Onregelmatige cyclus, misschien zwanger?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sweety1986, 23 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweety1986

23 mei 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Mirjam,

Sinds afgelopen oktober ben ik gestopt met de pil. Sindsdien heb ik een onregelmatige cyclus: nov ->dec 31 dgn, dec->jan 31 dgn, jan->feb 34 dgn, feb->mrt 31 dgn en van mrt-> mei 41 dg. De maand april ben ik niet ongesteld geweest. Dit begon 5 mei pas weer op een normale manier. Nu heb ik alleen deze week 3 keer seks gehad zonder iets te gebruiken en zonder voorbehoedsmiddel. Hoe kan ik nu berekenen of deze week mijn vruchtbaarste periode was aangezien ik een onregelmatige cyclus heb. Vanaf wanneer kan ik gaan testen, omdat ik niet meer precies weer wanneer ik kan verwachten dat ik ongesteld ga worden. Weet je misschien of de kans groot is dat ik zwanger ben?
    Hoop dat je wat van mijn vragen kan/wil beantwoorden!

Alvast heel erg bedankt.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik zou uitgaan van de langste cyclus. Meestal ben je ongeveer 14 dagen voor je ongesteld wordt het meest vruchtbaar.Dit zou betekenen dat de vruchtbare periode voor jou nu nog moet komen. Maar als je nu de komende weken om de 2-3 dagen vrijt heb je een goede kans om zwanger te worden.

Mirjam

3. sweety1986

23 mei 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mirjam,

Ik heb nog een vraagje, sinds vanavond heb ik wat bloed verloren, het begon heel licht en is nu een beetje rood/bruinachtig. Als ik een normale cyclus zou hebben, dan zou ik volgende week pas ongesteld moeten worden. Als ik uit zou gaan van mijn onregelmatige cyclus dan zou het nog veel langer moeten duren. Kan dit een innestelingsbloeding kunnen zijn?

Alvast bedankt

Deel Deze Pagina