Onregelmatige cyclus. Is er iets voor een snellere eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mommy94, 5 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy94

Mommy94 Fanatiek lid

2 jun 2020
    1.438
    1.274
    113
    Vrouw
    Vandaag naar de HA geweest en die zegt toch minimaal 1 jaar wachten en ovulatie testen of temperatuur.

2. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Vind ik toch een beetje vreemd. Maar ben je pas met de pil of andere anticonceptie gestopt? Want dan kan ik het me wel voorstellen dat je het even aan moet kijken… Want dan kan je cyclus behoorlijk in de war zijn natuurlijk.

3. Mommy94

Mommy94 Fanatiek lid

2 jun 2020
    1.438
    1.274
    113
    Vrouw
    Nee 2018 een kindje gekregen en daarna niks meer met hormonen genomen. HA zegt binnen een jaar lukken de meeste het wel dus gewoon aankijken. Maar hij heeft het constant over ovulatitesten heb je de zelfde kans als anderen. Maar dat is niet waar. Vanaf 2016...13 keer ongi geweest. Dus ik heb niet de zelfde kansen.

4. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.702
    6.604
    113
    Vrouw

Ik heb geen verstand van pcos of lange cyclussen, maar als ik deze post zo lees, lees ik toch behoorlijk wat frustratie.
    Ik zou echt terug naar de huisarts en een doorverwijzing vragen voor een gynaecoloog.
    Sterkte!

Mommy94 vindt dit leuk.
  5. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Nou dan was die ha met zijn verkeerde been uit bed gestapt lijkt me... Wat vreemd zeg. Kun je nog naar een andere HA gaan evt? Want ja wanneer start je met ovulatietesten als je een onregelmatige cyclus hebt? Bij een cyclus van 90 dagen beginnen op dag 10 met testen, dan ben je wel heel lang aan het testen. En de kans is heel groot dat je bij zo'n lange cyclus niet eens een eisprong hebt.

Ik zou nog een keer terug gaan of evt naar een andere huisarts als dat kan (wij hebben er bijvoorbeeld meerdere in 1 maatschap) en toch door gaan naar een gyn, al is het alleen maar om even te checken of het allemaal goed zit bij jou van binnen...

Deel Deze Pagina