Onregelmatige cyclus - huisarts nu echo van buik laten maken...

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dreamer08, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Superleuk, het gaat gewoon echt bijna gebeuren! Over een poosje heb je gewoon je kleintje in je armen liggen.

Hier gaat het goed. Ik blijf maar de vraag krijgen of het geen tweeling is en of ik al met verlof ben ;)
    Qua zwangerschap voel ik me echt goed, ik wil er zo wel tien!! Al laat mijn gezondheid het niet toe, de financien niet en het huis ook niet haha. Oja en mijn man :D

2. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Jaaaa dinsdag ben ik 39 weken! Hoe bizar is dat he?
    Inderdaad nog max 2 weken en 2 dagen dan ben ik mama!
    Heb niet het idee dat het spontaan gaat komen.... maar hoop het wel heel hard!

Fijn dat je je zo goed voelt! Lekker van genieten, mag ook wel na al dat gedoe dat jullie al gehad hebben!
    Herkenbaar van die buik. Bij mij gingen mensen me met 20 weken ook al sterkte wensen met de bevalling ;)
    En inderdaad de vraag of het er echt geen 2 zijn...
    Nu blijkt wel dat ik dus te veel vruchtwater heb, dus daarom is mijn buik ook wel vrij groot voor mijn postuur :) maar ik vind het zelf nou niet extreem hoor...

3. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Ik ben benieuwd, de tijd vliegt!

Ik voel me gelukkig goed qua zwangerschap. Verder is het thuis wat minder. S-moeder heeft kanker en mijn man zit sinds deze week overspannen thuis. Ik wil het beste voor hem en hoop dat hij zich 'gauw' beter zal voelen, maar soms.. pff vrij vermoeiend!

4. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Pfft heftig zeg... de rest van het leven gaat ook gewoon verder he...
    Hier heeft man van februari t/m mei overspannen thuis gezeten. Geen leuke tijd, maar achteraf goed dat het nu gebeurde voordat kleintje er is. Hij is er zo veel beter uit gekomen nu, gaat echt heel goed! Maar ik ken het dus helemaal! Absoluut heel moeilijk, je wil hem zo goed mogelijk steunen maar je zit zelf ook in een hele emotionele en bijzondere tijd en hebt ook juist steun van hem nodig.
    Sterkte meis, hoop dat het snel beter gaat!

Hier vandaag voor controle geweest. Mijn bloeddruk was weer omhoog, en dat betekent dat ik morgen ingeleid ga worden.
    Ontzettend spannend! Hele gekke avond ook zo....
    Je hoort het wel als het gebeurd is, haha!

5. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Ooooh zussie! Wat spannend allemaal! Ik zal aan je denken, succes!! :)

6. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Fleur wat naar dt het thuis wat minder gaat! Heftig van je schoonmoeder zeg... is het nog te behandelen? Ook lastig dat je man overspannen is... moeilijk om er mee om te gaan?

Ik krijg ook regelmatig de vraag of ik wel zeker weet dat het er geen 2 zijn en of ik al bijna uitgerekend ben. Komt denk ik omdat ik zelf niet zo groot ben, dus het heeft niet zoveel ruimte en mn buik groeit dus echt naar voren.

Spannend hé voor Zussie! Ze is vanmorgen dus ingeleid maar tot nu is er nog weinig aan de hand... brr... slopend zulke dagen!

7. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Inderdaad, bij mij net zo. Ik ben 1.61 en normaal altijd maatje 34.. nu groeit de buik ook naar voren, dus mensen schrikken blijkbaar ofzo haha!

Gisteren had mijn man een goede dag en zijn we er even uit geweest. Dat was dan weer heel gezellig. Hij voelde zich goed en voelde zich er dan weer bijna schuldig om. Maar ik heb hem helpen herinneren dat de dagen ervoor toch echt heel anders waren :D hij moet echt even alle rust pakken en hopelijk gaat dat redelijk, want soms is die gespannenheid heel irritant!
    Vandaag komt een van mijn broers helpen om wat klusjes af te maken, zodat de to-do lijstjes wat korter worden.

Mijn schoonmoeder moet eerst chemo's en operaties. Het is nog afwachten of er uitzaaiingen zijn.

En hoe gaat het met jou dan?
    Voel je je goed?
    Heb je alles een beetje klaar of moeten er nog dingen gedaan worden?

8. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Er moeten nog een paar kleine dingetjes gedaan worden maar eigenlijk is alles zo goed als klaar. Wel een lekker gevoel hoor!
    Verder voel ik me heel goed, maar merk wel dat ik aan het eind van de dag door mn energie heen ben;)

Grappig, ik ben ook 1.61 maar heb maatje 36, dus dan zullen onze buiken er wel een beetje hetzelfde uitzien.

Fijn dat je man een goeie dag heeft gehad en dat jullie er nog even lekker uit zijn gweest! Daar moet hij zich zeker niet schuldig over voelen...! Ook lekker dat je broertje kwam helpen met de klusjeslijst, altijd handig!

Dat met je schoonmoeder is dus nog echt afwachten, spannend hoor!

Euuh... weetje? Zussie is inmiddels bevallen!;)

9. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Fijn dat alles wel goed gaat!

En Zussie bevallen!! Jeeeej!! Hoe, wie wat waar?? Alles goed en gezond?
    Superleuk :):):)

10. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Fleur, ik heb je een PB gestuurd! :)

11. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Zussie:

GEFELCITEERD MEIS!! Hopelijk voel je je goed en ben je onwijs aan het genieten van de kleine :)

Bijgevoegde bestanden:

12. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Alles goed hier! Het is zo leuk en zo'n mooi kindje!
    Bevallen vond ik vreselijk maar verbaas me hoe snel je dat weer achter je laat!
    Bv gaat goed.
    Al weer een ruime week voorbij, ga me langzaam steeds beter voelen en het gewone leven weer een beetje oppakken maar dan als moeder!

13. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Fijn dat alles goed gaat zeg! Je leeft echt op een roze wolk of niet? En heb je veel kraamvisite of hou je dat een beetje rustig?
    Mijn buren krijgen de hele dag door bezoek tot 's avonds laat, ik moet er niet aan denken!

En heb je fijne kraamzorg gehad?

14. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Zo wat een rust hier sinds ik bevallen ben :p

Hier alles wel ok...vandaag loopt als een trein!
    Pittig weekje gehad. Borstontsteking, overproductie, huilend (lees: krijsend) kind, de wanhoop nabij!
    Gelukkig is het over het algemeen nog steeds super leuk en ben ik zo ontzettend dol op mijn ventje...
    Maar vaak is het wel heeeeeeel zwaar, als je moe bent en hij huilt en je weet het gewoon echt niet meer!

Hoe is het met jullie?

15. Zussie

Zussie VIP lid

10 mrt 2011
    5.963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Oh en kraamvisite valt erg mee...
    Vooral familie, de rest komt nu pas een beetje op gang.
    Maar wij hebben wel grote families ;)

Kraamzorg...tja... ik had eigenlijk moeten bellen dat ze niet meer hoefde te komen maar dat vond ik zielig.
    Haar mond ging open als ze binnen kwam om 8 uur en ze hield niet op tot ze weg ging om 4 uur. En dan allemaal haar eigen verhalen tegen me ophangen over haar eigen kinderen en haar ervaringen bij andere gezinnen. En als je dan zelf nogal wat te verwerken hebt en net een kindje hebt gekregen is dat niet echt fijn... te veel aan je hoofd! Heb er wat van gezegd tegen haar maar dat hielp niet. Zat er echt doorheen op een gegeven moment en mijn man ook... maja, hebben het overleefd :p
    Ze was verder wel deskundig hoor...

16. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Nou idd het is hier wl echt rustig geweest! Ben zelf ook een heel tijdje niet online geweest op ZP. Gelukkig heb je dat pittige weekje nu weer achter je liggen Zussie en hopelijk krijg je nu een betere week!

Oh Fleur jij bent gewoon ook al ruim 27 weken, dus jullie kindje is nu ook al echt levensvatbaar.
    Ik heb nu vakantie en dan aansluitend verlof, ben nu ruim 35 weken zwanger. Voel me echt een olifant. Mijn nichtje van 6 zegt vanavond tegen me, tante .... u loopt net als een eend. Nou ennuh, bedankt hé!

17. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Zussie, wat balen dat zo'n week achter de rug hebt. Helaas zal dat er bij horen en wel vaker voor komen. Het is alleen zo jammer dat je dan al moe bent en niet goed weet wat je kan doen. Heel frusterend! Mijn zusje werd geboren toen ik 16 was en toen paste ik al veel op. Ik weet het nog wel een beetje van toen, dat het niet alleen maar schattig, poepig etc is, maar ook zwaar!

En die kraamhulp.. sjonge zeg. Wat irritant. Ik zou daar ook absoluut niet tegen kunnen. Hou je kop, geef me rust en doe wat je moet doen haha. En een gezellig praatje prima. Maar ja, nou ben ik sowieso al snel geirriteerd als mensen alleen maar over zichzelf praten.
    Volgende keer dus een ander!

@ Dreamer, voor jou schiet het nu ook echt op. Het kan gewoon gebeuren!
    Leuk nichtje heb je haha. Ach, straks gaan die kilo's er vanzelf weer af.
    Vind je het nu ook erg spannend? Ging je nou thuis bevallen?

Hebben jullie je veel ingelezen eigenlijk over bevallen?
    Tot nu toe heb ik het geprobeerd te vermijden.. maar nu komt het toch wat dichterbij al.

Hier gaat het verder wel. Net terug van een midweekje Limburg. Een superschattig jasje gekocht van Nijntje met uit de mouwen van die kleine wantjes aan touwtjes.
    Komende week krijgen we intakegesprek met de kraamzorg.

18. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Oh wat leuk Fleur, ik heb pas ook een jasje van Nijntje gekocht. Maar zonder wantjes... :) Deze kun je aan 2 kanten dragen.
    Nee ik heb niet veel gelezen over bevallen, wilde het nog wel doen... maar het komt er steeds niet van... en achjaa.... t zal wel goed komen hoor;)
    Ja echt wel spannend, nu dus al 37 weken vanaf nu mag ik dus ook thuis bevallen... daar gaat wel mijn voorkeur naar uit.

19. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Hoe ging trouwens je intake met de kraamzorg? Is hier alweer ff geleden, ik vond het eerlijk gezegd weinig voorstellen...:)

20. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Spannend, het kan elk moment gebeuren eigenlijk! Vind je het ook zwaar nu?

Kraamzorg was wel oke, was meer kennis maken dan dat ik heel veel nieuws te horen kreeg. Maar ja, ik heb er nu een beeld bij. Al wil het niet zeggen dat zij het wordt. Het is een dame van 27, wel vlot en gezellig.

Deel Deze Pagina