Ik ben ff in de war, of beter gezegd mn cyclus denk ik. Begin september ben ik gestopt met de pil om voor een tweede te gaan. Ik werd keurig na een paar dagen 'ongesteld' wat 5 dagen flink aanhield. Ik ben daarna ov testen gaan gebruiken, vooral om te zien of ik al een eisprong zou hebben in deze eerste ronde. Vage streep op dag 17, knalstreep op dag 18 en weer vaag op dag 19. Helemaal goed dus, heb zelfs twee merken naast elkaar gebruikt. Lekker geklust en zit nu op dag 29. Ik weet niet beter dat je 14 dagen na je ei weer ongesteld wordt als het niet raak zou zijn. Maar ik ben nu al (dus 11 dagen na ei) ongesteld geworden. Jammer maar ik weet dat de kans klein dat het in ronde 1 al raak zou zijn. Ik begrijp alleen nu die vroege menstruatie niet helemaal. Ik heb blind op de Ov testen vertrouwd..
14 dagen is een GEMIDDELDE luteale fase, er zijn dames met een langere en kortere tijd tussen eisprong en menstruatie. Ik las op een site dat tussen de 10 en 16 dagen normaal is. Ik zou t nog even een paar cyclussen in de gaten houden.
Ja heb inmiddels net even speurwerk gedaan op internet en inderdaad lees ik dat het vaker voorkomt. Ik wacht het iid nog wel even paar cyclussen af.