Ik vraag me af wat goede waardes zijn voor je FSH, ik weet dat er ooit vorig jaar bloed is geprikt op dag 3 of zo om te kijken wat mijn FSH waardes waren. Dat had te maken met overgang of zo Volgens de gynecoloog was het goed weet alleen niet meer hoeveel het was in getallen zeg maar. Ik weet het allemaal niet meer hoor, nu lees ik op het internet dat je verouderde eierstokken kan hebben zonder dat je het in de gaten hebt kan dit echt? Ik dacht dat je hiervoor geen menstruatie meer moest hebben maar er zijn zat mensen die wel menstrueren maar die toch hoge FSH waardes hebben en ook jonge mensen zitten erbij. Dit maar me echt angstig help!
Op de uitslag van mijn bloedonderzoek van de huisarts staat een waarde van 8.8 (luteinizerend hormoon) Dus geen FSH waar jij het over hebt, maar wellicht is dat hetzelfde. Ik ben namelijk ook alleen maar getest op hormonen, of ik nog niet in de overgang zou zitten ja of nee. De uitslag was heel goed zei de huisarts. Hopelijk heb je er wat aan. Groetjes, Jessica
Als het volgens je gyn goed was zou ik daar ook maar vanuit gaan hoor. Hij/zij heeft er lang voor gestudeerd. Twijfel je nou toch sterk, vraag de gegevens nogmaals op of vraag of ze je nogmaals daarop willen prikken. Ik denk echt niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor.
Ik bedoel ook om te kijken of je niet in de overgang bent. Ik geloof dat het bij mijn 7.0 was maar weet het niet zeker meer.
Dan denk ik dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken. 7 ligt vlak bij mijn 8.8 toch? En bij het volgende bezoek vraag je toch gewoon nog even naar jou exacte waarde? Groetjes! Jessica
Onder de 15 kom je in aanmerking voor ivf/icsi. Bij de overgang ligt de FSH waarde boven de 25. Voor een goede meting van de FSH is het noodzakelijk dat het 3 keer wordt onderzocht omdat de waarden nog al eens kunnen verschillen. Kan je hier iets mee?