Kwaaltjes kwaaltjes, zou t dan toch?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jummymummy, 10 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

2 jul 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik maak me helemaal gek volgens mij!

Ik ben begin februari gestopt met de pil en sindsdien nog geen enkele keer ongesteld geworden. Sinds 2,5 week hebben we de condooms aan de kant gegooid. De HA wil dat ik tot november wacht voor we stappen gaan ondernemen en tot die tijd af en toe een testje doe (ivm niet omgesteld worden)

Nu heb ik vorige week vrijdag getest (negatief) met een vroege zs test. Zaterdag deed ik een ovu test om te kijken hoe dat werkte en die gaf een lichte streep.
    Maar nu ben ik al sinds 30-6 af en aan misselijk. Ook eet ik meer en heb ik meer honger. (Al mijn voeding gaat normaal via sonde in darmen) maar dus wel elke dag daarnaast misselijk en af en toe overgeven, terwijl ik dat al maanden niet meer heb gehad. ook had ik 2 weken geleden een aantal dagen een verhoogd libido. Later in de week sommige dagen vaak plassen, ergere comstipatie, krampjes, hoofdpijn en een opgeblazen gevoel.
    De meeste van deze klachten heb ik wel vaker en dan horen ze bij mijn aandoening. Maar nu is alles tegelijk en toch anders dan normaal. Vroeger als ik misselijk was danwas ik uuuuuren misselijk. Nu is het af en aan en kan ik gewoon wat hapjes snaaien. (Ik eet echt heel weinig, maar voorheen at ik echt niks). Ook heb ik de afgelopen anderhalve week zo vaak gezegd "ik voel krampen, ik ga omgesteld worden", waarna t vervolgens weg was. Oh en ik ben 1 kilo aangekomen terwijl ik een paar keer een zak voeding heb overgeslagen (a 1000 kcal per zak, en nee dat kan ik er bij lange na niet bij hebben gegeten. Das max 200 kcal per dag)

Zouden het kwaaltjes zijn die horen bij het weer op gang komen van mijn hormonen, dat ik toch binnenkort ineens ongesteld word? (Maar waarom dan nu ineens?) Of zou ik toch zwanger kunnen zijn? De kans is klein, maar toch.... Oh en het raarste kwaaltje: sinds een dag of 5 heb ik enorm levendige dromen! Dat had ik hiervoor ook nooit, ik kon mijn dromen zelfs niet onthouden en nu weet ik nog dromen van3 dagen geleden.

Ik mag nu niet testen van mijn vriend, want ik logeer een weekje bij mn ouders. En dan weet iedereen het gelijk zegt hij :) heeft tie wel gelijk in. Dus ik moet wachten tot vrijdag. Heb dan de Z&K testen, maar ben toch wel bang dat ik t me inbeeld en er niks aan de hand is...

Wat denken jullie?

2. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Sorry meid, maar als je 2,5 geleden samen hebt besloten om niet meer met condoom te vrijen, ben ik bang dat je niet zwanger bent.

De wonderen zijn zeker niet uit de wereld.

Ik begrijp trouwens niet waarom jouw HA je laat wachten tot november.. 4 maanden geen menstruatie is zeker niet in orde! En ik lees ook in je verhaal dat je aan sondes zit!

Ik weet uiteraard natuurlijk niet wat je hebt, maar dit vraagt wel om speciale aandacht.

Succes meid!

3. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    de kans is wel heel erg klein dat je zwanger bent als je pas 2,5 week zonder anticonceptie vrijt
    weet je als je iets heel graag wilt kan je jezelf helemaal gek maken en je lichaam speelt daarop in
    neem ff de tijd dat je lichaam kan wennen en ga nog een x na je ha want zolang geen menstruatie is niet goed en idd je gebruik sonde voeding vast voor een goede reden dus op na ha en niet laten wegjagen

4. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

2 jul 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tnx dames. En ik weet idd, de kans is klein. Maar zouden de eisprong hormonen me dan toch niet het zetje hebben gegeven om er echt aan te beginnen? Ik bedoel, we waren al langer van plan om te gaan voor een kindje, maar gebruikten nog een condoom tot we in een iets stabielere situatie zaten zeg maar (ik lichamelijk dan). Zo maak ik mezelf weer gek ;) ik ben ook een ongeduldig persoon hoor. Als we er dan voor gaan dan ben ik het liefst gister nog zwanger hahaha

Maar goed, tot november wachten vind ik zelf ook niet helemaal oke. Volgens de HA zou een half jaar wachten "normaal" zijn, voor er actie wordt ondernomen. Ik zit nu op 5 maanden. De HA wijd het uitblijven bij mij vooralsnog aan "lichamelijke stress". (Ik heb een bindweefselaandoening waardoor vanalles uit de kom gaat en ik in een rolstoel zit en dus ook sondevoeding zit). Maar goed, wij hebben er uiteraard erg goed over na gedacht en in principe kan ik beter zo jong mogelijk moeder worden voor mijn lijf. Mijn vriend is er ook helemaal klaar voor.

De HA wil me nu iig nog niet doorsturen naar de gyn. Maar als ik de volgende keer langs ga dan vraag ik gewoon om een verwijzing. Of ik vraag t aan de klinisch geneticus, want die zie ik augustus. Onder andere vanwege de kinderwens.

Vrijdag maar testen dan :) jullie horen t wel tegen die tijd.

Deel Deze Pagina