Wel of niet afspraak maken bij fertiliteitskliniek?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door cd28, 27 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Mijn huisarts heeft me afgelopen week door verwezen naar een fertiliteitskliniek. Dit omdat ik niet meer ongesteld werd.
    In december heb ik een hysteroscopie gehad om verklevingen uit te sluiten en kregen we groen licht. Eerst werd ik netjes met ca 30 dagen ongesteld, daarna met 23 dagen en vervolgens niet meer. Na bijna 10 weken toch maar een afspraak gemaakt bij de huisarts en die wilde ons, mede gezien de voorgeschiedenis, direct door sturen.

Nu ben ik afgelopen vrijdag eindelijk ongesteld geworden en zit ik een beetje in dubio of ik nu wel of niet die afspraak ga maken. Ik wil niet overkomen als 'zeur' omdat er zoveel mensen zijn die al veel langer bezig zijn. Maar aan de andere kant gaat het bij ons ook niet vanzelf en word ik dit jaar 40 dus veel kansen heb ik niet meer.
    Daarnaast werkt onze huisarts zo fijn mee, stel dat het niet lukt en ik moet over een paar maand weer een verwijzing halen dan is dat misschien ook raar.

Ik kom er niet uit, wat zouden jullie doen?

2. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik zou gewoon gaan! Mocht je een traject moeten starten dan duurt dat ook allemaal best wel lang en kun je beter op tijd beginnen.

3. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Anders even bellen en situatie voorleggen bij kliniek? Dan kun je altijd nog besluiten wat te doen. Wellicht willen ze je toch nog graag even zien.

4. MammaBS

MammaBS Actief lid

29 jan 2015
    290
    8
    18
    Feit blijft dat 10 weken geen menstruatie vrij lang is. Bij een onregelmatige cyclus lijkt het me ook lastig om de vruchtbare dagen goed vast te stellen. Wellicht toch een goed idee om een afspraak bij de kliniek te maken.

5. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    De afspraak staat, ik zou gewoon gaan. Want als je nu afbelt en vervolgens weer 10 wk moet wachten op je volgende menstruatie, dan wil je alsnog weer een afspraak. En dan inderdaad; kijkt je huisarts misschien raar op. Die afspraak bij de kliniek kan je misschien wat inzichten geven over je lijf. Als alles klopt is dat mooi, maar misschien is er iets niet 100% in de haak en dan ben je daar op tijd bij.

6. lacey0

lacey0 Actief lid

5 nov 2014
    376
    8
    18
    Ik zou zeker gaan! En gezien je leeftijd nog meer reden om te gaan.

7. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik zou zeker gaan; ten eerste omwille van je leeftijd, maar ten tweede ook omdat je huisarts je wil verder sturen en dan kan je het beter gewoon eens laten nakijken. Is het niets, dan ben je ook gerust hé ;)
    Is er wel iets, dan kunnen ze eventueel een traject opstarten, succes!

8. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb net de kliniek gebeld en de afspraak voor intake staat gepland.
    Er is een redelijke wachtlijst dus ik ben blij dat ik toch gebeld heb.

9. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Super! Veel succes gewenst in ieder geval!

Deel Deze Pagina