Onregelmatige cyclus - huisarts nu echo van buik laten maken...

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dreamer08, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Wat een gekke dag zondag!
    Hoe is het geweest?

Hier een enorm buikgriepvirus gehad, vreselijk!
    Voel me nu weer redelijk gelukkig, maar met een zwanger lijf is dat echt barre ellende!

2. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Haha zondag.. ik ben in de war geweest geloof ik. Ik bedoelde maandag :)

Vervelend zeg dat je dat erbij kreeg!! Geen pretje..

Orthopeed viel mee, eigenlijk wisten we alles al. We hebben nog een rondleiding gekregen in de gipskamer. Telefoonnummer gekregen voor na de bevalling. Het waren erg vriendelijke mensen.

Ik heb deze week voor het eerst de kleine voelen schoppen van buiten!! Mijn man ook, we waren helemaal door het dolle :)

3. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Ohhhh wat gaaf dat je hem zo goed voelt! En dat gaat alleen nog maar meer worden!
    Heerlijk is dat he?

En fijn dat alles duidelijk is in het ziekenhuis :)
    Hopelijk scheelt het straks als jullie mannetje er is, dat je weet wat er gaat gebeuren.

4. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Dat scheelt zeker!

5. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Wat leuk dat je de kleine hebt voelen schoppen, bijzonder he zon eerste keer!
    Ik vind het zo gezellig, zit je op je werk en voel je de baby steeds schoppen echt heel leuk.

6. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Ja dat blijf ik het aller heerlijkst vinden van alles... dat gewiebel in mijn buik, zalig!
    Ik voel nu gewoon hele voetjes uitsteken, hihi, maakt echt dat ik steeds meer besef dat er een klein mensje in mijn buik zit...

Hier dinsdag weer avondje ziekenhuis gehad...
    Dacht dat ik een migraine-aanval kreeg maar diezelfde symptomen kun je krijgen bij zw vergiftiging dus toch maar even de vlos gebeld. Mijn bloeddruk was inderdaad aan het stijgen en ik had eiwit in mijn urine en weer harde buiken elke zoveel minuten. Dus moest naar het ziekenhuis...
    Ben daar even nagekeken, omdat de waarden net binnen de grenzen waren mocht ik naar huis. Moet nu morgen weer terug voor controle...
    Wat een gedoe weer...

7. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Ja bij jou zit het ook echt niet mee hé! Ben benieuwd hoe je controle morgen gaat...

8. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Hoe is het gegaan Zussie??

De kleine voel ik nu de hele dag door. Nou ja, verdeeld over de dag. Heerlijk wegdromen dan op het werk en iedereen maar laten kletsen haha. Roze wolk!

9. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Kort gezegd... Heb medicijnen gekregen, moet onder strenge controle van het zkh blijven en mag dus ook niet meer thuis bevallen... Bloeddruk was nog verder gestegen...
    Echt ontzettend balen.... Ben echt al afscheid aan het nemen van mijn buik en zwangerschap want denk niet dat het zo nog weken gaat duren...

10. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Oh wat balen zeg!! Vervelend dat je het niet zelf in de hand kan hebben.. je moet je maar weer aanpassen. Rustig aan blijven doen dus.
    Op hoeveel weken zit je nu?

11. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Dinsdag ben ik 36 weken, moet dan weer voor controle en ga dan even vragen wat de bedoeling is. Maar overlevingskansen van het kindje zijn heel goed nu dus heb er wel vertrouwen in. We zien wel. Maar inderdaad wel lastig, je hebt niks meer te kiezen he...

12. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Ja, je bent echt overgeleverd.
    Heel veel sterkte meis!

13. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Tja dan kan het zo maar opeens heel anders zijn dan dat je in je hoofd hebt...
    Fleur, moet jij in het ziekenhuis bevallen om de voetjes?
    Ik heb aangegeven dat ik het liefst thuis beval maar ik ga dr maar niet vanuit dat dat gaat lukken.

Er is bij mij een milde vorm van zwangerschapsdiabetes geconstateerd, ik moet nu zelf mn waardes bijhouden om te kijken of het niet gaat stijgen.
    Nu krijgen we volgende week nog een uitgebreide groeiecho, best spannend! Er is dus een kans dat het kindje te groot is omdat het teveel suikers binnenkrijgt. Als dat zo is moet ik ook onder controle van het zkh en kan ik dus ook niet thuis bevallen.
    Afwachten maar....

Fleur, hoe staat het met de babykamer? Die van ons is nu zo goed als klaar.

14. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Had je zelf ook aangegeven dat je ergens last van had? Of had je nergens last van?
    Dat wordt dan spannend volgende week met je echo! Dan weet je dus ook of het toch een ziekenhuisbevalling gaat worden. Ik hoop voor je dat het thuis mag!

Ik heb zelf die wens niet. Ik wilde kiezen uit het geboortehuis of het ziekenhuis (zit naast elkaar), je moet als alles goed is in twee uur weer weg zijn, dus thuis ben ik dan zo.
    De klompvoetjes zijn geen reden om in het ziekenhuis te moeten bevallen, maar morgen krijg ik wel mijn uitslag binnen van mijn schildklier-antistoffen. Als ik die aanmaak dan moet het een zh-bevalling worden. In het eerste trimester was de uitslag nog dubieus.

Misschien dat ik sowieso wel voor het zh kies. Ik heb altijd wel wat als het om mijn gezondheid gaat. Bang aangelegd ben ik niet. Mijn moeder en man zouden het wel heeeeel fijn vinden als ik voor het zh kies, dat zal hen meer rust geven :D

15. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Hoe waren de uitslagen Fleur?

En hoe is het verder met jullie meiden?

Hier is het grote afwachten begonnen....
    Vandaag 37w2d.
    Bloeddruk is nu redelijk stabiel, schommelt gedurende de dag maar acceptabele schommeling. Urine en labwaarden blijven net binnen de grenzen. Dus ik mag nog steeds afwachten wanneer de bevalling vanzelf begint.
    Kindje ligt alleen sinds dinsdag in stuit/dwars. Heb morgenochtend weer een afspraak dus we gaan eens even kijken of we daar wat aan kunnen doen!
    Hoop dat hij vandaag nog zelf weer terug draait!

16. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Echo was goed, kindje was niet te groot. Dus zoals het nu lijkt mag ik nog steeds thuis bevallen... over 4 weken weer een groeiecho, wie weet is het dan weer anders. Dus ik reken nog maar nergens op.

Hoe waren je uitslagen Fleur?

17. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Oohh wat spannend dames!
    En toch nog thuis bevallen. Ik ben benieuwd, als het je wens is zou het wel leuk zijn natuurlijk.

Ruim 37 weken.. hopelijk valt het de komende tijd een beetje mee. Mijn buurvrouw is vandaag uitgerekend. De laatste dagen ben je dan toch al wat nieuwsgieriger haha als de auto er niet staat etc.

Mijn bloeduitslag was nog steeds 'dubieus'.. volgens de internist was het dan wel goed. Later belde ze weer op dat ik toch maar over twee maanden weer moet testen. Ik vind het een beetje vaag en heb maar even een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog. Daar ben ik niet meer geweest. Even overleggen wat handig is of niet.

18. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Goedzo meis, als het je niet helemaal duidelijk is gewoon terug gaan! 2 maanden vind ik best lang op een zwangerschap. Maar gelukkig zijn de uitslagen dus ook niet overtuigend verkeerd...

Hier heb ik vrijdag een versie gehad om het kindje te draaien. Dat was niet prettig, maar had een hele fijne gyn die het deed en de pijn was echt te doen. Dus nu ligt hij weer goed. Ik heb alleen te veel vruchtwater (waardoor baby dus nog kan draaien) en er is bloed geprikt op van alles wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn. Alle uitslagen die al bekend waren waren gewoon goed.

Verder bloeddruk weer wat hoger. Deden ze nu niks mee maar als hij dinsdag weer hoog is zouden we het over inleiden gaan hebben. Dus super spannend, ben wel zenuwachtig nu hoe het verder gaat lopen!
    In ieder geval nog max 24 dagen tot mijn kindje er is!

19. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Ooooh wat spannend!!!! Hopen dat de kleine ook goed blijft liggen nu.
    Rustig aan nog maar even.

20. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Hier nog steeds alles rustig!
    Nog max 17 dagen en voel me prima dus mag lekker thuis afwachten...
    Spannend he?

Hoe is het daar?

Deel Deze Pagina