordig zoooveel dat het van niet meer hoeft.

Wij hebben gekozen voor 2 witte muren, 1 taupe muur en 1 gestreepte muur. Eind volgende week komen de meubeltjes (wit) dus ik ben erg benieuwd!

Verder zijn we nog een weekje op vakantie geweest (gewoon in NL) maar dat was echt heerlijk. Echt nog even samen weg;)

Heb me opgegeven voor een cursus borstvoeding, heb inmiddels de eerste avond gehad. Volgende week nog een keertje. Echt wel heel leerzaam. Wilde jij ook bv geven Fleur?

13. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Borstvoeding wil ik ook geven. Ik wil het op zijn minst proberen!!
    Ik doe tegenwoordig aan zwangerschapsyoga. Best leuk met allemaal bolle buiken op een matje. De ene nog dikker dan de ander! Ik heb oefeningen geleerd om te ontspannen tijdens de ontsluitingsweeen. Best grappig, zo ver ben ik nog lang niet!

Waar ben je geweest Dreamer? Ik zit nu in de Ardennen. In de regen..

Taupe is ook mooi! Ben benieuwd.

De zolder is bij ons ook een bende na de verbouwing..alles hebben we daar gedumpt tussentijds :D

14. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Hahaha hier het zefde fleur, wij hebben ook alles wat we uit het zicht wilden hebben op zolder gestort...
    Echt verschrikkelijk daar... maar wordt later een keer een project.
    Vind eht wel jammer dat dat nu niet kan, want wilde daar eigenlijk een logeerplek maken... maja komt na de bevalling wel.

Ik heb ook BV cursus gedaan, vond het super leerzaam! Ik ga er voor!

Heb verder geen andere zwangerschapscursus ofzo gedaan, alleen gezwommen. Ik ben niet echt een typ om in een gymzaaltje op een matje te gaan zitten...
    Heb wel een boek nu over bevallen en idd houdingen en ontspanningsoefeningen....
    Wat voor oefeningen heb jij gekregen Fleur? Ben daar dan wel weer benieuwd naar ;)

15. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    De zolder is ernstig. Toch ga ik daar beginnen, ik wil alles klaar hebben. Het wordt de logeerkamer/computerkamer en dan door naar de babykamer.

Heb je gewoon gezwommen of zwangerschapszwemmen? Dat laatste hebben ze bij ons zag ik. Kan je gewoon losse lessen nemen. Ik weet alleen niet zo of ik daar bij ga aansluiten. Hallo hier ben ik...! Ik heb wel speciaal een nieuwe bikini gekocht in grotere maat.

Bv-cursus moet ik ook maar eens naar kijken dan.

Oefeningen: hoe leg je dat uit.. Oefeningen zijn veel om je bekken te trainen en ook wel de bovenbenen.
    Verder veel oefeningen ook daar op gericht maar dan met behulp van je ademhaling. Je kan veel met je ademhaling regelen en ontspannen, ook je bekkengebied.
    Zo hadden we dus ook een oefening voor tijdens de weeen. Vrouwen gaan dan veel heen en weer lopen. Je kan dan ook in een kleine spreidstand staan en van links naar rechts wiegen, dat maakt het meer ontspannen en draaglijker, omdat je dan meer bewust bezig bent. En als je je gezicht en kaak ontspant, ontspant ook je bekken.
    Geen idee of het zal werken. Misschien ben je in de praktijk wel rondjes aan het lopen en wil je alleen maar dat je er snel vanaf bent.
    We krijgen in ieder geval veel tips..

16. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Ja zwangerschapszwemmen! Inderdaad bij ons kon je ook gewoon per keer komen en betalen, je hoefde je niet op te geven vantevoren.
    Ik vond het vrij makkelijk aan te sluiten. Verschilt ook per week wie er waren.

BV cursus zou ik je echt zeker aanraden! Ik voel me wel zekerder nu. En mijn man is een van de weinigen die wel bereid was om mee te gaan, en dat vond ik echt super fijn! Vond het ook zo schattig hoe veel hij er eigenlijk al van wist, hij had gewoon zelf al dingen opgezocht op internet enzo, de lieverd. Hij weet nu ook gewoon hoe graag ik het wil laten slagen en hoe belangrijk ik het vind, en ik weet dat hij achter me staat en me gaat helpen op de momenten dat ik misschien wel op wil geven. Hij wil ook heel graag dat ons kindje BV krijgt, en dat het uit mijn lijf moet komen betekent niet dat ik het alleen hoef te doen. Heel fijn vind ik dat!

En inderdaad... ontspannen ontspannen ontspannen, dat hoor je overal :)
    Ik weet dat mijn moeder ook altijd haar weeen opving door te wiebelen.
    Ik heb nu af en toe wel eens flinke pijnscheuten in mijn onderbuik, denk wel een beetje vergelijkbaar met weeenpijn (misschien indalingsweeen ofzo?). Probeer op die momenten ook rustig adem te halen en me te ontspannen. Beetje oefenen maar voor het echte werk straks.
    Ben heel benieuwd hoe het allemaal zal gaan!
    dreamer08 is mijn buddy bij een ander topic dus zij wil het vast wel even hier laten weten als ik tzt ben bevallen ;) Nog 6,5 week tot ik ben uitgerekend!

17. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Ja, wat gaat het dan toch weer snel hè! Ik ben ook benieuwd hoe het zal gaan. Ik probeer me er niet druk om te maken. De kleine moet er toch wel uit. Al vraag ike wel eens af hoe dat er doorheen moet haha!

18. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Dus jij zit nu in de Ardennen Fleur, balen dat je regen hebt! Wij zijn in Maastricht geweest. Hebben het gelukkig nog goed getroffen met het weer.

Altijd handig die tips die je krijgt bij yoga, ontspannen is inderdaad heel belangrijk.

En idd ik ben de buddy van Zussie en zij de mijne, dus als er nieuws is kunnen we je zo op de hoogte brengen;)

19. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Oh Zussie nog 6,5 week voor jou, ik vind het bij jou zooooo snel gaan en bij Fleur eigenlijk ook wel. Haaha, terwijl ik dat bij mezelf juist niet vind...

20. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Je voelt je verder goed?

Handig dat jullie elkaars buddy zijn. Ik zal zelf online moeten komen na de bevalling. Maar dat komt goed, ik wil het dan vast aan heel de wereld laten weten!
    Zondag moeten we naar de orthopeed voor onze kleine, alvast alles bespreken. Ik ben benieuwd.

Deel Deze Pagina